Algemeen
Leuk initiatief!
Kan me aansluiten bij veel van de al eerder genoemde punten.
Heb je al nagedacht over de manier van verkopen? Via dealers of het internet?
Zorg sowieso voor een duidelijke, uitgebreide maattabel! Eventueel kan je hierbij ook proberen verder te gaan dan andere fabrikanten door bijvoorbeeld ook de beenomtrek en pijplengte mee te nemen. Uiteraard is het belangrijk dat duidelijk wordt aangegeven waar deze maten moeten worden opgenomen.
Qua kleuren/design heb ik een voorkeur voor simpel. Geen schreeuwende of flitsende kleuren, maar één hoofdkleur met bijvoorbeeld de naden of wat kleine oppervlakken in een contrasterende kleur. Past al snel bij elke fiets en is tijdloos.
Broeken
Net als vele anderen ben ik tevreden over de zeem van Assos. Het lijkt een vrij simpel ding, dik waar op de contactpunten met het zadel en verder geen 'gedoe'. Daarnaast vind ik het extra stuk stof aan de voorkant van de zeem prettig, dekt de boel mooi af en voorkomt dat je (letterlijk) 'voor lul' loopt.
Met het bovenstaande 'gedoe' doel ik op bijvoorbeeld de Shimano Premium zeem (lijkt op dit
damesmodel), gaatjes, flitsende kleurtjes en een hoop marketing onzin. Het ding zit echter voor geen meter, stug, dun en voor mij voelt het te groot aan (als een luier...). En dat terwijl ik in een andere broek van Shimano een simpele blauwe zeem (type weet ik niet, kan ik eventueel opzoeken) heb zitten die prima voldoet en dicht bij Assos in de buurt komt.
Wat betreft de pasvorm van een broek ben ik een lastige klant. Ik heb relatief lange, maar smalle bovenbenen. Qua lengte van m'n bovenlichaam moet ik bij de meeste merken een M hebben, met als gevolg dat de pijpen ergens halverwege de bovenbenen zitten. Wil ik langere pijpen (en dat wil ik) kom ik op een L uit. Alleen is het elastiek rondom de benen dan weer te ruim en is wat naaiwerk nodig wil het goed aansluiten. Ook is het bij een enkele broek nodig de bretels in te korten om de zeem op hoogte te houden. Momenteel heb ik één broek die zonder aanpassingen goed zit, een Giordana Silverline.
Wel of geen zakje in de broek maakt me niet veel uit. De Giordana heeft er eentje, maar ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Voor het snoertje van een koptelefoon zou ik liever een gaatje in het shirtje hebben.
Shirts
Ook bij shirts/jerseys heb ik problemen met de doorsnee pasvorm. Ondanks dat ik een S koop zitten de meeste te ruim, zowel op de borst, de taille als de armen. De naaimachine mag dan ook vaak aan het werk.
Een shirt dat wel direct goed zat, is de Mavic Espoir in maat S. Deze heeft ook lekker diepe zakken op de rug waar je een behoorlijke hoeveelheid eten in kwijt kan.
Naast drie zakken is een zakje met rits ook wel prettig voor bijvoorbeeld de huissleutels. Dit zakje moet wel vast zitten, met een losse sta je nog wel eens te klooien om de sleutel eruit te krijgen.