fietsen in de kou
Vanmorgen een krappe 3 uurtjes op de fiets. Ondanks de gure wind goed warm te houden, vooral met een laagje vaseline op voorhoofd, neus en oren. Alleen mijn voeten.. Na een uurtje zitten er 2 ijsblokjes onderaan m'n benen, ondanks goede overschoenen. Iemand de gouden tip?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Winterschoenen, warme sokken + overschoenen. Alles goed voorverwarmen voor vertrek (bijvoorbeeld op de radiator). Daarbij: een zeer warme broek, óók als je het gevoel hebt dat je huidige broek al warm genoeg is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Net terug van ruim 2 uur. Kreeg het niet echt koud, maar hele lijf werd beetje stram en stijf. Een zonnetje op je lijf zou dan wek helpen, blijf je toch makkelijker warm. Wel lekker gefietst!
Less is bore
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Afgaande op je onderschrift heb je dus genotenraassie schreef:Nou, gisteren in de buurt van Nijmegen, in de mist met temperaturen rond de 3 a 4 graden, had ik doordat mijn handschoenen langzaam vochtig werden na een uur al gruwelijk koude handen. Na 2,5 uur werd het gewoon ronduit pijnlijk.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Daarom ben ik na het uur waarin ik het al koud had gewoon doorgegaan natuurlijk;-)depoldertoerist schreef:Afgaande op je onderschrift heb je dus genotenraassie schreef:Nou, gisteren in de buurt van Nijmegen, in de mist met temperaturen rond de 3 a 4 graden, had ik doordat mijn handschoenen langzaam vochtig werden na een uur al gruwelijk koude handen. Na 2,5 uur werd het gewoon ronduit pijnlijk.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
..nog iemand met een goeie tip voor koude voeten? Ik heb warme winddichte overschoenen maar de kou komt van de onderkant door de uitsparing voor de schoenplaatjes. Ik ga in elk geval op zoek naar wat noppenfolie als extra isolerende laag. (redalert, bedankt voor de tip!)
Vandaag ook bijna 3 uur buitengespeeld, koude voeten ja maar kan ermee leven. Zet mijn schoenen en overschoenen lekker op de verwarming voordat ik ga en dat houd het best het eerste uur daarna worden mijn voeten kouder. Bij nog koudere temperaturen zal het toch echt pijnlijker worden maar dat zien we dan wel weer
YFood !!!
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
heb zowel zaterdag als vandaag 9zondag) gefietst in de buurt van Rotterdam. Zaterdag was het hier nog 7 graden 's middags, dus geen enkel probleem. vandaag was wel aanzienlijk frisser. We zijn met 5 man gestart om 10u 's ochtends bij 1 graad. Door de wind was het dan best fris, maar zoals hierboven al gezegd, went dat toch redelijk snel. Raar, maar waar, maar op kou kan je je echt kleden!
Nu za het er wel opzitten, met de voorspellingen voor de aankomende week en natuurlijk het strooisel dat nog wel even blijft liggen
Nu za het er wel opzitten, met de voorspellingen voor de aankomende week en natuurlijk het strooisel dat nog wel even blijft liggen