Re: Klimwielen
Geplaatst: 03 nov 2011 20:07
@Loos, klopt die Shamal's zijn nog net iets allrounder en lichter als de Neutron's je moet wel het G3 spaakpatroon van de Shamal's mooi vinden.
voor G3 haters is er de FR 0.csteenbe schreef:@Loos, klopt die Shamal's zijn nog net iets allrounder en lichter als de Neutron's je moet wel het G3 spaakpatroon van de Shamal's mooi vinden.
Dan toch niet met DT190 voor die prijs!isaac52 schreef:Voor alu clinchers:
Niobium XR-200, CX Ray spaken en een paar Tune of DT 190 naven. C. 1,250 gram met alu-rand. Ik weet je gewicht niet, maar 20 spaken voor, 24 achter deed de job in mijn eerste Marmotte vorig jaar (62kg). Een leuke set voor rond de EUR 500!
Het weer in de bergen is veranderlijk. Vaak is het helemaal anders aan de andere kant van de berg. Maar als het tubulars mogen zijn is er opeens wel zeer veel mogelijk beneden de 1300g. Met goeie remblokken valt er ook dan nog prima te dalen, anders zouden alle profs op alu rijden.isaac52 schreef: Carbon tubulars (indien budget unlimited is):
Tune / Reynolds King of Mountain wheels met Tune hubs - c.900 gram!
Voor een droge berg-cyclo de Reynolds wieltjes! Als het 's ochtends regent voor de start van een bergritje, dan zeker de Niobiums. Een aluminium rand remt vele malen beter!
Ad 1. Klopt, die EUR 500-ballpark figure is op basis van Tune. Heb ze destijds laten spaken bij Zoran. Met DT190 inderdaad wat duurder!de zwarten schreef:Dan toch niet met DT190 voor die prijs!isaac52 schreef:Voor alu clinchers:
Niobium XR-200, CX Ray spaken en een paar Tune of DT 190 naven. C. 1,250 gram met alu-rand. Ik weet je gewicht niet, maar 20 spaken voor, 24 achter deed de job in mijn eerste Marmotte vorig jaar (62kg). Een leuke set voor rond de EUR 500!
Het weer in de bergen is veranderlijk. Vaak is het helemaal anders aan de andere kant van de berg. Maar als het tubulars mogen zijn is er opeens wel zeer veel mogelijk beneden de 1300g. Met goeie remblokken valt er ook dan nog prima te dalen, anders zouden alle profs op alu rijden.isaac52 schreef: Carbon tubulars (indien budget unlimited is):
Tune / Reynolds King of Mountain wheels met Tune hubs - c.900 gram!
Voor een droge berg-cyclo de Reynolds wieltjes! Als het 's ochtends regent voor de start van een bergritje, dan zeker de Niobiums. Een aluminium rand remt vele malen beter!
Met andere naven kan 't voor een stuk leukere prijs, zonder dat je op betrouwbaarheid inlevert. Bovenstaande wielset hoeft iemand van 80 kg niet te nemen, ook al spaak je de boel in voor maximale stijfheid. Voor zwaardere personen zal je op z'n minst naar een XR-270 velg moeten gaan met dit aantal dunne spaken.isaac52 schreef:Voor alu clinchers:
Niobium XR-200, CX Ray spaken en een paar Tune of DT 190 naven. C. 1,250 gram met alu-rand. Ik weet je gewicht niet, maar 20 spaken voor, 24 achter deed de job in mijn eerste Marmotte vorig jaar (62kg). Een leuke set voor rond de EUR 500!
Wat duurder? Voor 500 euro heb je die naven alleen niet eens, laat staan gespaakte wielen. Wel geweldig mooie naven, die lopen echt bizar goed. Maar ik zou toch eerder voor een setje 240s gaan, ook fantastisch, erg duurzaam en een stuk aantrekkelijker geprijsd.isaac52 schreef:Ad 1. Klopt, die EUR 500-ballpark figure is op basis van Tune. Heb ze destijds laten spaken bij Zoran. Met DT190 inderdaad wat duurder!
Hier nog een voorbeeld met Tune naven, 1230 g, 539 euro; naar keus met 20/24 of 24/28 spaken.ace1978 schreef:Wat duurder? Voor 500 euro heb je die naven alleen niet eens, laat staan gespaakte wielen. Wel geweldig mooie naven, die lopen echt bizar goed. Maar ik zou toch eerder voor een setje 240s gaan, ook fantastisch, erg duurzaam en een stuk aantrekkelijker geprijsd.isaac52 schreef:Ad 1. Klopt, die EUR 500-ballpark figure is op basis van Tune. Heb ze destijds laten spaken bij Zoran. Met DT190 inderdaad wat duurder!