Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2011 Kopenhagen

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 sep 2011 20:44

stokie schreef:Beter had Nederland Veelers, van Hummel, De Kort en Theo Bos meegenomen.
Want die maken echt een kans tegen Cavendish en Farrar? Nee, als de Nederlandse ploeg überhaupt een kans wil maken in Kopenhagen dan moeten de renners proberen een sprint te ontlopen. En daar heeft Van Vliet z'n selectiebeleid op aangepast. "Die Van Vliet is echt dom" is een idiote opmerking.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stokie
Forum-lid

stokie 12 sep 2011 21:01

als een sprint voorbereid wordt, wordt er zo ongelooflijk hard gereden, dan heeft aanvallen nog weinig zin. Daarnaast zijn Gesink, Mollema en Poels geen gekend ontsnappers/hardrijders. Bergop kunnen ze nog wel eens wegblijven, maar op de nagenoeg heuvelloze parcours heb je gewoon niks aan deze gasten. Neem dan maar B sprinters mee, zodat je in ieder geval iemand hebt die mee kan sprinten.

Koen de Kort kan ook de sprint ontlopen en is enigszinsrap. Zelfde geldt voor Joost van Leijen. Gesink heeft natuurlijk behoorlijk een naam, maar heet hier 0.0 te zoeken.
Ik verwacht nog het meest van terpstra, tjallingii en boom... dat zijn de mannen die de sprint moeten zien te ontlopen.

eelcoz

eelcoz 12 sep 2011 21:07

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.

HenH
Forum-lid

HenH 12 sep 2011 21:25

eelcoz schreef:Is de conclusie niet gewoon dat we volledig kansloos zijn op dit parcours, wie we ook meenemen?
Zullen we dat op 26 september bespreken ;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 12 sep 2011 22:01

vantheman schreef: De Belgische selectie: Philippe Gilbert, Kevin de Weert, Olivier Kaisen, Bjorn Leukemans, Klaas Lodewyck, Nick Nuyens, Jürgen Roelandts, Greg Van Avermaet en Johan Vansummeren.

Gek dat de Belgen Ben Hermans thuis laten.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 12 sep 2011 23:13

Volledig kansloos ben je natuurlijk nooit, maar ik snap wel dat Van Vliet kiest voor beste renners die we op dit moment hebben rondlopen, hopend op dat met een onvoorspelbaar wedstrijdverloop een mooie uitgangspositie ontstaat voor iets bijzonders. Om met B-sprinters je naar de slachtbank te laten leiden heeft sowieso geen zin. Daarbij heeft deze club renners laten zien ook nog na +200 km tot iets in staat te zijn, iets wat ik Bos, Veelers, Van Hummel nog niet heb zien doen.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 13 sep 2011 00:10

Ik vind het allemaal goed, zolang Gilbert wint.
De sprint is licht bergop, dus komt niet op de pure snelheid (dan was Cavendish grote favoriet), maar wel op de kracht aan. Dus zijn voor mij Sagan, de Australiers en Gilbert favoriet. Nu vergeet ik er nog een paar, maar die heb ik dan ook niet zien rijden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 13 sep 2011 07:27

Vergeet in een licht oplopende aankomst de Noren niet met Hushovd en Boasson Hagen.
Sterke mannen die de afstand aankunnen,

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 13 sep 2011 08:51

[quote="tieky"]maar ik snap wel dat Van Vliet kiest voor beste renners die we op dit moment hebben rondlopen, hopend op dat met een onvoorspelbaar wedstrijdverloop een mooie uitgangspositie ontstaat voor iets bijzonders.

In dat geval kunnen we misschien bijvoorbeeld ook Teun Mulder eens sturen, heeft toch een prima seizoen achter de rug.... Dus kunnen we hopen dat met een onvoorspelbaar wedstrijdverloop een mooie uitgangspositie ontstaat voor iets bijzonders....

Het is denk ik net zo bijzonder als een baansprinter wint op dit wk als dat een klimmer wint.
Beide geen schijn van kans.
Maar ik snap het al. Mollema heeft natuurlijk de puntentrui in de vuelta gewonnen, dus die heeft bewezen dat ie goed aan kan komen :D
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid

stokie 13 sep 2011 08:53

dat licht oplopend wordt zwaar overschat. Dit is een echte massasprint aankomst

eelcoz

eelcoz 13 sep 2011 09:01

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 sep 2011 09:32

Al die mensen die het zo goed weten: post dan even jullie rijtje van negen Nederlandse renners die a) de afstand aankunnen en b) na die afstand nog een aardige sprint kunnen rijden en als het even kan c) na die afstand een aardige sprint kunnen rijden tegen Cavendish, Farrar, Boason Hagen, Hushovd, Sagen, etc. En kom dan niet met Bos, Van Hummel en Veelers en zo aan want die horen duidelijk niet in dat rijtje. Ergo, Van Vliet wil zich niet met een kansloze sprintersploeg naar de slachtbank laten leiden en moet dus iets anders proberen. De Belgen trouwens ook want Gilbert en Boonen redden het ook niet tegen de genoemde sprinters.

Ik zie liever een koers waarin Boom, Gesink en Hoogerland het in een vlucht proberen maar in het zicht van de haven stranden, dan een wedstrijd waarin de Nederlanders mooi werken om een sprint voor te bereiden waarna we "trots" kunnen zeggen dat Veelers toch maar mooi achtste is geworden achter een oppermachtige Cavendish of Sagan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie