Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 nov 2010 18:08

Trudie schreef:Broek:
De broeken van Vermarc vind ik qua zeem het fijnst zitten en dat hoeft niet perse een damesbroek te zijn. Dames hebben in verhouding tot mannen vaak langere benen en toch hebben de damesbroeken kortere pijpen. Bij mij ziet dat er dus niet uit. Dus als je een damesbroek maakt met normale lengte pijpen (of misschien wel in verschillende lengtes) dan heb je me. Graag wel een damesmodel met bovenstuk en elastiek in de pijpen (dat trekt na een paar uur vanzelf wel weg, hoor)

Zakjes aan de achterkant zie ik het nu niet van in.

Trui:
damesmodel (met damespasvorm) is prima maar niet alleen zoetsappige pastelkeleuren en maak er gewoon 3 achterzakken in! De meeste damestruien hebben zo'n klein schattig zakje in de trui. Daar kan ik echt al mijn eten niet in kwijt, vandaar dat ik dan maar een herenshirt draag.
Materiaal: niet te dik en ademend. (volgens mij heeft Vermarc dat ook).
En mijn trui moet en doorlopende rits hebben, dat maakt de koffie/plaspauze wat makkelijker:).

JA!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 24 nov 2010 18:15

Als ik het goed begrijp wil je kleding maken die richting Rapha-kwaliteit gaat, voor een flink lagere prijs. Zo ja, dan zijn er al twee bedrijven (ook uit Engeland) met dezelfde strategie: Torm en ShuttVR. Wil je dezelfde kant op, een klassiek design en voor de shirts Sportwool? Zo ja, waar ga je je dan onderscheiden? Zo nee, wat ga jij dan anders doen?

Wat betreft een korte fietsbroek wordt een Assos zeem over het algemeen toch wel als het beste gezien, maar die kun je vast niet krijgen voor je eigen broeken, want die zemen zijn een unique selling point van Assos. Volgens mij zijn de Giordana 3D-O.F zemen ook erg goed. Die zou je wellicht kunnen gebruiken. Persoonlijk heb ik niet zo'n gevoelig achterwerk, dus ben ik wat dat betreft niet helemaal jouw doelgroep (goedkope broeken voor mij).

Verder nog een aantal tips:
- Kijk voor de lange broek eens naar een dikker paneel bij de knie, dat is een innovatie van DHB dat me een prima idee lijkt
- Ik heb een shirtje gekocht met de mouwen iets naar voren. Dat zit heel vreemd als je gewoon staat, maar is erg comfortabel als je op de fiets zit met je armen naar voren
- Als je kiest voor verkoop aan sportieve fietsers (in tegenstelling tot mooi-weer fietsers met hun 'dikke' buiken), maak de modellen dan lang en slank
- Vergeet niet om een mooie maattabel te maken zodat er makkelijk online gekocht kan worden
- Focus. Je hoeft geen volledige range aan kleding te bieden. Kijk eerst eens waar je je echt kunt onderscheiden en focus je daar op. Hoe meer producten, hoe meer risico. Niet alleen wat betreft voorraad, maar vooral ook qua marketing. Zo verkoopt Torm 6 soorten Sportwool shirts, een ondershirt en arm stukken. Geen broeken, petjes, sokken, ofzo. Dus 1 heldere boodschap: Wij verkopen goedkope Sportwool bovenkleding met Rapha-kwaliteit en -design. Als je je aandacht gaat spreiden is er bovendien een groot gevaar dat je overal net niet bent. Net niet de broek met de beste prijskwaliteit verhouding. Idem voor de shirts. Idem voor handschoenen. Je kunt beter vanuit een sterk gefocused merk nieuwe producten gaan introduceren, dan beginnen met een ratjetoe aan producten, waardoor je geen duidelijke plek kan veroveren op de markt.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 24 nov 2010 19:35

Zo'n ondernemersgeest kan ik wel waarderen, chapeau.
Als er een "ondergeschoven kindje" is in de wielerkledingaanbod is, dan is het wel de kleding van Mavic. Niet alleen als zeer contente gebruiker maar ook diverse artikelen roemen de topkwaliteit van zowel de pasvorm als de fabricage.
Zeker meenemen in je gedachte... Succes.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 24 nov 2010 20:12

Iedereen hartelijk bedankt voor al jullie reacties deze eerste dag. Ik hoop dat jullie de komende maanden nog veel tips en ervaringen met mij delen en kritische vragen blijven stellen, zodat we tot een mooi product komen.

@thja14
Kan je me vertellen wat het model van de broek is waar mee je vriendin rijd, zijn er specifieke elementen die ze extra waardeert of is het de algemene pasvorm?

@TiesT
Kwaliteit, pasvorm en uitstraling hebben natuurlijk hun prijs, daarnaast investeren ze flink in de “bij/lifestyle producten”. Dit zorgt er wel voor dat de band die een gemiddelde Nalini renner met het merk heeft niet te vergelijken is met die van de gemiddelde Rapha rijder. Ondanks de iets nuchtere houding van de gemiddelde Nederlander ten opzichte van (merk) beleving heb ik verschillende ideeën hier bij mijn doelgroep op in te spelen zonder een enorme overhead.

@ Trudie
Bedankt voor de maten, mocht je nog andere details belangrijk vinden dan hoor ik dat graag.

@ Freakish
Zoals ik hier boven al aangaf wil ik zeker in het begin de broek neutraal houden in een top kwaliteit. En daarnaast wisselen met kleuren in de van de shirts, petjes etc. De opmerkingen bij de shirts zijn al mee genomen in het design, dank voor de bevestiging. Al zou het kunnen dat ze niet direct kleuren bij je fiets, laat voor de zekerheid toch even weten welke kleur je fiets heeft.

@Epotheker
Kan je aangeven welk model broek je hebt met de Oranje Assos Zeem? En als je een meetlint in de buurt hebt, hoelang zijn je boven bennen en hoelang zou je pijpen willen hebben?

@Aapje
Bedankt voor je tips, ik herken me in de meeste punten. Ik weet dat er verschillende bedrijven zijn die de kleding van Rapha geprobeerd hebben te kopiëren waarbij enkele erg ver zijn gegaan en nu een rechtszaak aan hun broek hebben. Ik ga geen kleding kopiëren van Rapha maar ben wel geïnspireerd door hun concept rond kwaliteit, beleving en service. Onderdelen uit hun concept wil ik in de Nederlandse markt zetten en vanuit mijn achtergrond en netwerk wil ik andere zaken uit de wielrennerij bereikbaar maken voor mijn doelgroep. Nogmaals ik ben niet speciaal, maar ik ken mensen die dat benaderen en die wil ik bij elkaar brengen en toegankelijk maken.
De kleding is de basis van dit alles. Ik ga zeker geen lijn van 20 producten op de markt zetten beter 1 product top dan 3 producten net niet top zo als je zegt. Belangrijk is om te kijken naar wat er op de markt is en naar de doelgroep te luisteren om ze zo een top product aan te kunnen bieden.
Genieten van de fiets....

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 24 nov 2010 20:22

paul@blueOn bike schreef:Broek:
@rob74
Ik kies er toch voor om zeker de eerste jaren 1 heren en 1 dames broek in het zwart van top kwaliteit te leveren. Dit vanwege de voorraad en omdat elk shirt goed staat op een zwarte broek. Ik wil gaan wisselen in de kleuren van de shirts etc.

Zwart is inderdaad makkelijk en overal mee te combineren. Wat ik wél fraai vind op een zwarte broek zijn zichtbare stikselnaden, dat accentueert net wat mooier de vorm.

Voor wat betreft de truien/shirts met lange mouw zou ik graag zien dat de mouwlengte riant is. Ikzelf ben 1.98 m en heel vaak pas ik shirts niet vanwege de mouwlengte. En als het dan al past is het een X(XX)XL en dat voelt dan weer alsof ik een jute zak om mijn lijf heb. Dus ik pleit voor een slankere pasvorm met voldoende mouwlengte. Mijn binnenarmlengte is ca. 62 cm, gemeten vanaf de oksel tot tegen de handpalm.

En als laatste vind ik de prijs belangrijk. Ik ben best bereid iets om iets meer te betalen, maar het moet wel 'normaal' blijven. Broeken van ruim boven de 100 euro laat ik hangen (als voorbeeld heb ik laatst een lange broek met zeem gekocht voor 25(!) euro bij een niet nader te noemen webshop en eigenlijk bevalt die best goed).
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

trudie
Forum-lid

trudie 24 nov 2010 21:16

paul@blueOn bike schreef:
@ Trudie
Bedankt voor de maten, mocht je nog andere details belangrijk vinden dan hoor ik dat graag.

Er zitten nog veeeeeeeel meer dames op dit forum en die zullen vast andere wensen/eisen hebben.
Die dames reageren vast nog wel. Ik kan me niet voorstellen dat ze hetzelfde belangrijk vinden (hoewel Superrose laat zien dat dit wel zo is);)

danny1407
Forum-lid

danny1407 24 nov 2010 21:24

@ Trudie.....die zakjes in de broek:

-Kan je telefoon in zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat ie eruit valt als je eten pakt.
-Kan je iPod zodat je hoofdtel-snoertje onder je shirt doorloopt en er bij je kraag uitkomt.
-Kunnen je huissleutels in zonder dat ze rinkelen in het zakje van je shirt.

Geen noodzaak, maar wel handig als het voor handen is.
FacebookS3RSSite

trudie
Forum-lid

trudie 24 nov 2010 21:28

Hm, daar had ik nog niet aan gedacht. In mijn Vermarc broek zit er ook één. Ik dacht dat dat zakje voor de zender/ontvanger van de oortjes was voor de prof's.:)

Mijn probleem is dat ik zo ontzettend transpireer dat ik daar nooit mijn ipod of telefoon in zou doen. Maar voor mijn sleutels vind ik het een goed idee. Thnx!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 24 nov 2010 21:43

Zeker een dapper initiatief zoals een aantal forumleden al aangegeven hebben.

Je geeft aan dat je met de kleding een bepaalde markt wil aanspreken, maar ook een sfeer, levensstijl? en community.
Hou er rekening mee dat "de nederlander" erg nuchter is mbt dit soort zaken (geloof me, ik weet waar ik het over heb mbt fietsen).
Amerikanen krijg je nog wel zo gek, als er één goeroe hard genoeg schreeuwt volgen er vanzelf een paar.

Uiteraard is het uitgangspunt dat je artikel hierbij van goede kwaliteit is.

Begrijp mij niet verkeerd, ik wens je heel veel succes toe maar ik denk dat je, ondanks je goede voorbereidingen, rekening moet houden met het feit dat "wij" daar niet zo hard achteraan lopen.

Met betrekking tot je kleding:

Broek moet uiteraard een goede, stevige kwaliteit stof hebben. Bij voorkeur siliconenrand aan de onderzijde, zakje op de rug en een goede mesh voor de halters. Niet dat slappe spul wat je vaak tegenkomt. Over een zeem kun je hele boeken schrijven maar blijft persoonlijke voorkeur.
De ene fietser rijdt 10.000 km met een Lidl broek, de ander gaat de deur niet uit zonder zijn "Assos matras".

Shirt met 3/4 of hele rits, verschillende materialen (meer doorlatend onder de oksels en gedeelte van de rug, wat dikker aan de voorzijde en strak op de mouwen), siliconenrand aan de achterzijde (de voorkant heeft toch geen nut aangezien je gebogen zit) en in ieder geval een afsluitbare zak die ook nog redelijk waterbestendig is (eventueel met waterbestendige rits).

Uiteraard zijn dit persoonlijke voorkeuren.

Succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 24 nov 2010 21:50

Algemeen
Leuk initiatief!

Kan me aansluiten bij veel van de al eerder genoemde punten.

Heb je al nagedacht over de manier van verkopen? Via dealers of het internet?

Zorg sowieso voor een duidelijke, uitgebreide maattabel! Eventueel kan je hierbij ook proberen verder te gaan dan andere fabrikanten door bijvoorbeeld ook de beenomtrek en pijplengte mee te nemen. Uiteraard is het belangrijk dat duidelijk wordt aangegeven waar deze maten moeten worden opgenomen.

