Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

goedkoop een fiets samenstellen

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 15 nov 2010 12:23

klimmer schreef:Een fiets in losse delen kopen is 50 tot 100% duurder dan een compleet opgebouwde fiets kopen. Enigste, niet financiële, voordeel is dat je precies dat frame en die onderdelen kunt kopen, die je zou willen hebben. Correct vergelijken is dus lastig.


Is ook niet helemaal waar, ik heb eerder dit jaar een Poison cynait opgebouwd met
Shimano 105 (de nieuwe), Fulcrum R7 wielen en T3 Pro stuur/pen.
Allemaal voor 900euro, een 'vergelijkbaar' fiets/afmontage is niet te koop voor onder de 1000euro laat staan voor 600euro.
Ik ben wel met de meeste eens dat je het eigenlijk niet voor het geld moet doen.
Het is leuk om in de techniek te verdiepen, onderdelen uitzoeken en uiteindelijk je eigen fiets in elkaar te zetten, daarnaast spaar je wel geld uit aan onderhoud op termijn.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 15 nov 2010 15:18

Als je goed zoekt kun je wel degelijk een fiets goedkoper opbouwen dan nieuw kopen. Heb afgelopen maand een Wilier opgebouwd voor mijn dochter.

Onderdelen komen van marktplaats, salden en fietsforum. Nu ben ik voor €850 klaar. Deze fiets is nieuw gewoon een stuk duurder in de winkel. Je moet alleen de tijd nemen om alles op te zoeken, en niet over twee dagen klaar willen zijn.

De lol het zoeken, vinden en bouwen daar kan geen hele fiets kopen tegenop. Je weet meteen dan ook alles van je fiets.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2010 16:05

skimons schreef: dat ligt denk ik niet alleen aan salden (hopmans, vos, etc), maar ook aan wilier. kijk maar naar specialized. die hebben dat een stuk beter geregeld. geen wildgroei aan stuntprijzen. maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar ook niet altijd vrolijk van wordt.


Noem het maar beter geregeld; je dealerschap kwijt raken als je teveel korting geeft op Speci. Blijft een belachelijke zaak dat dit zo door gaat.
Zelfs als je domweg je fiets besteld, ophaalt en verder niets kan er niks vanaf en betaal je net zoveel als iemand die wel veel tijd kost.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 nov 2010 19:46

Daniel1975 schreef: Zelfs als je domweg je fiets besteld, ophaalt en verder niets kan er niks vanaf en betaal je net zoveel als iemand die wel veel tijd kost.


?????????????????????????????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 15 nov 2010 23:27

colnagofreak schreef:
Daniel1975 schreef: Zelfs als je domweg je fiets besteld, ophaalt en verder niets kan er niks vanaf en betaal je net zoveel als iemand die wel veel tijd kost.


?????????????????????????????


Wat hij bedoelt is dat de fietsenmaker niet minder kan vragen aan iemand die de fiets alleen maar komt ophalen, terwijl die hem veel minder werk kost dan iemand die opgemeten moet worden, advies nodig heeft, etc.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 15 nov 2010 23:30

Aapje schreef: Wat hij bedoelt is dat de fietsenmaker niet minder kan vragen aan iemand die de fiets alleen maar komt ophalen, terwijl die hem veel minder werk kost dan iemand die opgemeten moet worden, advies nodig heeft, etc.


Dat heet toch gewoon service?
Als je dat in je prijs wilt verdisconteren of verrekenen bij het niet geven van die service......dan moet je jezelf Vos noemen toch?

;)
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 nov 2010 23:37

En nu is het AF om continu mijn naam zwart te maken!!! :D This pik I not and zat iz very goed Englisch.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 15 nov 2010 23:44

ZorroI schreef:En nu is het AF om continu mijn naam zwart te maken!!!


:p
FacebookS3RSSite

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 nov 2010 16:09

Daniel1975 schreef:
skimons schreef: dat ligt denk ik niet alleen aan salden (hopmans, vos, etc), maar ook aan wilier. kijk maar naar specialized. die hebben dat een stuk beter geregeld. geen wildgroei aan stuntprijzen. maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar ook niet altijd vrolijk van wordt.


Noem het maar beter geregeld; je dealerschap kwijt raken als je teveel korting geeft op Speci. Blijft een belachelijke zaak dat dit zo door gaat.
Zelfs als je domweg je fiets besteld, ophaalt en verder niets kan er niks vanaf en betaal je net zoveel als iemand die wel veel tijd kost.


Korting kan in vele vormen worden aangeboden..

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 nov 2010 18:34

Persoonlijk zie ik korting het liefst terug in mijn portemonnee, andere vormen interesseren me niet zo veel! Ik denk dat dat voor de meeste consumenten geldt!

Maar om met Havanna te spreken: Ik kan het mis hebben. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2511
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 16 nov 2010 20:12

nee je hebt gelijk, heb zo mijn mening over die kortingen, tenzij Liz Hatch fietsen verkoopt, en haar diensten aanbied als korting, dan zou ik toch even heel hard moeten nadenken

fietspraat
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 nov 2010 16:46
Contact

fietspraat 22 nov 2010 16:53

Let er wel op dat je bij het kopen van een nieuwe fiets een nieuwe fiets in 'balans' koopt. Dus niet een geweldig frame met mooie wielen en verder goedkope onderdelen omdat het geld op is. Er zijn rekenregels om een goede balans te garanderen. Kijk op http://www.fietspraat.nl voor dit onderwerp, maar ook voor andere zaken die met een nieuwe fiets te maken hebben.
fiets,fiets,fiets en verder niets.

Plaats reactie