![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Fietsgemiddelden!
in een groep kun je natuurlijk ook veel sneller, ik heb wel eens gemiddelden boven de 35 en dat is niet eens met de snelste groep (want die kan ik niet bijhouden
). Alleen haal ik zo rond de 33 gemiddeld, met inderdaad wat speling afhankelijk van de stoplichten, wegversperringen, scholieren, weer en wind, wegdek. Toch moet ik zeggen dat ik vrijwel altijd tussen de 32.5 en de 33.3 zit.
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Forum-lid
Gister 3 uur 25.6 met de wind
Het gaat ook wel eens iets harder: http://connect.garmin.com/activity/98823213" onclick="window.open(this.href);return false;
Gemiddeldes zijn als hartslagen. Alleen interessant als alle factoren hetzelfde zijn(bij hartslag dezelfde persoon...bij gemiddeldes zelfde parcours/omstandigheden enzo)
Anders is het toch gewoon praktisch een arbitraire waarde?
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Gemiddeldes zijn als hartslagen. Alleen interessant als alle factoren hetzelfde zijn(bij hartslag dezelfde persoon...bij gemiddeldes zelfde parcours/omstandigheden enzo)
Anders is het toch gewoon praktisch een arbitraire waarde?
-
- Forum-lid
Ja het schijnt dat hellingsgraad ook helaas een rol speelt. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik moet zeggen dat het gemiddelde bij mij toch wel meespeelt. Niet zozeer om te pochen, maar als serieuze indicatie voor mijn prestaties. De routes die ik fiets zijn vaak grotendeels gelijkwaardig: zo goed als vlak, hooguit 2 of 3 stoplichten en veel asfalt. Soms alleen, meestal met een klein groepje.
Twee maanden terug toen ik begon fietste ik over zo'n 25 kilometer een klein uurtje, ik meen inderdaad ook iets van 26 km/h. Ik was doodop en had bijna de puf niet meer om mezelf de trap op te trekken en te gaan douchen.
Inmiddels fiets ik een gelijkwaardige route van zo'n 50 kilometer met een gemiddelde van rond de 30 km/h. Zowel de afstand als de gemiddelde snelheid over die afstand is dus toegenomen. Dat zijn twee indicaties (uithoudingsvermogen en snelheid) voor mijn prestaties.
En ook: ik ben na afloop niet eens meer helemaal stuk, het lopen naar de douche kost me nog minder moeite ook.![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
Twee maanden terug toen ik begon fietste ik over zo'n 25 kilometer een klein uurtje, ik meen inderdaad ook iets van 26 km/h. Ik was doodop en had bijna de puf niet meer om mezelf de trap op te trekken en te gaan douchen.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
En ook: ik ben na afloop niet eens meer helemaal stuk, het lopen naar de douche kost me nog minder moeite ook.
![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
-
- Forum-lid
WOAH! Afgelopen zondag heb ik zelfs 45km/h gehaald ... en toen ... werd ik wakkerbert01 schreef:Gemiddelden zeggen niet zoveel.... Zo heb ik afgelopen zondag nog zo'n 112km gereden met 43,6km/h gemiddeld ...
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Dat gemiep over gemiddelden. Zoveel speelt een rol dat wil je niet weten. Zoals nu, met dit weer, de moraal is dan ver te zoeken, de lucht is vies en dik, het waait wat, dan is mijn gemiddelde niet om over naar huis te schrijven. Zelfde ritje op een mooie zomerse dag en een goed gevoel in de benen en het hoofd, nou dan draai ik lekker en kan ik mijn vrienden vertellen over een machtige rit. Zelfde rit op de dag na een wedstrijd.... lage snelheid, want ik zit te herstellen. Die afstand tijdens een wedstrijd zorgt weer voor een hoge gemiddelde snelheid. Begin van het seizoen, einde van het seizoen, welke trainingen heb ik de dagen ervoor gedaan. Dat speelt allemaal mee. Ik woon in Amsterdam, wij hebben geen rondjes zonder stoplicht, daar gaat mijn gemiddelde, ben ik dan een minder goede fietser? Echt niet, je moet mij eens zien versnellen na zo'n stoplicht, daar ben ik heel goed getraind in!
Ik kijk niet eens naar de afgelegde km's, maar naar de uren en de hartslag en vooral naar het genieten. Of het resultaat, dat ik na een ritje kan zeggen "goh dat voelt goed" of "zo daar moet ik aan werken"
Natuurlijk vind ik het leuk om na een wedstrijdje te kijken hoe hard ik gemiddeld ben gegaan en wat mijn hoogste snelheid was, mijn snelste rondje etc maar dat is een collectieve snelheid. Soms is het wel boeiend om te kijken als ik gelost ben en kijk naar de gemiddelde snelheid en het weer, dan kan ik daarin weleens een verklaring vinden, dat het 2 km/h harder ging dan ik gewend ben bijvoorbeeld.
Ik kijk niet eens naar de afgelegde km's, maar naar de uren en de hartslag en vooral naar het genieten. Of het resultaat, dat ik na een ritje kan zeggen "goh dat voelt goed" of "zo daar moet ik aan werken"
Natuurlijk vind ik het leuk om na een wedstrijdje te kijken hoe hard ik gemiddeld ben gegaan en wat mijn hoogste snelheid was, mijn snelste rondje etc maar dat is een collectieve snelheid. Soms is het wel boeiend om te kijken als ik gelost ben en kijk naar de gemiddelde snelheid en het weer, dan kan ik daarin weleens een verklaring vinden, dat het 2 km/h harder ging dan ik gewend ben bijvoorbeeld.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
Stoplichten in Amsterdam beinvloeden de gemiddelde snelheid niet.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Trainslim.nu
- Forum-lid
- Contact
Helemaal eens met eelcoz en Rose! Een snelheidsgemiddelde zonder informatie als Hf, weersomstandigheden, groepsgrootte en terrein zegt gewoon niet zo heel veel. Daarentegen zegt vermogen juist alles! Een SRM-meter of Powermeter dekken dit icm Hf allemaal in 1 getal! Helaas zijn die meters nog vrij prijzig ....![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber! ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- superrose
- Forum-lid
- Contact
tuurlijk welkilometervreter schreef:Stoplichten in Amsterdam beinvloeden de gemiddelde snelheid niet.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.