Qua kleuren/design heb ik een voorkeur voor simpel. Geen schreeuwende of flitsende kleuren, maar één hoofdkleur met bijvoorbeeld de naden of wat kleine oppervlakken in een contrasterende kleur. Past al snel bij elke fiets en is tijdloos.

Broeken
Net als vele anderen ben ik tevreden over de zeem van Assos. Het lijkt een vrij simpel ding, dik waar op de contactpunten met het zadel en verder geen 'gedoe'. Daarnaast vind ik het extra stuk stof aan de voorkant van de zeem prettig, dekt de boel mooi af en voorkomt dat je (letterlijk) 'voor lul' loopt.

Met het bovenstaande 'gedoe' doel ik op bijvoorbeeld de Shimano Premium zeem (lijkt op dit damesmodel), gaatjes, flitsende kleurtjes en een hoop marketing onzin. Het ding zit echter voor geen meter, stug, dun en voor mij voelt het te groot aan (als een luier...). En dat terwijl ik in een andere broek van Shimano een simpele blauwe zeem (type weet ik niet, kan ik eventueel opzoeken) heb zitten die prima voldoet en dicht bij Assos in de buurt komt.

Wat betreft de pasvorm van een broek ben ik een lastige klant. Ik heb relatief lange, maar smalle bovenbenen. Qua lengte van m'n bovenlichaam moet ik bij de meeste merken een M hebben, met als gevolg dat de pijpen ergens halverwege de bovenbenen zitten. Wil ik langere pijpen (en dat wil ik) kom ik op een L uit. Alleen is het elastiek rondom de benen dan weer te ruim en is wat naaiwerk nodig wil het goed aansluiten. Ook is het bij een enkele broek nodig de bretels in te korten om de zeem op hoogte te houden. Momenteel heb ik één broek die zonder aanpassingen goed zit, een Giordana Silverline.

Wel of geen zakje in de broek maakt me niet veel uit. De Giordana heeft er eentje, maar ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Voor het snoertje van een koptelefoon zou ik liever een gaatje in het shirtje hebben.

Shirts
Ook bij shirts/jerseys heb ik problemen met de doorsnee pasvorm. Ondanks dat ik een S koop zitten de meeste te ruim, zowel op de borst, de taille als de armen. De naaimachine mag dan ook vaak aan het werk.

Een shirt dat wel direct goed zat, is de Mavic Espoir in maat S. Deze heeft ook lekker diepe zakken op de rug waar je een behoorlijke hoeveelheid eten in kwijt kan.

Naast drie zakken is een zakje met rits ook wel prettig voor bijvoorbeeld de huissleutels. Dit zakje moet wel vast zitten, met een losse sta je nog wel eens te klooien om de sleutel eruit te krijgen.

stampertje
Forum-lid

Gebruikersavatar stampertje 24 nov 2010 22:26

Waarom gaat de TS eigenlijk geen maatkleding aanbieden? Dan onderscheid je je pas echt.

Klant kiest design, stof, zeem en afwerking, de maten worden opgenomen/doorgegeven. Kleding wordt in een naaiatelier gemaakt en opgestuurd of opgehaald in de winkel. Eventueel worden extra's toegevoegd zoals de naam in het boord geborduurd, mogelijkheden genoeg.

Je zou ook een vermaak service kunnen aanbieden voor een confectielijn. Het heeft mij altijd verbaasd dat ik bij elke kledingzaak m'n broek kan laten inkorten of een pantalon kan laten innemen behalve bij fietskleding.

danny1407
Forum-lid

danny1407 24 nov 2010 22:32

Stampertje schreef: Je zou ook een vermaak service kunnen aanbieden voor een confectielijn. Het heeft mij altijd verbaasd dat ik bij elke kledingzaak m'n broek kan laten inkorten of een pantalon kan laten innemen behalve bij fietskleding.

Een fietsbroek zit technisch flink anders in elkaar als een pantalon.
Daar wil je geen zoompjes en stiknaden in hebben, welke je krijgt bij inkorten of innemen.
Het is geen kwestie van een zeem aanbrengen en je hebt een fietsbroek.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie