Nemen jullie altijd een fietspompje mee?
Nog een tip.Probeer thuis even of het pompje wat je meeneemt wel goed werkt.Ik heb tijden lang met een niet goed werkend pompje rondgereden.
Gelukkig kwam ik er thuis achter dat hij er wel mooi uitzag maar niet werkte.
Gelukkig kwam ik er thuis achter dat hij er wel mooi uitzag maar niet werkte.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
ik heb tegenwoordig altijd een binnenband, een pomp en een multi-tool bij me in een zadeltasje.
Een paar maanden geleden had ik een dag geen pomp bij maar wel een binnen band en had de boel dus gelijk lek gereden. Gelukkig kwam er een andere fietser langs met een pomp.
De multi-tool met ketting pons is ook al eens van pas gekomen, toen ik een ketting schakel aan gort had gereden op mijn ATB kon ik de ketting mee repareren zodat ik thuis kon komen.
Een paar maanden geleden had ik een dag geen pomp bij maar wel een binnen band en had de boel dus gelijk lek gereden. Gelukkig kwam er een andere fietser langs met een pomp.
De multi-tool met ketting pons is ook al eens van pas gekomen, toen ik een ketting schakel aan gort had gereden op mijn ATB kon ik de ketting mee repareren zodat ik thuis kon komen.
enjoy the ride
Ik neem ook altijd 1 binnenband mee en ook nog een Parktool plaksetje (ter grootte van een luciferdoosje) waar ik ook nog quicklinks e.d. in heb. Ben een keer 2x lek gereden en moest toen iemand opbellen.. sindsdien dus plaksetje mee.amclassic-fan schreef:Neem zelf bijna altijd slechts 1 binnenband mee, dat is me alleen wel eens zuur komen te staan. Maar met een paar km op de velg rijden heb ik mezelf altijd wel gered.
Heb ook al een keer scheur in m'n buitenband gehad, maar daar kon ik toen heel voorzichtig mee naar een FM fietsen (waar ik voor de absolute hoofdprijs een buitenband heb moeten kopen)
-
- Forum-lid
Los binnenbandje mee in het shirtje en een minipomp op het frame. Achter de linker stuurlintdop in het stuur zit een opgerold watervast linnen schuurpapiertje met tubetje lijm en een aantal voorgeknipte plakkertjes. Dit linnenschuurpapiertje kan ook dienst doen als de buba is gescheurt.
Achter de rechter stuurlintdop een opgerold briefje van 20euries voor noodgevallen -> lees hongerklop oid.
De buitenband kan ik er zonder lichters van de velg afdrukken.
Achter de rechter stuurlintdop een opgerold briefje van 20euries voor noodgevallen -> lees hongerklop oid.
De buitenband kan ik er zonder lichters van de velg afdrukken.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
-
- Forum-lid
En het is ook dom van je om thuis te gaan plakken.keesdevries schreef:aha, dus gewoon een binnenbandje mee, en dan als je lek rijdt de ouwe eruit en de nieuwe erin. Toch heb ik angst dat ik dan het
wiel beschadig ofzo, met dat gedoe met die lichters (of hoe heet dat?) maar goed. Toch maar doen want anders is het zo'n eind lopen.
(wel dom van mij dat ik daar zelf niet op kwam, bibandje mee en dan thuis plakken! Ik zou echt langs de weg gaan hannesen in weer en wind
Weggooien die zooi en een nieuwe kopen, wel zo veilig.
Of kom je uit Zeeland
- robbebopper
- Forum-lid HC
Die laatste opmerking, over de veiligheid, slaat nergens op. Je kunt met een gerepareerde band prima fietsen. Mijn ervaring leert dat een band zelden stuk gaat op de plek waar de reparatie is uitgevoerd.
Ik vind het daarbij ook gewoon verspilling om banden meteen weg te knikkeren (en dan heb ik het echt niet over de kosten, maar gewoon over het materiaal).
Je gaat bijv. de voorruit van je auto toch ook niet vervangen als er een sterretje inzit?
Ik vind het daarbij ook gewoon verspilling om banden meteen weg te knikkeren (en dan heb ik het echt niet over de kosten, maar gewoon over het materiaal).
Je gaat bijv. de voorruit van je auto toch ook niet vervangen als er een sterretje inzit?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ja, da's waar. Maar hoeveel tijd denk je er dan voor nodig te hebben om het wel zelf te doen. Waarschijnlijk veel minder dan naar de garage te rijden.knutmo schreef:Maar ik ga dat ook niet zelf repareren.robbebopper schreef: Je gaat bijv. de voorruit van je auto toch ook niet vervangen als er een sterretje inzit?
Maar goed, laten we er maar over ophouden.
-
- Forum-lid
oude biba een a twee keer plakken, en degraderen naar de winterfiets of crosser en daarna fungeren ze erg goed als sjorband om dingen vast te zetten in schuur of in auto.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"