Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

!@$&*!!!

edwin01
Forum-lid

edwin01 15 sep 2011 09:15

53x11 schreef:Het aantal responsen in dit topic en in de voorgaande topics is toch een indicator dat ik niet alleen sta met die principes. Het lijkt me verstandig dat jij je daar wat van aantrekt.
Tel het aantal forumleden eens dat die principiële responsen post. Ik denk dat je de 10 niet haalt...

Schei toch een keer uit man......

eelcoz

eelcoz 15 sep 2011 09:22

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 sep 2011 09:32

Dat is koffiedik kijken, leden die niet reageren maar "het zelfde vinden" kun je niet tellen. Mensen die wel reageren en het zelfde vinden kun je wel tellen en dat zijn er op het totale ledenbestand verdomd weinig (en leden die het zelfde vinden en dit hier eindeloos blijven herhalen zijn nog zeldzamer).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 15 sep 2011 10:08

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.

bibske
Forum-lid

bibske 15 sep 2011 10:11

Met het gevaar om afgeplast te worden wil ik dan toch ook even mijn duit in het zakje doen...
Het is duidelijk dat er een aantal zaken niet netjes gaan maar eerlijk gezegd daagt iedereen mekaar nu ook een beetje uit. Het is een welles nietes spelletje gworden en voor enkelen een principekwestie. Laat dat laatste nou net de reden zijn waarom jullie het waarschijnlijk nooit eens zullen worden, de meesten houden nogal graag vast aan hun principes (terecht, daar zijn het principes voor).
Ik stel voor dat de kemphanen eens een keertje lekker samen gaan fietsen, dat is volgens mij iets wat we hier allemaal wel graag doen en daar zijn we het in ieder geval eens met elkaar. Stop onderweg even voor een bak koffie met appeltaart en dan komen jullie er wel achter dat het allemaal meevalt.
Laatst gewijzigd door bibske op 15 sep 2011 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 15 sep 2011 10:15

@bibske: Mag ik mijn slagroomtaart dan wel met een toef slagroom? :)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 sep 2011 10:20

bibske schreef:Met het gevaar om afgeplast te worden wil ik dan toch ook even mijn duit in het zakje doen...
Het is duidelijk dat er een aantal zaken niet netjes gaan maar eerlijk gezegd daagt iedereen mekaar nu ook een beetje uit. Het is een welles nietes spelletje gworden en voor enkelen een principekwestie. Laat dat laatste nou net de reden zijn waarom jullie het waarschijnlijk nooit eens zullen worden, de meesten houden nogal graag vast aan hun principes.
Ik stel voor dat de kemphanen eens een keertje lekker samen gaan fietsen, dat is volgens mij iets wat we hier allemaal wel graag doen en daar zijn we het in ieder geval eens met elkaar. Stop onderweg even voor een bak koffie met appeltaart en dan komen jullie er wel achter dat het allemaal meevalt.
plus 1!!!!

Bibske kan het altijd zoveel beter verwoorden dan ik. Dat is vast de zuiderlijke vriendelijkheid. Luisteren naar haar jongens.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

thja14
Forum-lid

thja14 15 sep 2011 12:25

Bij deze breek ik een belofte. In december heb ik beloofd hier niet meer te posten, bij deze doe ik dat toch nog een keer.
De bijdrages van fdegrove waren voor mij zeker zeer verhelderend en inhoudelijk behoren ze bij het beste wat hier in de loop der jaren is geschreven. Naar mijn mening zijn er echter grenzen aan wat je wel of niet kunt zeggen, in de betere; schrijven. Dit is een openbaar forum en in mijn ogen hoor je jezelf dan aan algemeen geldende fatsoensnormen te houden. Zo niet, volgt een straf, begrijpelijk en goed, om een beleid te handhaven. Over de zwaarte van een straf kun je altijd discussieren, doe ik niet in deze. Een paar opmerkingen die ik wil maken, waarvoor ik mijn belofte van zwijgen op dit forum heb gebroken.
Een forum is in mijn ogen van de leden niet van de moderators, de administrators of wie dan ook, maar van de deelnemers.
Een rol waarin je beoordeler, veroordeler en vaststeller bent van de straf zou ik niet willen vervullen en past in mijn ogen ook niet bij een forum.
Ondanks dat de moderators daar anders over denken zou ik het toch een goed idee vinden om de strafmaat voor overtredingen vast te leggen en ja daat betekend dat je moet nadenken over grenzen mag dommerik wel en stommerik niet of berekend het ene 1 dag bannen en het andere 2 dagen.
Verder denk ik dat er enkele mods zijn die nog steeds eens goed moeten kijken naar de ongenuanceerde botheid die ze zelf regelmatig in hun posts gebruiken. Het nadeel van de rol die ze hebben is namelijk dat als je anderen veroordeelt jezelf van onbesproken gedrag zou moeten zijn. Dit laatste was nu juist de reden dat ik hier afgehaakt ben.
Just my opinion.
Nog veel plezier allemaal met dit nog steeds over het algemeen lezenswaardige forum.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 15 sep 2011 12:44

superrose schreef:
bibske schreef:Met het gevaar om afgeplast te worden wil ik dan toch ook even mijn duit in het zakje doen...
Het is duidelijk dat er een aantal zaken niet netjes gaan maar eerlijk gezegd daagt iedereen mekaar nu ook een beetje uit. Het is een welles nietes spelletje gworden en voor enkelen een principekwestie. Laat dat laatste nou net de reden zijn waarom jullie het waarschijnlijk nooit eens zullen worden, de meesten houden nogal graag vast aan hun principes.
plus 1!!!!

Bibske kan het altijd zoveel beter verwoorden dan ik. Dat is vast de zuiderlijke vriendelijkheid. Luisteren naar haar jongens.
Wanneer en waar? Ik stel voor ergens in de zuidwest hoek. Kunnen we de wind van Zeeland opzoeken zodat iedereen zijn hoofd leeg waait en men openstaat voor de argumentatie van anderen! Zijn allerlei routes te bedenken met bijkomende voordelen :lol:

Even serieus: Ik zou niet de rol van moderator op me willen nemen. Je doet het namelijk nooit goed. Het probleem hier zit eigenlijk een beetje opgesloten in onze landsaard. In dit land willen we allemaal ons plasje ergens over gedaan hebben voordat we iets willen accepteren. Wat we eens moeten accepteren is dat er situaties zijn waarbij er mensen (al dan niet) democratisch aangesteld zijn die een beslissing moeten nemen. Dit doet iedereen naar eigen eer en geweten. Wat we dan ook moeten accepteren, is dat er dan beslissingen genomen worden die niet de jouwe zijn.

Als het nu om kwesties van leven en dood gaat, zaken die in het leven echt belangrijk zijn, dan kan ik me nog voorstellen dat je je ergens enorm druk om kan maken. In dit geval gaat het over deelname (posten) op een forum wat je voor je plezier hoort te lezen. Zonder een heel verhaal over communicatie af te steken en waarom communiceren/discussieren met alleen platte tekst eigenlijk ondoenbaar is, heeft hier iemand zich blijkbaar in zijn bewoordingen te sterk uitgedrukt waarin hij blijkbaar een recidivist is en is er door iemand (aangesteld door de betaler aan dit forum) beoordeeld dat dit niet meer door de beugel kon en dat er voor eens en altijd een einde aan gemaakt moest worden. Simpel. Punt zou ik zeggen.

Blijft over de vraag Wanneer, Waar en Hoeveel Appeltaart
Twitter: @rbruijns

montalbano
Forum-lid

montalbano 15 sep 2011 12:44

Het forum is van de eigenaar (fiets.nl?) en zeker niet van de (niet betalende) leden.
Dat leden het mogen gebruiken om ervaring en kennis uit te wisselen betekent niet dat die leden meteen iets te zeggen hebben.
De eigenaar heeft mensen aangesteld om forumzaken voor hen te regelen en zij zijn dan ook de enigen die wel iets te vertellen hebben.
Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is zoals het is. Anders zelf maar een forum opzetten (waarbij je, mits succesvol, vanzelf met hetzelfde bijltje komt te hakken).

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 15 sep 2011 13:32

Ik ben het er op zich mee eens dat de eigenaar van het forum bepaalt wat de regels zijn op het forum en dat de handhaving daarvan gedelegeert worden aan moderators. Mijn probleem is echter wel dat ik nergens de gehanteerde regels kan vinden op dit moment op het forum, zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=28&t=43473" onclick="window.open(this.href);return false; Ik vind wel dat op het moment dat je een forum beheert, waarop mensen redelijk anoniem kunnen posten, je ook duidelijke regels moet hebben welk gedrag men verwacht en wat de gevolgen(sancties) er zijn bij het niet houden aan deze regels. Dan zou je in het geval van degrove ook kunnen verwijzen naar de forumregels en zeggen van je had het kunnen weten. In de regels heb je dan bijvoorbeeld vastgelegd dat je bij extreem wangedrag gebanned wordt. Op het moment dat je deze regels niet zwart op wit hebt staan is het logisch dat de gebruikers van dit forum erover in discussie willen gaan.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 sep 2011 13:56

Als je iemand voor "nazi" uitmaakt en je er vervolgens op beroept dat je niet wist dat dit niet mag omdat er geen forumregels over zijn dan moet je toch echt eerst bij jezelf beginnen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie