Ik heb wel een klein slotje in mijn tas zitten, niet zwaar, maar dus ook niet heel sterk. Maar als ik even wat ga drinken, zorg ik toch dat ik mijn fiets kan zien. Nu kan er in ieder geval niemand meteen mee wegrennen.QQleQ schreef:Eeen beetje off-topic, want geen reserve-onderdeel of gereedschap, maar neem je ook een slot mee? Die dingen zijn òf zwaar òf makkelijk te kraken. Maar ik wil mijn mooie fiets ook graag beschermen tegen een gelegenheidsdief, bijv. tijdens een koffiestop.
Welke reserveonderdelen en gereedschappen hebben jullie?
- Superstick
- Forum-lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10
Het beste is om gewoon regelmatig preventief onderhoud te plegen aan de fiets, dan heb je gewoon weg de spullen in je zadel tasje bijna nooit nodig onderweg.
Zelf heb ik een keer langs de weg gestaan met mijn racefiets en dat was door mijn eigen stomme schuld, ik had linnen tape gebruikt als velglint. Helaas was het linnen tape door de spaaknippel gaten mooi geperforeerd net als de binnen band na 17 km, het mooiste was nog wel dat ik die keer mijn pomp niet bij mij had en ik dus mijn vrouw heb moeten bellen. Uiteindelijk had ik middels bedelen bij een langs rijdende racefietser wel even een pomp kunnen lenen, waardoor ik mijn vrouw tegemoet kon gaan.
in mijn tasje zit:
-Lichtgewicht binnen band
-Pro multitool met ketting pons/bandenlichter e.d.
-Autoband opzet nippel voor fransventiel.
Daarnaast heb ik een kleine booster handpomp op het frame geschroefd.
op de ATB neem ik het zelfde mee alleen daar heb ik het wel vaker nodig, zelfs een keer de ketting pons gebruikt vanwege een half gesprongen schakel.
rijbewijs heb ik ook vrijwel altijd bij me, slot nee. Ik ga nooit ergens iets drinken waar ik niet mijn fiets niet op maximaal 20 meter van mij en in mijn gezichtsveld kan zetten.
Zelf heb ik een keer langs de weg gestaan met mijn racefiets en dat was door mijn eigen stomme schuld, ik had linnen tape gebruikt als velglint. Helaas was het linnen tape door de spaaknippel gaten mooi geperforeerd net als de binnen band na 17 km, het mooiste was nog wel dat ik die keer mijn pomp niet bij mij had en ik dus mijn vrouw heb moeten bellen. Uiteindelijk had ik middels bedelen bij een langs rijdende racefietser wel even een pomp kunnen lenen, waardoor ik mijn vrouw tegemoet kon gaan.
in mijn tasje zit:
-Lichtgewicht binnen band
-Pro multitool met ketting pons/bandenlichter e.d.
-Autoband opzet nippel voor fransventiel.
Daarnaast heb ik een kleine booster handpomp op het frame geschroefd.
op de ATB neem ik het zelfde mee alleen daar heb ik het wel vaker nodig, zelfs een keer de ketting pons gebruikt vanwege een half gesprongen schakel.
rijbewijs heb ik ook vrijwel altijd bij me, slot nee. Ik ga nooit ergens iets drinken waar ik niet mijn fiets niet op maximaal 20 meter van mij en in mijn gezichtsveld kan zetten.
enjoy the ride
Mijn zadeltasje is precies groot genoeg voor een binnenband, CO2 pompje met een patroon, 2 zelfklevende plakkers en een klein setje inbussleutels, tasje gaat nog maar nét dicht. Verder gaat de GSM (met google mytracks) en portomonnee met geld, pinpas, id-kaart, huissleutel mee in het middelste vak van mijn fietsshirt.
Kabels en kettingpons vind ik een beetje onzin. Dan kun je ook een reserve wielset, buitenbanden, shifters, remblokjes en een zadel meenemen, die kunnen namelijk ook kapot. Je moet ergens een grens trekken.
Kabels en kettingpons vind ik een beetje onzin. Dan kun je ook een reserve wielset, buitenbanden, shifters, remblokjes en een zadel meenemen, die kunnen namelijk ook kapot. Je moet ergens een grens trekken.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
volgwagen.
(maar ik zie dat er hier nog zijn )
met tubes: 1 reservetube, bandenlichters, pomp, gsm, 20 euro, ID
met banden: 1 reserveband, bandenlichters, pomp, gsm, 20 euro, ID
niet meer meegenomen sedert enkele jaren: inbus, kabels, pons, pinpas, zadeltas, schoonmoeder.
(maar ik zie dat er hier nog zijn )
met tubes: 1 reservetube, bandenlichters, pomp, gsm, 20 euro, ID
met banden: 1 reserveband, bandenlichters, pomp, gsm, 20 euro, ID
niet meer meegenomen sedert enkele jaren: inbus, kabels, pons, pinpas, zadeltas, schoonmoeder.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik heb altijd o.a. een geplastificeerd kaartje bij me waar wat gegevens op staan: tel. nr. partner, ouders (+ er bij vermeld dat het om ouders en partner gaat), woonadres, geboortedatum, bloedgroep, info over allergien, medicijngebruik. Dit kaartje zit in een waterdicht zakje van Ortlieb waar ook mijn mobieltje en wat geld in zit. Het zakje draag ik altijd op de man. Mocht het noodlot toeslaan dan hoop ik dat de hulpdiensten deze gegevens (snel) vinden...
Klinkt misschien allemaal wat dramatisch maar ik hoor en lees net even te vaak dat er wielrenners worden aangereden met vaak ernstige gevolgen, bovendien rij ik altijd alleen.
Klinkt misschien allemaal wat dramatisch maar ik hoor en lees net even te vaak dat er wielrenners worden aangereden met vaak ernstige gevolgen, bovendien rij ik altijd alleen.
Die berekening klopt natuurlijk niet helemaal, 1 op de 60 = 1,6%.="havanaKabels meenemen is een totale overkill, dat vind ik zelfs al van een 2e biba. Ik neem er dus maar één mee. Ik rijd gemiddeld 1x per 5000 km lek. Dat is ca. één op de 60 trainingen uitgaande van 80 km per training, ofwel 0,016%. De kans dat ik 2x in één training lekrij is dus 0,0002%.
Een 2e binnenband heb ik ook nooit mee, al heb ik 1 keer op een tocht na 30 km een lekke band gekregen en 180 km heel hard gehoopt er niet nog eentje te krijgen.
Eenvoud kenmerkt het ware.
De kans dat je een tweede keer lek rijdt in een training is natuurlijk wel iets groter dan de eerste keer. Mogelijk redenen: buitenband beschadigd, scherp stukje van eerste lek niet verwijderd, versleten of te ruim velglint als oorzaak, te weinig druk door slechte pomp. De laatste twee oorzaken hebben er al voor gezorgd dat ik twee keer lekreed in een rit. Ik heb dus ook bijna altijd twee reservebinnenbandjes bij me.
dat komt omdat het topic, Welke reserveonderdelen en gereedschappen hebben jullie? een beetje verschoven is naar wat neem ik mee in mn tasje?jeroenkuiper schreef:was toch ook niet de vraag? of jij moet met je rijbewijs/idkaart je band erop kunnen leggen?dixy100 schreef:materiaalwagens/volgauto's
ik lees dat niemand een legitimatiebewijs meeneemt.of een kopietje daarvan, voor in je tasje
en aangezien ik altijd alleen rijd is een geplastificeerd kopietje met adres gegevens altijd handig ingeval van een ongeval.
-
- Forum-lid
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
- Locatie: Wilnis
of je kijkt op roadid en schaft een armband aan waar je gegevens op staan.
een papiertje in je tasje daar kan en mag een broeder niet op blind gaan of jij daadwerkelijk die persoon bent als je op een hoopje wordt gereden.
hioj zal hooguit de persoon bellen die als contact staat aangegeven. meer niet
een papiertje in je tasje daar kan en mag een broeder niet op blind gaan of jij daadwerkelijk die persoon bent als je op een hoopje wordt gereden.
hioj zal hooguit de persoon bellen die als contact staat aangegeven. meer niet
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
peedsbikes schreef:of je kijkt op roadid en schaft een armband aan waar je gegevens op staan.
een papiertje in je tasje daar kan en mag een broeder niet op blind gaan of jij daadwerkelijk die persoon bent als je op een hoopje wordt gereden.
hioj zal hooguit de persoon bellen die als contact staat aangegeven. meer niet
of deze: http://www.sosarmband.nl/medische-armba ... -c-33.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb er gelijk maar eentje besteld, toch wel handig