Re: Fiets Januari 2012
Geplaatst: 10 jan 2012 16:34
Frames beginnen pas bij € 2000 .
(Ik heb hier weleens de leus "snobisme is een dure hobby" gelezen)
(Ik heb hier weleens de leus "snobisme is een dure hobby" gelezen)
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
ponsteen schreef:Elke maand een reeks zwarte fietsen met Ultegra en Fulcrum 5 wielen, daar raak je ook op uitgekeken.
Deze 2 quotes zeggen het beter dan ik ooit zelf zou kunnen zeggenCruoninga schreef: Ik kijk ook graag naar Top Gear, zonder dat ik van plan ben een Bugatti Veyron te kopen. .
+1daniel1975 schreef:ponsteen schreef:Elke maand een reeks zwarte fietsen met Ultegra en Fulcrum 5 wielen, daar raak je ook op uitgekeken.Deze 2 quotes zeggen het beter dan ik ooit zelf zou kunnen zeggenCruoninga schreef: Ik kijk ook graag naar Top Gear, zonder dat ik van plan ben een Bugatti Veyron te kopen. .
Jij hebt ook nog nooit serieus naar de specs gekeken. De Duitse merken zij vaak trendsetters qua techniek. Cube in 2008 al pressfit en th vorken.boswielrenner schreef:Ik mag toch aannemen dat het blad Fiets ook lezers heeft die wel in dat prijssegment shoppen. Ik begrijp dat het de meeste lezers geintresseerd zijn in fietsen van rond de 1500 tot 2000 euro, maar er is toch wel een grote groep die de dure frames en afmontage erg interessant vindt. Hoe kan je anders verklaren dat tijdens toertochten de meeste dure fietsen voorbij komen.
En ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk verschillen zijn tussen frames in het duurdere segment die er toe doen, maar dan moet er wel getest worden door ex-profs of mensen die het verschil kunnen merken.
Ook zijn de dure frames en de grote merken (qua naam) vaak de trendsetters en Cube en alle andere merken (om naar niet over de stickerplakmerken te praten) volgers. Het is dus niet zo gek dat de grote en duurdere merken duurder zijn, want innovatie moet terugverdiend worden.
Dat bedoel ik, ik liog krom van het lachen als mensen een cannondale of specialized unieker vinden dan een cube, al die fietsen zijn zo mainstream als de pest. Daar is niets mis mee overigens, want het is maar een fiets hèdaniel1975 schreef:Nee, ook 13 in een dozijn . Maar dan nog steeds liever een mooie 13ineendozijn-fiets dan een duits stijfheidswonder met ultegra (imho dan).
Als Cube niet exclusief is, dan zijn Cannondale en Specialized dat zeker niet. Duur is niet hetzelfde als exclusief.boswielrenner schreef:Cube is wellicht niet helemnaal een goed voorbeeld aangezien het een heel groot merk is in Duitsland, veel waar biedt voor je geld, en mooie fietsen maakt. Als merk is Cube wereldwijd volgens mijh klein als je het vergelijkt met Specialized, Cannondale, Trek en Giant. Het is daarbij inderdaad de vraag wat een trend en innovatie is. Volgens mij heeft Cube nog nooit iets bedacht wat daarna door Specialized, Giant en Cannondale is overgenomen. Het is altijd andersom. Het zou voor Cube een goede zet zijn als ze iemand als Peter Denk (voormalig Scott meneer) zouden inlijven. Helaas zit hij nu net bij Cannondale. Sponseren van een pro tour team zou ook goed zijn, maar wellicht heeft Cube een andere strategie en is een merknaam al groot.
Nogmaals, ik zeg niet dat Cube niet goed is. Integendeel. Ik ben zelf begonnen op een Cube mountainbike, maar als je iets exclusiefs zoekt dan kan je beter elders shoppen imho. Met andere woorden; ik zou nooit een Cube, Stevens enz van 5 a 6 duizend euro kopen. Wel een Storck , maar liever nog een Cannondale, Specialized of een mooie Italiaan (mits de prijs/kwaliteit/gewichts verhouding klopt). Het blijft voor mij dan een hele mooie dure Cube, maar wel een Cube. Vrees dat een discussie over smaak en imago altijd een persoonlijk zal zijn.
+1eelcoz schreef: Als Cube niet exclusief is, dan zijn Cannondale en Specialized dat zeker niet. Duur is niet hetzelfde als exclusief.
Daarnaast is een Italiaan met een kloppende prijs/kwaliteit verhouding een contradictio in terminis. Let wel, het kunnen prachtige fietsen zijn en ik begrijp dat mensen ze kopen, maar de reden kan niet zijn dat ze zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben want dan moet je toch echt bij de Duitsers zijn (hoe saai die modellen af en toe ook zijn, rij overigens zelf ook op een Stevens).