Ik had inderdaad er beter van kunnen maken als je derailleur niet meer schakelt ipv niet zo lekker schakelt.
Voordat je een vinnige reactie geeft over mijn korte antwoord met een onbegrepen ondertoon kun je ook eens vragen of ik me erin heb verdiept dat is namelijk wel zo beleefd.
Wittewasjes doe je zelf met je wasmachine. Met wissewasjes kun je je FM lastig vallen, die rekent er een mooi prijsje voor. Jij blij en hij helemaal blij.
http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... ssewasje/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik blijf het lastig vinden om op een vlak stuk papier of een scherm de sarcastische ondertoon van bepaalde teksten te zien. Ook is het lastig om mensen dit duidelijk te maken. Havana. Vervolgens krijg je weer zo'n post van als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan beter je harses.
ligt dit nu aan dit forum of valt dit alleen mij op.
Wat ik met die in die vreemde post van mij wil duidelijk maken is: als Di2 niet lekker schakelt hoe stel je dat dan af. Als het printplaatje is kapot wat kan voor komen straks hoe maak je dat dan. Nu is er niet zo heel erg veel aan een derailleur wat kapot kan. Straks zit er een processor achtig printplaatje in wat zorgt dat het zichzelf afstelt dat kan kapot. Nu ben je zelf die printplaat en is je mechanische kabel het medium waarmee je dat aan je derailleur duidelijk maakt. In die verbinding voor een simpele actie zit niet veel ruimte tot falen. Ik zie meer mogelijkheden voor problemen bij Di2.
1 drukknopjes voor de bediening. vs Shifter
2 Servo motortjes icm hefboomwerking derailleurs vs Shifters icm kabels en hefboomwerking bij derailleurs
3 Processor welke de motortjes aanstuurt. vs nvt
4 bijbehorende software vs nvt
5 Kabeltjes vs kabels
6 Batterij vs spierkracht
Bij punten 2,3,4,(6) zie ik problemen ontstaan waar je echt voor naar de FM moet of lekker zelf met de soldeerbout aan de slag moet. Terwijl je normaal je inbussleutels en schroevendraaiers pakt en het even oplost of vervangt.
Ik zie ook wel de voordelen heel mooi uitgelegd op sites.
Of ik daar gelijk in heb weet ik niet. Dat past namelijk niet bij mijn persoonlijkheid. Ik wacht lekker de eerste jaren af, zodat de grote massa tegen alle kinderziektes aan loopt. Wel zo veilig. Je kunt ook niet verwachten dat Ultegra Di2 onderworpen is aan een duurtest door consumenten. Want ik meende het dit jaar pas bij BM en in duitsland te zien. Idd DA Di2 was er al langer. Daar rijden alleen niet zoveel mensen mee als straks met Ultegra Di2. Consumenten die hun bakkie kletsnat de onverwarmde schuur in trappen en hem de week erop pas weer aanraken. Met roestige kabels schakelt het niet zo soepel. Met een gecorrodeerde kortsluitende printplaat schakel je waarschijnlijk niet. Ik noem maar een voorbeeld, met het risico dat ik weer overweldigd word met de ipx waarden van de onderdelen.
E-bikes zijn nu ook gemeen goed maar die dingen gaan vaak terug aan de software moeten omdat zo'n ding niet doet wat er van verwacht word.
Ik hoop dat dit mijn standpunt een beetje verduidelijkt.