Zeker met een wat dikkere buik, zoals ik, is de buitenste laag alleen maar vet, Dit is slecht of niet doorbloed en wordt daarom erg koud, als het buiten koud is. Heb er ook last van, goede onderkleding helpt wel maar bij temperaturen onder de 5 graden bij niet voldoende. Het sinds een paar weken een goede oplossing gevonden, Ik leg een buff gewoon vlak op mijn buik, tussen mijn ondershirt en broek. Sinds ik dat doe, stuk minder last van.
De last die ik er van had was dat bij echt koude ritten van een uur of 3 ik naderhand vaak diarree had, vanwege die kou, nu al weken geen last van gehad, ook niet bij ritten van 3 uur en temperaturen van 2-3 graden.
Koude buik
- ophetkantje
- Forum-lid
Ach, ik zeg ook maar wat
Wat jij zoekt is een haramaki. Dit komt oorspronkelijk uit Japan en werd gebruikt voor Japanse soldaten om hun harazone (hara = buik) warm te houden. De haramaki wordt bijv. ook gebruikt door de sumo worstelaars, maar dan wel in de xxxxl uitvoering.
Ik gebruik er al jaren 1, deze https://www.nukunuku.co.uk/extra-warm-h ... -188-p.asp. Maar dan wel de mannen uitvoering en dan ook nog in het grijs. Ik weet alleen niet meer waar ik deze gekocht heb, is al lang geleden.
Ik gebruik 'm vooral omdat ik blaas en prostaat klachten heb en dus wil ik deze zone in de winter warm houden, Ik draag 'm rechtstreeks op het lichaam en dan net boven mijn 'zaakje', zodat mijn kont nog wel gewoon op het broekzeem zit. En ik moet zeggen bevalt me al jaren goed. Buikzone blijf zo lekker warm ook al zit ik wel eens in winter 4 uur op de fiets.
Ik gebruik er al jaren 1, deze https://www.nukunuku.co.uk/extra-warm-h ... -188-p.asp. Maar dan wel de mannen uitvoering en dan ook nog in het grijs. Ik weet alleen niet meer waar ik deze gekocht heb, is al lang geleden.
Ik gebruik 'm vooral omdat ik blaas en prostaat klachten heb en dus wil ik deze zone in de winter warm houden, Ik draag 'm rechtstreeks op het lichaam en dan net boven mijn 'zaakje', zodat mijn kont nog wel gewoon op het broekzeem zit. En ik moet zeggen bevalt me al jaren goed. Buikzone blijf zo lekker warm ook al zit ik wel eens in winter 4 uur op de fiets.