Past een beetje grote fiets uberhaupt rechtop in een Superb?ophetkantje schreef:Volgens mij overschatten jullie dehoogte van den superb nu toch een beetje, kan me niet voorstellen dat er meer dan een centimer of 20 rumte is tussen zadel en dak. dus omhoog komen kan maar denk dat het dak redelijk vlug verdere ongelukken voorkomt.
waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal iig een spanband door het achterwiel halen om stuiteren e.d. te voorkomen. De zadelpen moet er overigens wel vanaf (er in) om t qua hoogte te halen. Voor rechtop vervoeren moet het voorwiel er ook zeker uit ivm stuurhoogte. Een fiets past er in de lengte in (frame 60cm) maar al met al kost t toch behoorlijk wat ruimte en is t wat gedoe ten opzichte van wiel(en) er uit en frame op n dekentje. Van de zomer plannen om met meer dan 2 mensen in t buitenland te gaan fietsen dus wellicht dan eens kijken of er 3 fietsen + 3 man + bagage voor een week in passen om een auto "uit te sparen....". Als t lukt laat ik t zeker weten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat moet toch makkelijk passen. Gewoon de wielen uit de fietsen halen, frames netjes opstapelen met doeken er tussen of evt tegen de achterbank aan zetten. Dan moeten 3 sporttassen er toch ook zonder probleem bij kunnen, de beaty cases moeten misschien wel thuis gelaten worden
Ben een keer naar Bourg gereden met 3 fietsen incl. wielen en ieder een sporttas en een slaapzak in een Fiat Stilo hatchback. Beetje passen en meten maar ging wel, we hadden zelfs het brede deel van de achterbank nog omhoog.
Wat vinden jullie dan van een fietsendrager op het dak? Ik ben aan het kijken naar die van Thule met voorvork-bevestiging. http://www.service-on-top.nl/thule-outride-561.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Twijfel een beetje of ik mijn madone 5.5 hierop goed kan vervoeren zonder schade....
Twijfel een beetje of ik mijn madone 5.5 hierop goed kan vervoeren zonder schade....
RVW
Prima dingen. Je hebt ze ook van Velomann (zie Rose.de), die zijn een stuk goedkoper.
Had ik ooit niet eens gelezen dat je balhoofd snel stuk gaat/speling krijgt als je je fiets op een dakdrager vervoerd? Dit ivm windvang?havana schreef:Prima dingen. Je hebt ze ook van Velomann (zie Rose.de), die zijn een stuk goedkoper.
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC