Draagvlak creëren voor je dure hobby bij je partner
Ik zoek voor mijn vrouw de lingerie uit en zij voor mij de fiets (Kuota Kharma) dus smaak heeft ze wel,nu gaat ze nieuwe wielen uitzoeken (hoop ik)
En Ja tis soms moeilijk of niet uit te leggen waarom je een nieuw speeltje wil.
En Ja tis soms moeilijk of niet uit te leggen waarom je een nieuw speeltje wil.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Daar gaan veel relaties aan stuk. Je moet niet alles van elkaar willen begrijpen. Sommige zaken zitten gewoon in de sfeer van accepteren.bluv107 schreef:Mijn vrouw begrijpt dit niet,
Staat nu gewoon een fiets in de woonkamer en ik geloof niet dat dat een probleem gaat opleveren.hanz1963 schreef: of je fiets in de woonkamer te parkeren
+1bianchisl3 schreef:Harry, ik herken je problemen niet.
Ik geloof niet dat daar waar vrouwelijke impedantie een rol speelt het een budget kwestie is. Ik ken genoeg mensen die het veel breder hebben dan ik maar wel problemen zijn met hobby's.
Als een vrouw zegt "je geeft teveel geld uit aan je hobby" bedoelt ze waarschijnlijk: "je geeft me te weinig aandacht"
Dat ze dan op de buurman valt die een veel minder afgetraind lichaam heeft zal je misschien verbazen, maar die had tenmiste tijd voor haar
Dat gezegd hebbende ga ik NU lekker een middagje shoppen met de vrouw
Ik heb momenteel 3 fietsen in de woonkamer. Geen haan die er naar kraait, heerlijk.
Lekker voor de buis na het sporten (nog een paar weken sportschool) even eentje in de was zetten.
Hoe veel ik afgelopen jaar heb uitgegeven heb ik maar niet bijgehouden. Een collega van mij geeft hetzelfde per jaar in de kroeg uit, ik geen Euro.
Lekker voor de buis na het sporten (nog een paar weken sportschool) even eentje in de was zetten.
Hoe veel ik afgelopen jaar heb uitgegeven heb ik maar niet bijgehouden. Een collega van mij geeft hetzelfde per jaar in de kroeg uit, ik geen Euro.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Hier staan er drie in de woonkamer (Mijn Bianchi en Presto, haar RIH) en dat worden er binnen een paar weken zes (mijn Merlin en haar twee Vetta's) dus er zullen er nu wel een paar naar andere kamers uit moeten wijken.cobra427 schreef:Ik heb momenteel 3 fietsen in de woonkamer. Geen haan die er naar kraait, heerlijk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
mag je als vrouw ook reageren in dit topic?
Hier gaat het heel makkelijk, hij ziet me graag gelukkig dus als ik zit te kwijlen op een of ander item word ik gestimuleerd om het te kopen. Voor mijn verjaardag een team guru pakje gekregen, vond hij zo gaaf dat hij me aanspoorde om er een tweede broek bij te kopen, vervolgens kreeg ik er van hem bijpassende handschoentjes bij . Toen ik met crossen een keer zwaar gefrustreerd was door een lekke band, werd het volgens de mr tijd voor reservewielen etcetc.
Mijn fietsen staan altijd binnen, zijn crossfiets in de schuur, mijn crossfiets mag geeneens in de schuur, veels te mooi voor haha
Dat er dan weer een tijdritfiets moet komen die 1 keer per jaar gebruikt wordt, ja dat snap ik dan totaal niet en is er wel even discussie, maar zolang het inderdaad van eigen geld is en niet van de gezamenlijke rekening, kan ik er weinig aan doen... Hij snapt dan weer niet dat ik een paar laarzen wil waar ik lekker op kan lopen, een paar witte omdat ze zo gaaf zijn, een paar nette zwarte, een paar bruine etc .
Nu fietsen we allebei , bovendien kopen we ook geen nutteloze dingen van een paar duizend euro, dat scheelt ook wel denk ik. Zie om me heen wel vrouwen die dan nog snappen dat er op een gegeven moment een nieuwe fiets moet komen, maar waarom het 4000 euro moet kosten als die van 2000 ook erg goed is, niet. Maar toegegeven dat snap ik zelf ook niet...
Hier gaat het heel makkelijk, hij ziet me graag gelukkig dus als ik zit te kwijlen op een of ander item word ik gestimuleerd om het te kopen. Voor mijn verjaardag een team guru pakje gekregen, vond hij zo gaaf dat hij me aanspoorde om er een tweede broek bij te kopen, vervolgens kreeg ik er van hem bijpassende handschoentjes bij . Toen ik met crossen een keer zwaar gefrustreerd was door een lekke band, werd het volgens de mr tijd voor reservewielen etcetc.
Mijn fietsen staan altijd binnen, zijn crossfiets in de schuur, mijn crossfiets mag geeneens in de schuur, veels te mooi voor haha
Dat er dan weer een tijdritfiets moet komen die 1 keer per jaar gebruikt wordt, ja dat snap ik dan totaal niet en is er wel even discussie, maar zolang het inderdaad van eigen geld is en niet van de gezamenlijke rekening, kan ik er weinig aan doen... Hij snapt dan weer niet dat ik een paar laarzen wil waar ik lekker op kan lopen, een paar witte omdat ze zo gaaf zijn, een paar nette zwarte, een paar bruine etc .
Nu fietsen we allebei , bovendien kopen we ook geen nutteloze dingen van een paar duizend euro, dat scheelt ook wel denk ik. Zie om me heen wel vrouwen die dan nog snappen dat er op een gegeven moment een nieuwe fiets moet komen, maar waarom het 4000 euro moet kosten als die van 2000 ook erg goed is, niet. Maar toegegeven dat snap ik zelf ook niet...
Laatst gewijzigd door girlinred op 07 mar 2012 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
~live fast, die young ~
-
- Forum-lid
Ik heb laatst een racefiets voor mn vriendin gekocht, nu ben ik dus aan de beurt:D
Mijn eerste racefiets was een Koga waar ik 9 jaar mee deed, mijn tweede een stalen Gios waar ik 5 jaar mee deed, daarna een aluminium Gios waar ik twee jaar plezier van had en nu heb ik een carbon Gios die ik inmiddels anderhalf jaar bezit (en wees gerust Hans, die doe ik nooit meer weg...) en je ziet het patroon. Daarnaast heb ik een zwak voor Rapha-spulletjes en die koop je niet bij de Zeeman, zeg maar. Soms ben ik blij dat als er weer zo'n DHL-busje aan komt rijden mijn vouw niet thuis is....een beetje het Zalando-effect dus:
En nu heb ik een prachtig Merlin-frame gezien, gevaarlijk...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik herken het probleem wel.
Ik heb hier namelijk 4 fietsen staan, en er staan ook nog 4 auto's voor de deur (nou ja dat is niet helemaal waar 2 staan er binnen in een garagebox die ik huur)
De fietsen worden overigens allemaal wel intensief gebruikt. Dagelijks fiets ik naar mijn werk en aangezien ik een prima reiskostenvergoeding krijg, heb ik een nieuwe fiets binnen een jaar terugverdiend.
Echter de crux zit 'm in de tweede zin. want hoewel ik fiets op doktersadvies en er daarnaast ook nog een flinke bak geld mee weet te besparen ziet mijn vrouw het toch vooral allemaal als hobby. En begrijpt zij dus niet waarom ik nu opeens liever met de racefiets naar mijn werk wil fietsen terwijl ik daar twee jaar geleden speciaal een andere fiets voor heb aangeschaft, En al helemaal niet dat ik er dan ook een andere racefiets bij wil voor de niet werk ritjes. Het meest gehoorde dreigement is dan: dan doe je maar een auto weg.
En als ik eerlijk ben... ik denk soms dat ze gelijk heeft (niet over die auto's overigens)
Toch... voor een goed argument is ze wel vatbaar, want de woon-werk fiets heb ik gekocht op haar aanraden. (vorige woon0werk fiets was een heel goedkoop tweedehandsje die al snel aan een nieuwe onderdelen toe was en daarmee de aanschafprijs zou gaan overstijgen)
Ik heb hier namelijk 4 fietsen staan, en er staan ook nog 4 auto's voor de deur (nou ja dat is niet helemaal waar 2 staan er binnen in een garagebox die ik huur)
De fietsen worden overigens allemaal wel intensief gebruikt. Dagelijks fiets ik naar mijn werk en aangezien ik een prima reiskostenvergoeding krijg, heb ik een nieuwe fiets binnen een jaar terugverdiend.
