verschil in gewicht
- oldandslow
- Forum-lid
Als jij plezier hebt met je Zannata, en je wilt daar tijd en geld voor investeren om die op te waarderen; lekker doen!! Je hebt dan in ieder geval een fiets die niet iedereen heeft, en naar je eigen inzichten verbeterd is. Dat gevoel is ook wat waard. Als alles rationeel bekeken werd reden we allemaal op dezelfde fiets rond, en waren de topics hier een stuk saaier..
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
RAFC schreef:Ja, en die ga je met Dura-ace ipv Sora nu op je sloffen bijhouden.
Altijd mensen die graag anderen afkraken.. Hij vroeg enkel naar het gewichtsverschil tussen de twee groepen.
Ik denk dat je geen slechte keuze hebt gemaakt. Tuurlijk, om het gewicht echt omlaag te krijgen zou je een nieuwe fiets/wielen moeten kopen, wat al snel 2.000 euro kost.
Dus om het gewicht wat omlaag te krijgen en dezelfde fiets te behouden kan de groep toch al een kilootje schelen. Maar het gewicht is niet zo essentieel voor deze tochten, denk ik. Het gewicht scheelt veel als je de bergen in gaat. Maar zoals eerder gezegd, ga je niet opeens 5km/u sneller fietsen omdat je een kilootje lichter bent. Dan kan je beter een pizza minder eten, dat scheelt ook al een kilo!
Anyway, met je Dura Ace ga je in ieder geval 10 stappen vooruit qua techniek en comfort. En dat lijkt mij voor jouw tochten belangrijker dan gewichtsverschil...
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
Jules_msk schreef:RAFC schreef:Ja, en die ga je met Dura-ace ipv Sora nu op je sloffen bijhouden.
Altijd mensen die graag anderen afkraken.. Hij vroeg enkel naar het gewichtsverschil tussen de twee groepen.
Ik denk dat je geen slechte keuze hebt gemaakt. Tuurlijk, om het gewicht echt omlaag te krijgen zou je een nieuwe fiets/wielen moeten kopen, wat al snel 2.000 euro kost.
Dus om het gewicht wat omlaag te krijgen en dezelfde fiets te behouden kan de groep toch al een kilootje schelen. Maar het gewicht is niet zo essentieel voor deze tochten, denk ik. Het gewicht scheelt veel als je de bergen in gaat. Maar zoals eerder gezegd, ga je niet opeens 5km/u sneller fietsen omdat je een kilootje lichter bent. Dan kan je beter een pizza minder eten, dat scheelt ook al een kilo!
Anyway, met je Dura Ace ga je in ieder geval 10 stappen vooruit qua techniek en comfort. En dat lijkt mij voor jouw tochten belangrijker dan gewichtsverschil...
Hoezo afkraken?
Volgens mij omschrijf ik in 1 zin hetzelfde, als jij in 10 zinnen.
Je kan overal nog wel een paar grammen afhalen door het uitboren van onderdelen en wegslijpen.
Vind het overigens een beetje merkwaardige posting :
Waarom wil je een lichtere fiets terwijl je blijkbaar geen probleem hebt met het volgen van het tempo of vind je Sora een beetje minderwaardig t.o.v. je
fietsgenoten.
Vind het overigens een beetje merkwaardige posting :
Waarom wil je een lichtere fiets terwijl je blijkbaar geen probleem hebt met het volgen van het tempo of vind je Sora een beetje minderwaardig t.o.v. je
fietsgenoten.
-
- Forum-lid
Misschien helpt deze link: http://weightweenies.starbike.com/listings.php
iedereen bedankt voor zijn mening ,normaal is de sora groep zeker voldoende voor mij en ik zeker niet van plan was of van plan ben om mij een nieuwe fiets aan te schaffen maar toevallig liep ik vorige weekend in Ned een bekend fietsenzaak binnen met sterk afgeprijsde promotie zaken waaronder de groep van dura ace aan 1/3 of 1/4 van de normale prijs en ik zei in mijn eigen waarom niet mijn fietske opfrissen daarmee.
daarom mijn vraag welk verschil dit zou opleveren .
Mocht er mensen zijn die deze promotie niet gezien hebben mogen mij persoonlijk email sturen dan laat ik het u weten waar dat is .Ik ga hier geen reklame maken daarvoor mijn respect voor allen.
daarom mijn vraag welk verschil dit zou opleveren .
Mocht er mensen zijn die deze promotie niet gezien hebben mogen mij persoonlijk email sturen dan laat ik het u weten waar dat is .Ik ga hier geen reklame maken daarvoor mijn respect voor allen.
@zannata64: Je moet dit topic nog maar eens teruglezen, maar je dan verplaatsen in iemand die níet jouw kant van het verhaal kent. Ik vermoed dat je het dan zelf ook een raar topic vind, waarbij je je vaak afvraagt: wat wil de TS (topic-starter) nu eigenlijk weten/vertellen?!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC