Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stealth bikes

swoosh
Forum-lid

swoosh 10 jul 2011 20:28

franklin schreef:Sommige fietsen zijn fantastisch in mat zwart, zoals die Specialized Venge. Die Bianchi Oltre vind ik verschrikkelijk.
Daar kan ik dan weer helemaal niet bij.
Het ene vind je helemaal geweldig en het andere helemaal verschrikkelijk, zo gigantisch verschillen ze niet.
Afbeelding

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 10 jul 2011 22:28

daniel1975 schreef:Die mat-zwarte rage die er nu een beetje lijkt te komen bij zulke top sportwagens mag van mij ook direct stoppen. Hier rijdt ook een matzwarte 911; ziet er niet uit. Een Porsche hoort te blinken op je oprit!
Die rage is zowat al weer voorbij. Als je je auto echt origineel wilt laten wrappen, dan zeker niet meer in mat zwart of mat wit, das uit. Nee, brush alu look of nog beter: titanium-look! En laat dat nu net de kleur worden waarmee mijn auto straks gewrapped wordt. Tenminste, als de baas het wil betalen....
Niets is wat het lijkt..

pierre69
Forum-lid

pierre69 13 jul 2011 19:52

Ik vind de zogenaamde Stealth look zoals hier besproken word in een woord Geweldig!!!
Hierbij mijn Stealth...

Afbeelding
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 jul 2011 20:43

En hier de Focus Izalco Ultimate
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 13 jul 2011 21:37

Ken in nederland maar één echte stealth bike en dat was mijn oude Storck Evo die ik zelf van een Dupont Anti Radar Laklaag had voorzien (heel donker anthraciet, maar geen hittetegels zoals het vliegtuig). Fiets moet overigens wel net als het vliegtuig stinken naar kerosine aangezien het origineel op de grond zo lek als een zeef is en de tanks pas bij extreme temperaturen dicht trekken.

Mat zwarte sportauto's zijn zonder uitzondering gewrapt dus da's er zo weer af, de huidige hype zijn matgrijs en mat anthraciet dat in navolging van de Lamborghini reventon o.a. bij BMW voor een enorm bedrag als optie kan worden besteld.

Deze dus en zoveel cooler dan simpel zwart.....

Afbeelding

http://www.carvegasus.com/wp-content/up ... photos.jpg

buli84
Forum-lid

buli84 06 aug 2011 22:19

Weet niet of die van mij ook hier onder valt maar toch...
Afbeelding
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldnt.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 aug 2011 23:30

"Stealth" is gewoon helemaal zwart (naar de Amerikaanse stealth bommenwerpers) dus de meeste fietsen in dit topic hebben niets met stealth te maken.

De moeder aller stealth fietsen is uiteraard de recordfiets van Günther Mai

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

roy73
Forum-lid

roy73 07 aug 2011 07:20

Ook niet stealth dus dan volgens jezelf. Dan moet je wel consequent zijn. ;)
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

vandijkhuizen
Forum-lid

vandijkhuizen 08 aug 2011 16:18

http://img14.imageshack.us/img14/1331/orbea001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierbij die van mij, als het gelukt is!

Die Specialized met dat rood vind ik echt geweldig.

flapuit
Forum-lid

flapuit 08 aug 2011 16:48

Prachtige fietsen, maar de meeste zijn niet echt stealth: Stealth (techniek): een verzamelnaam voor een reeks van maatregelen die als doel hebben een voertuig minder makkelijk detecteerbaar te maken; IMHO dus vooral geen merknamen.

swoosh
Forum-lid

swoosh 08 aug 2011 18:15

Stealtht betreft een reeks maatregelen,een verzameling technieken om detectie tegen te gaan, met name om radar te ontwijken. Het wordt gebruik voor militaire doeleinden bij vliegtuigen, voertuigen, vaartuigen en raketten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van bepaalde materialen, vormen en speciale coatings.
De definitie van stealth bij een fiets heeft niet veel te maken met die maatregelen.
Bij fietsen gaat het om een stealthy look, de referentie is vooral de zwart matte coating.
(er zijn ook stealth coatings die grijsmat of grijsblauw zijn overigens)

Wanneer is een fiets stealth?
Wie definieert dat? De Mclaren Venge lijkt mij toch aardig stealth maar er zit toch oranjerood in verwerkt.Mat zwarte frames met zwarte stickers vind ik stealht. Dezelfde frames met witte stickers dan weer een stuk minder. IMO mogen er best stickers op een stealth fiets zitten maar die moeten dan wel overwegend ook stealht zijn. Zwart of grijs bijv

Wanneer is het stealht?
mat zwart of ook een hooglans naked carbon frame?
Maar als hoogglans naked carbon stealth is dan is ook een hooglans zwart spuitwerk stealth
mat zwart of mag mat zwart met accenten ook?

Mijn definitie van stealth is: overwegend matzwart, toegestaan zijn andere kleuren die voornamelijk minimalistisch en voornamelijk op verdekte wijze zijn gebruikt (zoals binnenkant vorken ed) Bestikkering voornamelijk ook in verdekte kleuren zoals zwart of grijs
Afbeelding

rickyb
Forum-lid

rickyb 12 aug 2011 22:50

Een matzwrte Scott Foil is ook fraai!

Plaats reactie