Ik verdraai helemaal niets aan de onzin die Ducrot uitslaat. Vraag me af wat je poogt de bewijzen met bovenstaande links. Dat carbon anders sneuvelt dan metaal lijkt me toch echt buitenkijf staan. Had de persoon in de 2e link op een metalen frame gereden dan had het voorwiel gewoon tegen de onderbuis aangestaan. Was het frame dus ook gewoon afgeschreven geweest.bassieg15 schreef:Kijk, ik was net een reactie aan het typen, maar ik zie dat Timo hetzelfde al gezegd heeft.
Ducrot verteld niet dat je eerder valt met een carbon frame, maar dat als je valt de gevolgen groter zijn:
Kijk hier: http://www.youtube.com/watch?v=c0dzMp61G5w
Of hier: http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... 9/14/ouch/
Dus jullie verdraaien eerste de woorden van Ducrot en vallen hem er daarna op aan. Dat is wel erg makkelijk.
En de klap die het Lightweight wiel krijgt is echt enorm. Burghardt is niet bepaald de kleinste renner, na 't moment van impact wijkt de hond nog geen 20 cm naar achter. In die 20 cm moet alle kinetische energie van Burghardt volledig door de velg worden geabsorbeerd... Een aluminium velg was misschien niet gebroken, maar wel hopeloos krom geweest.
Enige punt waar Ducrot gelijk mee heeft is de bandenspanning, als ze echt op 9 bar of meer rijden dan is dat natuurlijk wel erg veel. De rest van dat geleuter de "fiets fietst met uw" is gewoon klinklare onzin. Het is helemaal nergens op gebaseerd.