duell fietsen
Het zou wel eens een lange stuurpen kunnen zijn.Dat komt nog wel eens voor bij deze Nitto stuurpennen.Dus even eruit halen en de lengte controleren.sloeren schreef:In bovenstaande fiets zit een Nitto stuurpen die ik graag 5mm dieper zou zetten maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan het zijn dat de vorkbuis taps toe loopt of moet ik op zoek naar las-resten?
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Het is inderdaad een lange Nitto. Het punt is dat ik maar een centimeter dieper wil en er nog 4 cm tot de voorrembout is. Ik begrijp dus niet waarom hij zo abrupt stopt als ik hem aandruk; net alsof er een grote maar onzichtbare obstructie zit.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
@ sloeren
Mooi fietsje, maar is hij niet een beetje te klein voor je ?
Mooi fietsje, maar is hij niet een beetje te klein voor je ?
Hehehe, die zat er aan te komen .
Helaas, nee. Ik heb erg lange benen en heb dus iets met een erg korte bovenbuis nodig. Bovendien: ik zit lekker; het verder strekken van mijn armen is slecht. Ik heb er zelfs een stuurtje met een kortere reach op gezet.
Helaas, nee. Ik heb erg lange benen en heb dus iets met een erg korte bovenbuis nodig. Bovendien: ik zit lekker; het verder strekken van mijn armen is slecht. Ik heb er zelfs een stuurtje met een kortere reach op gezet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jan 2012 15:03
Afgelopen weekend via Marktplaats een Duell Pilot frameset en een complete Campagnolo Chorus 2x8 groepset inclusief Chorus/Rigida DP18 wielen gekocht. Dinsdag alles in elkaar gezet met onderstaand resultaat. (Velgstickers heb ik inmiddels verwijderd).
De korte testrit was veelbelovend. Fiets stuurt strak, is stijf waar het moet en comfortabel waar nodig. Ik wacht nog op beter weer om een langere rit te kunnen maken. Heeft iemand enig idee hoe oud dit frame kan zijn?
De korte testrit was veelbelovend. Fiets stuurt strak, is stijf waar het moet en comfortabel waar nodig. Ik wacht nog op beter weer om een langere rit te kunnen maken. Heeft iemand enig idee hoe oud dit frame kan zijn?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Mooi hoor, zo'n klassieker. Even een opmerking over het stukje buitenkabel bij de achterderailleur. In mijn optiek kun je dat stukje kabel beter vrij laten lopen (zoals gebruikelijk), dus boven langs de stelmoer van de quickrelease. En daar waar dit stukje kabel bij de stopper op de achtervork aansluit, zou je eigenlijk een kabelhulsje met versmalling moeten gebruiken (zoals rechts op onderstaande afbeelding), dan staat fraaier en de kabel zit beter gefixeerd.
Zo'n hulsje kun je waarschijnlijk wel bij een FM bij je in de buurt op de kop tikken.
Zo'n hulsje kun je waarschijnlijk wel bij een FM bij je in de buurt op de kop tikken.
60 x Ventoux
Dit jaar heb ik het fietsen weer opgepakt. En sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Duell Venice. Waarschijnlijk uit het midden van de jaren 90. Eerst maar even de foto's.
Meer foto's:
http://timelord.nl/wordpress/algemeen/duell-venice.html
Het is een maat 58 stalen frame met een Chorus 2x9 groep. Er is bijna niets meer origineel of periode-correct, behalve het frame en de zadelpen. Verder heeft het frame wel wat lakbeschadigingetjes en een deukje in de bovenbuis. Dat maakt het wel een gebruikersfiets.
Er zit nog wat werk aan. De cassette is vreemd genoeg een 8-speed. Ik heb het toch goed dat op dezelfde body ook een 9-speed cassette kan? Of is dat bij campagnolo anders dan bij Shimano?
Verder heeft hij een tijdje stil gestaan denk ik, de voorderailleur gaat te zwaar. Met de hand kan ik hem bijstellen, en dan kan ik met de shifter de kabel wel weer aanspannen. Maar met alleen de shifter krijg ik de derailleur niet op het grote blad. Ik neem an dat het dus aan de derailleur ligt. Hier gaat WD40 hopelijk wat helpen?
Verder loopt de vrijloop van de achternaaf te zwaar. Die mag waarschijnlijk open en opnieuw ingevet worden.
Er moet nog een nieuw stuurlint op. Deze past wonderwel goed bij de fiets, maar ik ga toch maar voor gewoon zwart denk ik.
Ook wil ik nog een compact monteren, het liefst met een vierkante ISO as. Maar dat wordt dus zoeken ben ik al achter. En daar hoort dan een achterderailleur met medium kooi bij om zo 34x28 te kunnen draaien.
Het werk zie ik nog even tegenop, ik had liever gehad dat ik gelijk kon fietsen. Maar het komt wel goed verwacht ik. Het is wel een fiets waar ik blij mee ben.
Meer foto's:
http://timelord.nl/wordpress/algemeen/duell-venice.html
Het is een maat 58 stalen frame met een Chorus 2x9 groep. Er is bijna niets meer origineel of periode-correct, behalve het frame en de zadelpen. Verder heeft het frame wel wat lakbeschadigingetjes en een deukje in de bovenbuis. Dat maakt het wel een gebruikersfiets.
Er zit nog wat werk aan. De cassette is vreemd genoeg een 8-speed. Ik heb het toch goed dat op dezelfde body ook een 9-speed cassette kan? Of is dat bij campagnolo anders dan bij Shimano?
Verder heeft hij een tijdje stil gestaan denk ik, de voorderailleur gaat te zwaar. Met de hand kan ik hem bijstellen, en dan kan ik met de shifter de kabel wel weer aanspannen. Maar met alleen de shifter krijg ik de derailleur niet op het grote blad. Ik neem an dat het dus aan de derailleur ligt. Hier gaat WD40 hopelijk wat helpen?
Verder loopt de vrijloop van de achternaaf te zwaar. Die mag waarschijnlijk open en opnieuw ingevet worden.
Er moet nog een nieuw stuurlint op. Deze past wonderwel goed bij de fiets, maar ik ga toch maar voor gewoon zwart denk ik.
Ook wil ik nog een compact monteren, het liefst met een vierkante ISO as. Maar dat wordt dus zoeken ben ik al achter. En daar hoort dan een achterderailleur met medium kooi bij om zo 34x28 te kunnen draaien.
Het werk zie ik nog even tegenop, ik had liever gehad dat ik gelijk kon fietsen. Maar het komt wel goed verwacht ik. Het is wel een fiets waar ik blij mee ben.
Laatst gewijzigd door MPolleke op 28 aug 2016 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi fietsje. Helaas gaat bij Campagnolo geen 9speed cassette op een 8speed body.
Als hij zwaar schakelt en je gaat toch het stuurlint vervangen, vervang dan ook meteen de kabels, het kan goed daar aan liggen.
Als hij zwaar schakelt en je gaat toch het stuurlint vervangen, vervang dan ook meteen de kabels, het kan goed daar aan liggen.
Campagnolo Ultra Dork
Ja, ik was er al achter. Dat is dan toch wat een probleem.
Hmm, hij schakelt voor zo zwaar, dat hij de derailleur gewoon niet opzij krijgt. Als de derailleur met de hand geholpen wordt heeft de shifter totaal geen weerstand. Ik zie de derailleur dan als hoofdverdachte.
Hmm, hij schakelt voor zo zwaar, dat hij de derailleur gewoon niet opzij krijgt. Als de derailleur met de hand geholpen wordt heeft de shifter totaal geen weerstand. Ik zie de derailleur dan als hoofdverdachte.