Enve wielen
- boswielrenner
- Forum-lid
Grappig. Zo zie je maar dat het persoonlijke voorkeur is. Ik rij wel met LW clinchers en geen tubes. Dat maakt denk ik nog uit want clinchers rij ik op 8 bar en tubes ben ik geneigd harder op te pompen (Ik weet niet waarom).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat reynolds een goed alternatief voor enve is. Volgens mij zit er amper verschil in.
@boswielrenner, waarom zo hard 8bar? ik weet niet wat je weegt. Maar tot een kilo of 80 / 85 is 7 a 7,5 echt hard zat. Michelin geeft zelfs een maximum op voor hun banden van 8.
ik snap ook wel waarom sommige tubes zo lekker vinden rijden, dat is omdat ze de clincers veel te hard oppompen.
@boswielrenner, waarom zo hard 8bar? ik weet niet wat je weegt. Maar tot een kilo of 80 / 85 is 7 a 7,5 echt hard zat. Michelin geeft zelfs een maximum op voor hun banden van 8.
ik snap ook wel waarom sommige tubes zo lekker vinden rijden, dat is omdat ze de clincers veel te hard oppompen.
Ik ben geïnteresseerd in de Enve 3.4 set maar……
Ik heb een Enve/CK set in mijn mtb gehad en de velgen kregen naar verloop van tijd wat 'uitslag' op de velg,een soort van witachtig lijntje wat van het ene spaakgat naar het andere spaakgat en dan het wiel rond zat.
Ik heb toen Enve gemaild en volgens hun is dat een soort kalkafzetting wat eruit komt,heeft met het productieproces te maken.Dit deed verder niks af aan de stevigheid,was puur cosmetisch,alleen zag het er niet uit!
Nu vraag ik mij af of de race velgen daar ook last van hebben??
Is er iemand hier die ze heeft of er weleens mee werkt?
Ik heb een Enve/CK set in mijn mtb gehad en de velgen kregen naar verloop van tijd wat 'uitslag' op de velg,een soort van witachtig lijntje wat van het ene spaakgat naar het andere spaakgat en dan het wiel rond zat.
Ik heb toen Enve gemaild en volgens hun is dat een soort kalkafzetting wat eruit komt,heeft met het productieproces te maken.Dit deed verder niks af aan de stevigheid,was puur cosmetisch,alleen zag het er niet uit!
Nu vraag ik mij af of de race velgen daar ook last van hebben??
Is er iemand hier die ze heeft of er weleens mee werkt?
-
- Forum-lid
Volgens de Enve website zijn er 2 dealers in Nederland:
BEEBIKES
Kerkplein 45a
4421ac Kapelle
www.beebikes.com
of:
ELIANCYCLES
Prinsesmarijkelaan 42
Maurik 4021ED
BEEBIKES