Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Nieuwe aankomst plaats voor de RVV.

kauwvot
Forum-lid

Gebruikersavatar kauwvot 17 sep 2011 10:41

Simpel. Deze versie van RVV overslaan. Niet kijken, fietsen! Nog beter, wie organiseert een forumrit die dag over de muur.. ;)

Tourist69
Forum-lid

Tourist69 17 sep 2011 11:34

Het lijkt erop dat de organisatie van de RVV is bezweken onder de commerciële druk die ze door grote bedrijven en ambitieuze burgemeesters opgelegd hebben gekregen. Als je zo naar dat nieuwe parcours kijkt lijkt het een compromis te zijn. Gezien de politieke situatie in België is dit compromis wel een goed voorbeeld voor de formateurs maar de tijd zal leren welke invloed deze parcourswijziging op het koersverloop gaat hebben. Persoonlijk heb ik zo mijn bedenkingen. Ook ik ben van mening dat de muur gewoon onlosmakelijk met de Ronde verbonden is. Hopelijk komen degenen die voor deze zaak verantwoordelijk zijn volgend jaar tijdens de koers, uiteraard onder het dak van een vip tent met champagne en kaviaar, tot de volgende conclusie; "What have we done? We've created a monster!"

HenH
Forum-lid

HenH 17 sep 2011 12:44

wezenloze schreef:De Ronde wordt verreden op 1 april en daarmee is genoeg gezegd. Allemaal even lachen om deze slechte Belgenmop en gewoon genieten van De Muur dus.
+1 ze hebben weer heel wat aandacht gekregen met deze grap.
Die Belgen zijn er wel erg vroeg bij :D
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

feysie
Forum-lid

feysie 17 sep 2011 14:39

Hoeveel dagen, maanden of jaren we zonder regering zitten interesseert ons geen fluit. Bij dergelijk geklungel trekken we eens onze schouders op :roll: , hier en daar zal misschien iemand ook eens de moeite doen om te zuchten :? .
Maar verander de aankomstplaats van de ronde :shock: , haal de muur uit 't parcours :o en rij drie keer over de Kwaremont :evil: en drie keer over de Patersberg :twisted:
D'er zijn nu eenmaal bijzaken en hoofdzaken. En wat van de twee de Ronde van Vlaanderen voor ons is, dat zou toch ondertussen geweten mogen zijn.
Om maar te zeggen dat het kot hier nu echt wel te klein is.

dario
Forum-lid

dario 17 sep 2011 15:16

Beter had ik het niet kunnen verwoorden: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=M93FIGAK" onclick="window.open(this.href);return false;

De Ronde wàs een monument, maar is verworden tot een product, waarvan de marketingmachine (het 'Belevingscentrum' - alleen het woord al! - Ronde Van Vlaanderen) nu eenmaal in Oudenaarde ligt, dat zodoende denkt zich met recht de Ronde te kunnen toeëigenen...
Een zoveelste briljante zet uit de koker van Fouterd Vandenhoute! :evil: :evil:

Misschien kunnen ze meteen ook maar La Redoute uit Luik-Bastenaken-Luik halen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 17 sep 2011 15:30

Het enige dat ik weet is dat ze niet teveel vanuit de helikopter zullen moeten uitzenden. Ik voorspel nogal wat 'commentaar' op de weg gekalkt aan het adres onze vriend/organisator Wouter...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 17 sep 2011 16:19

De aankomst plaats verleggen daar heb ik niet direct moeite mee. Maar de muur uit de finale (en compleet uit het parcours) is echt ongelofelijk. De oude Kwaremont is wellicht evengoed een mooie afsluiting maar de muur had moeten blijven.

b.rt
Forum-lid

b.rt 17 sep 2011 18:35

Nu nog erger: er komt ook een nieuwe naam!
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... Vlaanderen" onclick="window.open(this.href);return false;

galileo2
Forum-lid

galileo2 17 sep 2011 22:10

Zoals overal in de moderne maatschappij is het geld dat telt.
Alle koersen worden " opgekocht" door grote organisatie's:
- zie Flanders Classics
- zie ASO
- zie golazo in het veldrijden
En als je tegen hun schenen stampt, kan je het wel schudden; zo wilden de organisatoren in Kalmthout niet samenwerken met Golazo, en zie ze zijn hun wereldbekerstatuut kwijt.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 sep 2011 23:52

"de muur" is voor mij de moeilijkste beklimming in de vlaamse ardennen om op te koersen.Hij is heel onregelmatig en dit heeft een patersberg of kwaremont niet.
Soit, zijn we nu in ninove van die 20000 wielertoeristen verlost die heel de stad bezetten?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 sep 2011 08:43

Niet eens met Fiedoo.
Ik heb vorig jaar de ronde gereden en ik vond de Koppenberg met kop en schouders boven de andere bulten uitsteken. Niet dat 'de muur' makkelijk was maar de Koppenberg is velen malen lastiger. De kasseien liggen daar veel slechter en het steile stuk duurt langer. Bij de muur dacht ik boven bij de kapel "Goh, was dat het nou?".

verder over de nieuwe ronde:
+ Oudenaerde als fnish locatie: DIK PLUSPUNT
+ Het kermis rondje: Zielig. Domweg zielig. Je zult dit thuis moeten vertellen dat jij die beslissing hebt genomen. Dan kun je toch geen familiielid meer onder ogen komen.
+ het gemis van de muur: jammer, want die had er makkelijk in gekund en de koers meer status gegeven.
Live fast; die young. mijn blog

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 18 sep 2011 09:31

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1112441" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie