Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Januari 2012

cobra427
Forum-lid

cobra427 10 jan 2012 16:34

Frames beginnen pas bij € 2000 ;) .

(Ik heb hier weleens de leus "snobisme is een dure hobby" gelezen)
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2012 16:59

ponsteen schreef:Elke maand een reeks zwarte fietsen met Ultegra en Fulcrum 5 wielen, daar raak je ook op uitgekeken.
Cruoninga schreef: Ik kijk ook graag naar Top Gear, zonder dat ik van plan ben een Bugatti Veyron te kopen. .
Deze 2 quotes zeggen het beter dan ik ooit zelf zou kunnen zeggen :)
Less is bore

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 10 jan 2012 19:48

daniel1975 schreef:
ponsteen schreef:Elke maand een reeks zwarte fietsen met Ultegra en Fulcrum 5 wielen, daar raak je ook op uitgekeken.
Cruoninga schreef: Ik kijk ook graag naar Top Gear, zonder dat ik van plan ben een Bugatti Veyron te kopen. .
Deze 2 quotes zeggen het beter dan ik ooit zelf zou kunnen zeggen :)
+1
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 jan 2012 21:44

boswielrenner schreef:Ik mag toch aannemen dat het blad Fiets ook lezers heeft die wel in dat prijssegment shoppen. Ik begrijp dat het de meeste lezers geintresseerd zijn in fietsen van rond de 1500 tot 2000 euro, maar er is toch wel een grote groep die de dure frames en afmontage erg interessant vindt. Hoe kan je anders verklaren dat tijdens toertochten de meeste dure fietsen voorbij komen.
En ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk verschillen zijn tussen frames in het duurdere segment die er toe doen, maar dan moet er wel getest worden door ex-profs of mensen die het verschil kunnen merken.
Ook zijn de dure frames en de grote merken (qua naam) vaak de trendsetters en Cube en alle andere merken (om naar niet over de stickerplakmerken te praten) volgers. Het is dus niet zo gek dat de grote en duurdere merken duurder zijn, want innovatie moet terugverdiend worden.
Jij hebt ook nog nooit serieus naar de specs gekeken. De Duitse merken zij vaak trendsetters qua techniek. Cube in 2008 al pressfit en th vorken.
Canyon in 2010 al een superlicht frame en vork terwijl vele merken een zwaarder frame niet eens goed kunnen bouwen en nog een carbon frame bouwen alsof het tentstokken zijn. Frames bouwen met kabels binnendoor die rammelen, vrij kansloos als je het mij vraagt.

Deze zomer op een tarmec sl een afdaling gedaan, ik vind het een schittende fiets maar om nou te zeggen dat ie beter was dan een Duits sticker frame, nee. En wel, Ruim 1000 euro duurder.

Cannondale en Scott er buiten gelaten, die kan ik zeer waarden en speci qua Mtb,'s ook. Alles kan zijn scharme hebben en mijn zegen heb je, wat je ook koopt maar vaak zijn de goedkopere merken zeker niet slechter.

Ben ook benieuwd wat voor de grote merken zijn en wat daarvoor jouw maatstaaf is? Aantallen?, technice specs? Of gewoon merk c is 1000 euro duurder met dezelfde onderdelen en dus is het beter?

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 15 jan 2012 11:06

Cube is wellicht niet helemnaal een goed voorbeeld aangezien het een heel groot merk is in Duitsland, veel waar biedt voor je geld, en mooie fietsen maakt. Als merk is Cube wereldwijd volgens mijh klein als je het vergelijkt met Specialized, Cannondale, Trek en Giant. Het is daarbij inderdaad de vraag wat een trend en innovatie is. Volgens mij heeft Cube nog nooit iets bedacht wat daarna door Specialized, Giant en Cannondale is overgenomen. Het is altijd andersom. Het zou voor Cube een goede zet zijn als ze iemand als Peter Denk (voormalig Scott meneer) zouden inlijven. Helaas zit hij nu net bij Cannondale. Sponseren van een pro tour team zou ook goed zijn, maar wellicht heeft Cube een andere strategie en is een merknaam al groot.
Nogmaals, ik zeg niet dat Cube niet goed is. Integendeel. Ik ben zelf begonnen op een Cube mountainbike, maar als je iets exclusiefs zoekt dan kan je beter elders shoppen imho. Met andere woorden; ik zou nooit een Cube, Stevens enz van 5 a 6 duizend euro kopen. Wel een Storck :-), maar liever nog een Cannondale, Specialized of een mooie Italiaan (mits de prijs/kwaliteit/gewichts verhouding klopt). Het blijft voor mij dan een hele mooie dure Cube, maar wel een Cube. Vrees dat een discussie over smaak en imago altijd een persoonlijk zal zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 jan 2012 11:21

want een cannondale of een specialized is zo uniek?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2012 12:02

Nee, ook 13 in een dozijn :-). Maar dan nog steeds liever een mooie 13ineendozijn-fiets dan een duits stijfheidswonder met ultegra (imho dan).
Less is bore

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 jan 2012 12:26

daniel1975 schreef:Nee, ook 13 in een dozijn :-). Maar dan nog steeds liever een mooie 13ineendozijn-fiets dan een duits stijfheidswonder met ultegra (imho dan).
Dat bedoel ik, ik liog krom van het lachen als mensen een cannondale of specialized unieker vinden dan een cube, al die fietsen zijn zo mainstream als de pest. Daar is niets mis mee overigens, want het is maar een fiets hè
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2012 14:29

Klopt. Kun je beter een Dogma rijden, stuk exclusiever :-)
Less is bore

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 15 jan 2012 20:45

Voor een ander wellicht niet, maar voor mij wel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

eelcoz

eelcoz 15 jan 2012 20:50

boswielrenner schreef:Cube is wellicht niet helemnaal een goed voorbeeld aangezien het een heel groot merk is in Duitsland, veel waar biedt voor je geld, en mooie fietsen maakt. Als merk is Cube wereldwijd volgens mijh klein als je het vergelijkt met Specialized, Cannondale, Trek en Giant. Het is daarbij inderdaad de vraag wat een trend en innovatie is. Volgens mij heeft Cube nog nooit iets bedacht wat daarna door Specialized, Giant en Cannondale is overgenomen. Het is altijd andersom. Het zou voor Cube een goede zet zijn als ze iemand als Peter Denk (voormalig Scott meneer) zouden inlijven. Helaas zit hij nu net bij Cannondale. Sponseren van een pro tour team zou ook goed zijn, maar wellicht heeft Cube een andere strategie en is een merknaam al groot.
Nogmaals, ik zeg niet dat Cube niet goed is. Integendeel. Ik ben zelf begonnen op een Cube mountainbike, maar als je iets exclusiefs zoekt dan kan je beter elders shoppen imho. Met andere woorden; ik zou nooit een Cube, Stevens enz van 5 a 6 duizend euro kopen. Wel een Storck :-), maar liever nog een Cannondale, Specialized of een mooie Italiaan (mits de prijs/kwaliteit/gewichts verhouding klopt). Het blijft voor mij dan een hele mooie dure Cube, maar wel een Cube. Vrees dat een discussie over smaak en imago altijd een persoonlijk zal zijn.
Als Cube niet exclusief is, dan zijn Cannondale en Specialized dat zeker niet. Duur is niet hetzelfde als exclusief.

Daarnaast is een Italiaan met een kloppende prijs/kwaliteit verhouding een contradictio in terminis. Let wel, het kunnen prachtige fietsen zijn en ik begrijp dat mensen ze kopen, maar de reden kan niet zijn dat ze zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben want dan moet je toch echt bij de Duitsers zijn (hoe saai die modellen af en toe ook zijn, rij overigens zelf ook op een Stevens).

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jan 2012 15:43

eelcoz schreef: Als Cube niet exclusief is, dan zijn Cannondale en Specialized dat zeker niet. Duur is niet hetzelfde als exclusief.

Daarnaast is een Italiaan met een kloppende prijs/kwaliteit verhouding een contradictio in terminis. Let wel, het kunnen prachtige fietsen zijn en ik begrijp dat mensen ze kopen, maar de reden kan niet zijn dat ze zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben want dan moet je toch echt bij de Duitsers zijn (hoe saai die modellen af en toe ook zijn, rij overigens zelf ook op een Stevens).
+1
Als zou het heel goed kunnen dat er dit jaar en Flas 29 in mijn schuur staat. Ik koop wat ik mooi vind en graag wil hebben.
maar het gaat me vaak om de beredenering duur = beter of exclusiever.

@ daniel Mijn litening is denk ik exclusiever dan een Dogma :D

Prima als je een dogma koopt, want wees eerlijk voor een hoop mensen is 4000 euro een hoop geld, maar als je een beetje geld hebt en die mensen zullen hier ook zitten, die lachen toch om 10.000 euro. Fietsen is relatief gezien best een goedkope hobby, twee keer per maand uit eten is duurder.

Van drie maanden creche kosten koop ik een setje lightweight, dus moch er iemand drie dagen in de week niets te doen hebben ;)

Plaats reactie