Foto's slecht weer Fiets,
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb de fiets op de foto (Empella Bonfire) inmiddels al 11 jaar. Ondanks pekel, zand en modder functioneert ie nog prima. Dat kan alleen maar door goede zorgen
En eerlijk gezegd stap ik daags erna liever op een schone en goed geoliede fiets, dan op een krakende en piepende rammelkast. De fiets is er immers voor de berijder!
En eerlijk gezegd stap ik daags erna liever op een schone en goed geoliede fiets, dan op een krakende en piepende rammelkast. De fiets is er immers voor de berijder!
Ik zeg: mp3 speler of oordoppen!robbebopper schreef:dan op een krakende en piepende rammelkast.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Maar dan moet het wel erg slecht weer zijn, op de slechte maar minder slechte andere momenten heb ik mijn woonwerkfiets. die soms in mag vallen voor de racefiets.
En... inderdaad met zo'n 1000 km per maand maak ik de fiets wel dagelijks weer schoon. Bij vorst dan wel weer met minimaal water want daar heb ik wat slechte ervaringen mee...
Overigens... in de zomer is het de mooi weer fiets van mevrouw de poldertoerist waarbij het zo is dat ik er in de winter meer kilometers mee maak dan zij in de zomer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
Ik maak mijn fiets 1 x per week schoon op zaterdagmorgen. Omdat ik probeer iedere dag naar het werk te fietsen is het onbegonnen werk om dit iedere dag te doen.havana schreef:Als je je fiets schoonmaakt na elke rit vraag ik me oprecht af waarom je een winterfiets hebt. Ik heb mijn winterfiets exact 1x schoongemaakt (met HD-reiniger) en daar had ik meteen spijt van want na het volgende ritje zag hij er weer precies zo uit. Ik smeer alleen de ketting en that's it. Aan het einde van de winter gaat de boel onder de HD-reiniger en klaar.
marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Je veegt je gat toch ook af nadat je na de plee bent geweest? die word toch ook echt weer vies de dag erophavana schreef:Als je je fiets schoonmaakt na elke rit vraag ik me oprecht af waarom je een winterfiets hebt. Ik heb mijn winterfiets exact 1x schoongemaakt (met HD-reiniger) en daar had ik meteen spijt van want na het volgende ritje zag hij er weer precies zo uit. Ik smeer alleen de ketting en that's it. Aan het einde van de winter gaat de boel onder de HD-reiniger en klaar.
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
Jammer van deze forumvervuiling.onno1990 schreef:Je veegt je gat toch ook af nadat je na de plee bent geweest? die word toch ook echt weer vies de dag erophavana schreef:Als je je fiets schoonmaakt na elke rit vraag ik me oprecht af waarom je een winterfiets hebt. Ik heb mijn winterfiets exact 1x schoongemaakt (met HD-reiniger) en daar had ik meteen spijt van want na het volgende ritje zag hij er weer precies zo uit. Ik smeer alleen de ketting en that's it. Aan het einde van de winter gaat de boel onder de HD-reiniger en klaar.
+1, heb geen winterfiets. Alleen mijn wielen wissel ik, full carbon remt niet lekker in de natigheid en je remvlakken worden er niet vrolijker vanhavana schreef:Als je je fiets schoonmaakt na elke rit vraag ik me oprecht af waarom je een winterfiets hebt. Ik heb mijn winterfiets exact 1x schoongemaakt (met HD-reiniger) en daar had ik meteen spijt van want na het volgende ritje zag hij er weer precies zo uit. Ik smeer alleen de ketting en that's it. Aan het einde van de winter gaat de boel onder de HD-reiniger en klaar.
Maak haar wel netjes schoon en de ketting / aandrijving krijgt extra aandacht!
YFood !!!
Geïnspireerd door vele postings van rijders die een Cyclocrosser inzetten om de winter kilometers te maken, vorig najaar een framesetje op Markplaats gevonden en opgebouwd met een gebruikte105 groep. Eea afgestemd op mijn weg-geometrie zodat ik een zelfde zit heb als op mijn "mooi weer" velo.
Eigenlijk het hele najaar en het grootste deel van de winter met veel plezier doorgereden.
BMC CX02 Crossmachine met setje Fulcrum Racing 7 CX, Schwalbe Sammy Slicks met het oog op de asfalt-kilometers, 105 10-speed, Frogglegs canti brakes, SRAM Rival crank (zat er nog op) met platen 48-38.
Eigenlijk het hele najaar en het grootste deel van de winter met veel plezier doorgereden.
BMC CX02 Crossmachine met setje Fulcrum Racing 7 CX, Schwalbe Sammy Slicks met het oog op de asfalt-kilometers, 105 10-speed, Frogglegs canti brakes, SRAM Rival crank (zat er nog op) met platen 48-38.
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Hoe heb je dat spatbordje gemonteerd?
+1lvgh schreef:Je moet toch iets verzinnen om er een fiets bij te kopen Als het criterium is dat je 'zomerfiets' niet aan pekel wordt blootgesteld en/of na elke natte/vieze rit wordt schoongemaakt dan heb ik geen zomerfiets... Helaas ontbreken de financiële middelen om met dit argument de strijd aan te gaan Ik fiets gewoon op mijn fietsen ongeacht het weer. En als ik zeker weet dat de fiets de eerste de beste rit weer net zo vies wordt als-ie was, dan was ik hem inderdaad ook niet. Ik maak in twee minuutjes de aandrijflijn weer een beetje soepel en schoon en gaan.havana schreef:Als je je fiets schoonmaakt na elke rit vraag ik me oprecht af waarom je een winterfiets hebt.
Zo doe ik het ook. Ik heb 1 fiets en daar fiets ik zomer en winter op, en ik behoor niet tot de pekelvrezenden . Ketting en cassette beginnen inmiddels enigszins bruin uit te slaan, maar het nieuwe spul voor het voorjaar ligt inmiddels klaar. Voor al dat gepoets heb ik helemaal geen tijd, heb ook nog een baan en een gezin(netje).
Was wel een project op zich inderdaad. Spatbordje is er een van Extreme (Rose) en zit met een snelspannertje (heveltje) op een beugeltje geklemd. Het beugeltje gaat normaal achter de remhoef op de rembout, maar ja.....die heb je niet op een CX. Er bleek wel een gat te zitten aan de voorzijde van de seatstays maar deze ging niet door. Durfde hem niet uit te boren dus ben op zoek gegaan naar zo'n messing plug met inwendig draad. Die in het gat gestoken en dan het beugeltje met een boutje hierin vastdraaien. De messing plug grijpt zich dan prima vast. Geheel zit rock solid.lvgh schreef:Hoe heb je dat spatbordje gemonteerd?
Zal anders morgen even picje maken...
"Grandma was slow, but she was old!"
Graag. Heb zelf ook nog zo'n spatbordje liggen namelijk. En een CX02 heb ik ook Staat toch netter dan een spatbord aan de zadelpen en het beugeltje paste niet onder de remmen van mijn racefiets door icm 25mm banden.