Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

frambreuk trek madonne 5.2

pcrispey
Forum-lid

pcrispey 16 nov 2010 21:59

Vandaag net het zelfde frame gebroken andere kant van het frame liggende vork bij een lichte val bij 30 km/h

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 nov 2010 22:47

Tja, een frame is niet gemaakt om mee te vallen. Als je ongelukkig terecht komt breekt een licht frame gewoon.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gustav
Forum-lid

gustav 17 nov 2010 10:37

klimmer schreef:Het is niet Trek die de garantie geeft, moet geven, maar de verkoper. Trek geeft levenslang garantie, dwz in EU is het de verkoper die de garantie na moet komen.

Zo zit het inderdaad, maar dit weten maar heel weinig mensen!
Daarom is het ook pure oplichterij dat bedrijven je garantie 'bij laten kopen' zoals bij mobiele telefoons en hifi gebeurd.
Tuurlijk mag je betalen voor een (uitgebreidere) serviceovereenkomst, maar niet voor 'garantie'.
Een consument heeft helemaal niets te maken met fabrieksgarantie!

Bijvoorbeeld een wasmachine: Hier zit 2 jaar garantie op en hier kun je 3 jaar 'bij kopen', ONZIN! Er is europees vastgesteld dat een product een minimum percentage van een levenscyclus moet functioneren bij normaal gebruik.
Kortom; koop je de garantie er niet bij en gaat de wasmachine na 3 jaar kapot en je maakt er een rechtzaak van, win je 100% zeker!! Dan moet de verkoper jou de wasmachine kostenloos repareren of vervangen, ondanks dat hij wellicht niks kan verhalen op de fabrikant.

Ik heb ook al eens een discussie gehad bij de HI winkel. Daar had ik een probleem met mijn Sony-Ericksson telefoon en moest ik zelf contact opnemen met de serviceafdeling van de telefoon fabrikant. Dit weigerde ik en heb via een aangetekende brief geist dat HI als zijnde de verkoper, mij de garantieservice zou verlenen. Maar mooi wel wat ik hem daarna langs kon brengen in de winkel en dat het allemaal geregeld werd! ;) En hetzelfde liedje met een kapotte wasmachine van Indisiet die ik bij de Wehkamp had gekocht.

Beste consumenten, jullie hebben veel meer rechten dan jullie denken!!!

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 17 nov 2010 11:10

Je kunt dan wel rechten hebben als consument, zie ze maar te krijgen. Een verkoper kan gewoon bij z'n standpunt blijven. De enige optie die dan overblijft, de gang naar de rechter, blijkt dan vaak een te hoge horde (kostbaar). Je kunt natuurlijk ook je TROS radar tas meenemen naar de winkel :).
Afbeelding

rickyb
Forum-lid

rickyb 17 nov 2010 11:19

LOL
Afbeelding

competer
Forum-lid

competer 17 nov 2010 18:08

Wel bijzonder de TS geeft geen reactie meer.

Volgnes mij wilde hij hier alleen zijn verhaal gesterkt hebben, Franske geeft nog eens een reactie
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1

Plaats reactie