Je moet je natuurlijk niet laten leiden door allerlei mensen die beren op de weg zien. Dan zou er nooit eens iets vets gemaakt worden.
Nadelen zelfbouw:
Je kunt zelf natuurlijk een half jaar alleen al in het ontwerpen stoppen, inclusief berekeningen of die koffer bepaalde belastingen aankan. Vrij lastig vooral omdat je materiaal niet zo makkelijk te definieren is en niet consistent.
Als er iets stuk gaat kun je met een fabriekskoffer wellicht via de garantie wat vergoed krijgen.
T is f*cking veel werk en je loopt natuurlijk de kans dat het halverwege door een of andere reden niet meer lukt: zonde van de investering
MAAR:
Als je nooit wat probeert, maak je nooit iets vets of nieuws.
T is gaaf
Hoe ik het zou aanpakken:
Je fiets uitelkaar halen en de onderdelen weer aan elkaar maken hoe je ze in de koffer wil hebben. Houd rekening met onderlinge afstanden(stukken schuim tussen onderdelen, vast binden gwoon met touw ofzo. Inclusief een extra wielset en wat ruimte voor een gereedschapskoffertje; erg handig.
Naar aanleiding hiervan een mal maken. Het makkelijkste is dat denk ik om dat op te bouwen in lagen en die lagen later op elkaar lijmen. Als je 2 helften hebt kan je je polyester erin leggen. Maar bedenk of je verbindingen aan de binnenkant van de schalen wil(ringen of riempjes). Dan kan het handig zijn om die in het polyester te leggen. Bedenk ook van te voren hoe je de twee helften wil sluiten. Het kan ook handig zijn dat vast in je mal te integreren. (scharnieren/rits/rubber sealing... weet ik t)
Mooi hoesje naaien terwijl de polyster droogt om verschillende onderdelen te beschermen en hoppa.
lijkt me een mooi projectje:)