Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gevaarlijke verkeersmaatregelen

whocares
Forum-lid

whocares 25 sep 2011 20:24

farelli schreef:[

Boeren plaatsen nooit borden. In ieder geval niet in de regio waar who cares en og wonen en fietsen. Er is een enorm verschil tussen de verschillende boeren. Sommigen ruimen heel keurig alles op. Anderen maken er altijd een zooi van en laten dit liggen.
En natuurlijk is het verstandig om er op te participeren, maar dat doet toch elke ervaren fietser...
Ik ken de diverse plaatsen goed , waar ik het tegenkom . Die boeren/ondernemers blijven hardnekkig . Op 1 plaats is laatst nog een ongeluk gebeurd , al was het niet de reden . Dat was geen voorrang verlenen door een auto aan een bromscooter ( of die te hard reed weet ik niet) .

Ik heb eens een email gestuurd aan een opdrachtgever voor boswerkzaamheden mbt zand/modder bij een uitrit voor vrachtwagens op een fietspad ( tussen Milheeze en De Rips ) . Die plek werd in die week schoongemaakt .

Natuurlijk pas je je snelheid aan bij zulke plaatsen , maar het kan nog altijd verkeerd lopen en landbouwers moeten dus hun verantwoordelijkheid nemen mbt die soort zaken .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rikh.
Forum-lid

rikh. 25 sep 2011 21:05

Op de binnenwegen hier in de omgeving van Doetinchem worden gelijkwaardige kruisingen verhoogd en voorzien van rode of gele verf, dit wordt waarschijnlijk gedaan om deze kruisingen op te laten vallen. Maar als je op zo'n verhoogde en geschilderde kruising af wilt slaan en je zet net iets te fel aan, dan voel je zo je achterwiel wegtrekken. Dit gebeurt al bij droog weer, als de weg nat is moet je helemaal oppassen.

Waar is overigens de TS? Er wordt een vraag geplaatst en vervolgens wordt er niet meer gereageerd.

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 25 sep 2011 22:29

Concreet voorbeeld in Den Haag:

In de duinfietspaden tussen Kijkduin en Scheveningen zijn in April dit jaar absurde verkeersdrempels geplaatst. Het zijn dubbele drempels waarbij je eerst omlaag gaat (gat/drempel/gat). Deze dingen heb ik op andere plaatsen in het land ook al gezien, echter in dit geval zijn ze veel te kort geconstrueerd waardoor je er met een ferme klap induikt en vervolgens gelanceerd wordt om er nog een keer in te klappen. Ik gruwel bij de gedachte aan hoeveel fietsers (ja niet alleen wielrenners) hier de macht over het stuur gaan verliezen en het prikkeldraad of de prikkelbosjes induiken. Naar verluid gaat het al regelmatig mis (er staan alleen lullige gele borden bij de plaats van de drempel zelf, verder geen waarschuwing of zelfs verlichting)

De maximale snelheid om ze te nemen is zo'n 10km/u en dat op een doorgaand fietspad! Met de snelle opkomst van e-bikes neemt het aantal mensen dat hiervoor fors in de remmen moet rap toe. De duinpaden maken deel uit van de Noordzeeroute en worden druk bereden door allerlei fietsvolk overigens.

Toevallig al mensen hier die crash verhalen hebben over deze drempels?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 14:24

carabo schreef:
De maximale snelheid om ze te nemen is zo'n 10km/u en dat op een doorgaand fietspad! Met de snelle opkomst van e-bikes neemt het aantal mensen dat hiervoor fors in de remmen moet rap toe. De duinpaden maken deel uit van de Noordzeeroute en worden druk bereden door allerlei fietsvolk overigens.
Je geeft toch in je betoog zelf al de noodzaak van deze drempels aan?
En je kunt er echt wel met meer dan 10km/u doorheen hoor.
Less is bore

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2011 14:32

Ik rij gewoon met 30 km/h door die dingen heen. Je moet alleen ff je kont van 't zadel optillen en fiets er over heen laten rollen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gamiel
Forum-lid

gamiel 26 sep 2011 14:54

carabo schreef:... echter in dit geval zijn ze veel te kort geconstrueerd ...
Hoe kort dan wel? Ik ken ze idd op andere plaatsen in het land (bv Maarssenbroek, brug bij Hank/Dussen etc) maar daar kan je volle bak doorheen als je kont idd maar uit het zadel hebt.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

edwin01
Forum-lid

edwin01 26 sep 2011 15:31

Ik vind die dingen wel grappig! Met gestrekte benen op de trappers staan en whieeeuw.....!

gamiel
Forum-lid

gamiel 26 sep 2011 15:41

edwin01 schreef:Ik vind die dingen wel grappig! Met gestrekte benen op de trappers staan en whieeeuw.....!
Gestrekte benen? Wil ik wel eens zien :roll: Ik buig m'n knieën toch wel enigzins en gebruik m'n benen als "vering", anders wordt het alsnog stuiteren ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 26 sep 2011 16:20

Hebben we het over dit soort dubbele drempels? Lijkt me toch dat je daar nog wel met een redelijke snelheid doorheen kunt...

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 16:24

Nee, ze zijn wel pittiger dan dit. Maar dan nog vlieg je er makkelijk met 25 doorheen.
Less is bore

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 26 sep 2011 17:37

Kom er regelmatig langs maar 25km/u lijkt me niet haalbaar. Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik ze voor eerst tegenkwam. Misschien heb je nog tips om er harder overheen te gaan? Die bij raamsdonksveer zijn ongeveer twee keer zo lang en inderdaad leuk om te nemen, doen precies waar ze voor bedoelt zijn, schaven er netjes wat snelheid van af.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 17:55

In Zoetermeer liggen ook gemene; fiets losjes vasthouden en soepel onder je laten bewegen.
Less is bore

Plaats reactie