Wat vinden de forumleden de beste sportdrank?
SIS PSP22 lemon
valt mee qua smaak maar zitten geen mineralen in. Puur maltodextrine (en heeeeel klein beetje fructose)
zelden ook wel
SIS GO lemon & lime
smaakt veel te hard, zitten mineralen in en mix maltodextrine en fructose
ik heb beiden nu een mix van beiden en zo valt de GO qua smaak wel mee.
Koop deze produkten online in buitenland omdat het pak goedkoper is. (tussen 11-12,5€/kg afhankelijk van hoeveelheid)
Ik kijk nu uit om zelf grondstoffen aan te kopen en te mixen ofwel de SIS PSP22 original (zonder smaak) te mixen met SIS GO lemon en lime.
Reden waarom ik zelf wil beginnen mixen is dat ik twijfel tussen:
maltodextrine en vitargo?
wel of niet fructose?
fructose of isomaltulose (ook wel palatinose genoemd)?
mineralen toevoegen of niet (krijg regelmatig kramp kuiten)?
toevoegen van wei-eiwitten voor ritten boven 100km of meerdaagse of niet toevoegen?
valt mee qua smaak maar zitten geen mineralen in. Puur maltodextrine (en heeeeel klein beetje fructose)
zelden ook wel
SIS GO lemon & lime
smaakt veel te hard, zitten mineralen in en mix maltodextrine en fructose
ik heb beiden nu een mix van beiden en zo valt de GO qua smaak wel mee.
Koop deze produkten online in buitenland omdat het pak goedkoper is. (tussen 11-12,5€/kg afhankelijk van hoeveelheid)
Ik kijk nu uit om zelf grondstoffen aan te kopen en te mixen ofwel de SIS PSP22 original (zonder smaak) te mixen met SIS GO lemon en lime.
Reden waarom ik zelf wil beginnen mixen is dat ik twijfel tussen:
maltodextrine en vitargo?
wel of niet fructose?
fructose of isomaltulose (ook wel palatinose genoemd)?
mineralen toevoegen of niet (krijg regelmatig kramp kuiten)?
toevoegen van wei-eiwitten voor ritten boven 100km of meerdaagse of niet toevoegen?
- jester7749
- Forum-lid
1 bidon water en 1 bidon Isostar.
Ook hier de Isostar minder zoet gemengd, ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid.
Ook hier de Isostar minder zoet gemengd, ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid.
Hele generaties hebben met warme, lauwe en/of koude thee rondgefietst. Gewoon in de bidon, niet met een zakje en een waterkoker.jeroenkuiper schreef:thee... dat neem je mee op de fiets dan?
Cafeine heeft een stimulerende werking. Wat wil je nog meer?
Ik gebruik Isotonic Sportdrink van Amacx sinds dit seizoen. Bevalt me prima tijdens lange duurtrainingen of tochten. TIjdens LBL ook gebruikt en geen last van de maag o.i.d.. Ik had toen meer moeite met het feit dat ik krentebollen, repen, gels en dergelijke bij me had als eten en dat was allemaal in meer of mindere mate zoet. Daar was ik na 200 kilometer wel klaar mee. Van gels ben ik sowieso niet zo kapot om die puur weg te werken. Heb dat opgelost door 1 bidon met sportdrank en 1 bidon met water + 1 gel.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
-
- Forum-lid
Tsja.....540Km op het vlakke is een lange rit.rooi1977 schreef:wat is voor jou dan een langer rit stillekracht ? Vergeet niet dat je met water en zweten de belangrijke stoffen mee uit je lichaam spoelt die je nodig hebt om te presteren .. tis daarom niet onverstandig om deze aan te vullen middels sportdrank ... vooral bepaalde mineralen
100Cols tocht binnen 3 weken ook (gemiddeld 200Km per dag en bijna 4000m hoogteverschil per dag).
Dit waren wat toppertjes, maar ook op de vele andere ritten van 200Km + en extreme fietsvakanties in het hooggebergte.
Het enige wat mij lichamelijk na 30 jaar fietsen is overkomen, is dat ik geen haar meer op mijn kop heb
Ik heb echter altijd een voordeel gehad: ik heb niet om de 1e plaats hoeven te strijden. Op deze wijze heb ik het gezond kunnen houden.
-
- Forum-lid
De tabletten van Isostar zijn handig maar er zit wel aspartaam in. De poederpotten zijn vrij hiervan. Wel een keer per ongeluk de "Digest" van Isostaar meegenomen. Deze is inderdaad ronduit vies.
Van horen zeggen.... Cola waar de prik van af is. Met lekker veel suiker, caffeine, en andere geheimzinnige stoffen. Hebben mensen hier er ervaring mee?
Werkt bij mij prima, maar plakt wel heel erg als je bidon wat lekt. (En dat doen al die @#% schroefdoppen)hanz1963 schreef:Van horen zeggen.... Cola waar de prik van af is. Met lekker veel suiker, caffeine, en andere geheimzinnige stoffen. Hebben mensen hier er ervaring mee?
Mijn sportdrank; aanleeglimo, liefst sinaasappel. Of goedkoop paar kilo maltodextrine inslaan, werkt ook prima. (Daar bestaat bijv. spul van SIS voor 97% uit)