Echter de crux zit 'm in de tweede zin. want hoewel ik fiets op doktersadvies en er daarnaast ook nog een flinke bak geld mee weet te besparen ziet mijn vrouw het toch vooral allemaal als hobby. En begrijpt zij dus niet waarom ik nu opeens liever met de racefiets naar mijn werk wil fietsen terwijl ik daar twee jaar geleden speciaal een andere fiets voor heb aangeschaft, En al helemaal niet dat ik er dan ook een andere racefiets bij wil voor de niet werk ritjes. Het meest gehoorde dreigement is dan: dan doe je maar een auto weg.
En als ik eerlijk ben... ik denk soms dat ze gelijk heeft (niet over die auto's overigens)
Toch... voor een goed argument is ze wel vatbaar, want de woon-werk fiets heb ik gekocht op haar aanraden. (vorige woon0werk fiets was een heel goedkoop tweedehandsje die al snel aan een nieuwe onderdelen toe was en daarmee de aanschafprijs zou gaan overstijgen)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Wel apart. Blijkbaar kun je het je wel veroorloven, want je vrouw merkt dus niks als er spulletjes gebracht worden en ze niet thuis is. Als ik het zo lees ben je een beetje koopverslaafd. Blijkbaar koop je vaak spullen die je niet echt nodig hebt, een aandoening die je eerder bij 'het zwakke geslacht' aantreft. Volgens mij kun je beter bij jezelf beginnen en bekijken of je er vanaf kan komen, want er lijkt wel degelijk een patroon te bestaan van steeds vaker spullen kopen die je niet echt nodig hebt.bluv107 schreef:Mijn eerste racefiets was een Koga waar ik 9 jaar mee deed, mijn tweede een stalen Gios waar ik 5 jaar mee deed, daarna een aluminium Gios waar ik twee jaar plezier van had en nu heb ik een carbon Gios die ik inmiddels anderhalf jaar bezit (en wees gerust Hans, die doe ik nooit meer weg...) en je ziet het patroon. Daarnaast heb ik een zwak voor Rapha-spulletjes en die koop je niet bij de Zeeman, zeg maar. Soms ben ik blij dat als er weer zo'n DHL-busje aan komt rijden mijn vouw niet thuis is....een beetje het Zalando-effect dus:
Ik ben in ieder geval blij dat ik moeiteloos jaren kan doen met mijn spullen. Geef wel bakken met geld uit aan het fietsen, maar dat zit meer in reisjes. In het voorjaar en de zomer vrijwel elke 2 weken een tocht in Limburg, Ardennen of Luxemburg incl de bijbehorende reis- en hotelkosten. Plus het jaarlijkse hoogtepunt, een ruim weekje naar de Alpen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Je observatie klopt deels wel, al overdrijf ik bewust ook een beetje in min tekst. Die overdrijving zit ook wel in die Zalandoreclame. Anderzijds geloof ik wel dat er velen op dit forum een soort irrationele drang hebben om wel eens dingen te willen hebben die ze strikt genomen niet nodig hebben. En qua shirtjes heb ik inmiddels mezelf toch echt een halt toegeroepen, omdat ik daar ook mijn rationele (?) grens heb bereikt. Ik ga denk ik mijn vrouw er maar wat meer op wijzen dat haar sportschoolabonnement stilzwijgend is verlengd, terwijl het al weer even geleden is dat ze er is geweest...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij klopt er echt iets niet bij jullie......bluv107 schreef: Ik ga denk ik mijn vrouw er maar wat meer op wijzen dat haar sportschoolabonnement stilzwijgend is verlengd, terwijl het al weer even geleden is dat ze er is geweest...
Ik krijg er in elk geval een apart beeld bij.
Less is bore
Wanneer klopt het Daniël?
Als het gaat zoals bij jou thuis? Of als het politiek correct is?
Iedere relatie is uniek. En zo ook de individuele deelnemers aan de relatie.
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval of zo.
Maar het gaat overal anders en als het onderling werkt dan is het toch goed?
Je ziet hier ook nog niet de hele helft van het verhaal.
Als het gaat zoals bij jou thuis? Of als het politiek correct is?
Iedere relatie is uniek. En zo ook de individuele deelnemers aan de relatie.
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval of zo.
Maar het gaat overal anders en als het onderling werkt dan is het toch goed?
Je ziet hier ook nog niet de hele helft van het verhaal.