Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Korte broeken weer??

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 17 okt 2011 12:36

razenderoeland schreef:
superrose schreef:
lurhstaap schreef:Blijft toch altijd grappig: in de lente gooien we alles uit als het weer 15 graden wordt, nu pakken we bij dezelfde temperatuur alles weer in :)
We? Denk het niet, dit jaar nauwelijks in het kort gereden, zo vaak was het niet boven de 20 graden.
Bij 20 graden rij ik zowat alleen in m'n broek joh :lol: . Ben vanochtend nog lekker in de korte broek/shirt met lange mouwen, een rondje gereden. Was hier ca. 13 graden.
ik zie ze ook dikwijls in korte broek voorbij komen, maar mij ga je niet vertellen dat je het dan aangenaam warm hebt. Ik rij bijna altijd met beenstukken / lange broek. Alleen van +20 °C overweeg ik een korte broek (en zelfs voor een rondje losrijden is het dan nog dikwijls met beenstukken)

Je gaat toch ook niet in korte broek naar de bakker als het 13°C is ... waarom dan wel op de fiets ???
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 17 okt 2011 12:38

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 17 okt 2011 15:16

Ga ik met deze temperaturen volledig gekleed, dus in lange broek, shirt met lange mouwen, of erger nog, een windjack, dan zweet ik me helemaal het apezuur. Ik denk dat ieder mens een eigen temperatuurpunt heeft waarop hij/zij overgaat naar aangenaam in lange dan wel korte broek rijden.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 17 okt 2011 15:49

Ben net terug, heerlijk rondje langebroek en jack aan. Heerlijk geen koude benen en armen. Was zeer aangenaam.
Gisteren morgen vroeg (900 uur) gaan fietsen, lange handschoenen, wel dunnetjes en overschoenen. Mijn fietsmaten hadden koude handen en voeten. Dus idd ieder zijn ding.

Prettige dag
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2011 17:56

razenderoeland schreef:Ga ik met deze temperaturen volledig gekleed, dus in lange broek, shirt met lange mouwen, of erger nog, een windjack, dan zweet ik me helemaal het apezuur. Ik denk dat ieder mens een eigen temperatuurpunt heeft waarop hij/zij overgaat naar aangenaam in lange dan wel korte broek rijden.
Er zit nogal wat verschil tussen lange broek + jack en korte broek + shirt. Been-, arm- en kniestukken zijn er niet voor niets.

Met 13 graden krijg je gewoon koude knieën als je ze onbedekt laat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 18 okt 2011 09:31

Tja het verschilt nogal op de dag. Ik was zondag in Zuid Limburg. 's Morgens ging ik met been- en armstukken kapot van de kou. Het was slechts 1 graden en had 's nachts gevroren. 's middags was het daarintegen 16 graden en heerlijk weer!
Train ze!

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 18 okt 2011 10:22

Er zit denk ik nogal een verschil in hoe mensen fietsen...
Voor de een is fietsen een lekker rondje peddelen, en voor de ander is het koers. Zo kan ik er wel inkomen dat wanneer je tijdens je zondagochtend-ritje 2 uur volle bak aan het rammen bent, dat je liever geen been(/arm)stukken aantrekt bij 13 graden...
Bij duurtraining trek ik zelf ook altijd sneller een extra laagje aan dan bij intensief interval of koers.

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 18 okt 2011 14:01

Eens met arepol. Er zijn zoveel redenen waarom fietsers verschillende keuzes maken bij de kleding. Naast de verwachte intensiteit van de rit speelt ook mee: hoeveel spullen heb je? Sommige enthousiastelingen hebben wellicht niet veel meer dan een zomertenue, of kiezen tussen vol zomer of vol winter...
En het 'bikkelgehalte' speelt een rol: sommigen wagen zich onder 18 graden niet in het kort, lees ik net, anderen zie je boven het vriespunt niet in het lang. En vorig jaar, op tweede kerstdag zag ik in Engeland zelfs blote fietsbenen! In het Peak District, waar ik was, lag sneeuw!

Laat ieder lekker zijn eigen ding doen. Hoeven we hier niet met de vingers na te wijzen (Oooohhhh, korte broek!!! Mag niet!!!) lijkt me.
For the record: ik reed zondag in zomertenue... met extra warm ondershirt, arm- en beenstukken en een windbreker. Dat was voor mij de goede keus: lekker rondje gehad!

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 21 okt 2011 09:00

Ik heb afgelopen zondag en maandag ook met ondershirt-normaal shirt en een vestje eroverheen gereden. Verder normale broek en beenstukken.

Zo was het prima te doen, maar met minder zou het echt koud worden. Ik houd altijd 15 graden als grens aan voor in ieder geval armstukken.
Deze week voor de winter maar eens goede overschoenen en handschoenen komen, dan kom ik al een heel eind voor als het echt koud wordt.

macho_pino
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jul 2008 21:24

macho_pino 22 okt 2011 20:09

Bij ons wordt er met de training gezegd dat het minimaal 13 graden moet zijn om met korte broek te rijden.
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1237491075" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/leoni_padding" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 okt 2011 20:22

Vandaag ook weer heel wat blote benen gezien. Werkelijk onbegrijpelijk.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 okt 2011 20:48

Ik heb er ook één gezien. Weliswaar zat ik zelf op de stadsfiets, maar toch. En dan hebben we het over Groningen, waar het toch 2 graden kouder is dan in het midden/zuiden van het land.

Plaats reactie