Alles over vakanties op én met de fiets

enthousiaste fietsers gezocht voor tv programma

mistervuursteen
Forum-lid

mistervuursteen 08 aug 2011 15:32

Ik denk dat het mogelijk is om op 4 september in Wallonië mee te werken, eventueel met één van mijn zoons. De Ardennen zijn mijn favoriete fietsgebied waar ik elk jaar op de racefiets diverse (toer)tochten maak, ook in gezelschap van mijn kinderen (15-18-20). Vooral het gebied rond La Roche en Ardenne vind ik landschappelijk bijzonder mooi. Sportief biedt het ook alle uitdagingen die je je kunt wensen. Het leuke met lokaal georganiseerde toertochten is dat ook de gekste en zwaarste hellingen tegenkomt.
http://twitter.com/P_Simons" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 08 aug 2011 16:36

Aplus schreef: Dit topic gaat over een tv-programma dus maak plz een nieuw topic aan om je frustratie te uitten
Los van de vraag of dit in deze discussie hoort (waarom ook niet? de opmerking betreft de titel van het TV-programma in kwestie, en doet dus wel ter zake), zie ik niet wat dit met 'frustratie' te maken heeft: ik deel de ergernis van MvM volledig; de media (ook in België overigens - zij het dat hier mensen wèl nog in staat zijn een zin te bouwen zonder een Engels woord) zijn op die manier verantwoordelijk voor een enorme verschraling van onze taal, en dat lijkt me wel een gegronde reden tot ergernis. Overigens is er een verschil tussen het vernederlandsen van woorden van vreemde (Latijnse of andere) oorsprong (uitwisseling is van alle tijden - ook in omgekeerde richting trouwens), en het klakkeloos overnemen van Engelse termen - waar doorgaans bovendien een perfect bruikbaar alternatief voor bestaat. Of dat met yuppencultuur te maken heeft of met de algemene McDonaldisering van onze samenleving weet ik niet, maar het lijkt inderdaad wel of men vreest niet bij de tijd te zijn als men zijn taal niet doorspekt met dat soort (vaak schabouwelijk slecht) Engels. En het ergste van al is dat het Nederlands wel degelijk een zeer rijke woordenschat bezit, die alleen hoe langer hoe minder bekend lijkt bij de taalgebruikers. Maar goed, misschien is dit er eentje voor het grote ergernissen, eh, topic?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 08 aug 2011 16:47

Dank je Dario voor het begrip.
Al de andere: bedankt voor de reacties. Blijkt toch dat even wat ergernis oproept als je er even op gewezen wordt waar jezelf (misschien onbewust) teveel en te vaak mee bezig bent.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie