Gazelle 120 Special Edition: Reynolds 931 frame
- Superstick
- Forum-lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10
Gaaf! Ik ben persoonlijk niet zo wild van die hoge velgen. Maar dat slanke frame icm die hoge velgen vind ik er toch wel erg stoer uitzien!
Skimons, erg strak hoor! Blijft een tijdloos mooi frame die witte demax.
Vind `m steeds mooier worden eigenlijk. Dit was toch de vorige jubileum uitgave? Mocht er ook wezen. Nooit in het echt mogen aanschouwen helaas,.
Uploaded with ImageShack.us
Hoop ooit nog eens tegen zoiets aan te lopen voor een retro project. Komen helaas weinig voorbij op MP in 53/54 cm.
Vind `m steeds mooier worden eigenlijk. Dit was toch de vorige jubileum uitgave? Mocht er ook wezen. Nooit in het echt mogen aanschouwen helaas,.
Uploaded with ImageShack.us
Hoop ooit nog eens tegen zoiets aan te lopen voor een retro project. Komen helaas weinig voorbij op MP in 53/54 cm.
Lassen zeer mooi ? Kijk eens goed naar de shot van de linkerachter pat, de lasrups staande vork / pat heeft de rand van de pat weggevreten - niet mooi, ook verschillende andere lasnaden - niet mooi. Voor-serie perikelen ?marchisiocorsa schreef:Het betreft een prototype. Zaken als kabeldoorvoering in de bovenbuis, definitieve layout straalwerk, nokjes op buis of balhoofdbuis zijn nog niet bekent. Daar het en jubileum uitgave wordt zijn alle fietsen gelijk. Worden gebouwd in maten 50 t/m 64cm (traditionele Gazelle geometrie wat buislengte betreft en dus ook niet slooping).
Gewicht bij een frame van 60 cm 1650 gram
Lassen waren zeer mooi. Jammer van het FSA balhoofd, maar ook dat was nog niet besloten. Chris king is door mij opgeworpen.
skimons schreef:interessante tweet (op facebook) van Peter Cijs en ook al op de site van Fiets te zien... helaas heb ik dit pareltje niet op BikeMotion gezien... balen
http://www.fiets.nl/2011/10/19/gazelle- ... d-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.facebook.com/KoninklijkeGazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
gaaf, reynolds 931, klinkt goed, rvs en hopelijk mooi te lassen
iemand die meer info heeft? bijvoorbeeld waar de frames gebouwd gaan worden en waar ze de (straal / ets) behandeling krijgen?
overigens vind ik dat als je ze op maat maakt, de koper ook moet kunnen kiezen of en waar de nokjes komen.. kabelstopper op de onderbuis = schuurplekken en ik zou een remkabel binnendoor wel erg mooi vinden
of misschien heb je op bikemotion wel foto's gemaakt en kun je die hier posten
zal wel bij dromen blijven, want 2500 euro heb ik niet zo 1-2-3 liggen en ze zullen wel hard gaan..
En voor wat betreft de vork; dit lijkt me een vork voor een frame met geintegreerd balhoofd, de 'kroon' heeft een te grote diameter
Er is nog werk te doen........
klopt, dat is ook het mooie smaken verschillen nu eenmaal.velolove schreef:Heb m ook gezien, maar ik vind dat dit frame echt helemaal niks met de vroegere Champion Mondials te maken heeft.
even een vraagje voor de RVS experts: is het net als bij titanium mogelijk om met een scotch brite padje oid krassen weg te poetsen? uiteraard niet op de gepolijste vlakken, maar op de ruwe buis..
..Mannen (M/V)! Vandaag de 120 Special Edition opgehaald in Dieren -en deze week wegen en meten en dan opbouwen. Nu staat die nog glimmend in de gang... Straks FSA, San Marco en dan nog de keuze qua opbouw uit: 2011 SRAM of Shimano. Dus geen Nuovo Record... Het 'moet' wel een moderne racer worden...
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
zal wel voor een fotoshoot in fiets zijn? ik ben wel beniewd naar wat sneak peaks, als ik zo vrij mag zijn. en welke vork zit er nu bij? ik kan je nog wel wat tips geven voor een strakke afmontage, heb evt ook nog wel wat spullen beschikbaar, als het toch voor de show moet zijn