Pagina 3 van 3

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 16 apr 2012 17:57
door bmwpower
ophetkantje schreef:Volgens mij overschatten jullie dehoogte van den superb nu toch een beetje, kan me niet voorstellen dat er meer dan een centimer of 20 rumte is tussen zadel en dak. dus omhoog komen kan maar denk dat het dak redelijk vlug verdere ongelukken voorkomt.
Past een beetje grote fiets uberhaupt rechtop in een Superb?

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 16 apr 2012 20:54
door Mvdkoffie
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal iig een spanband door het achterwiel halen om stuiteren e.d. te voorkomen. De zadelpen moet er overigens wel vanaf (er in) om t qua hoogte te halen. Voor rechtop vervoeren moet het voorwiel er ook zeker uit ivm stuurhoogte. Een fiets past er in de lengte in (frame 60cm) maar al met al kost t toch behoorlijk wat ruimte en is t wat gedoe ten opzichte van wiel(en) er uit en frame op n dekentje. Van de zomer plannen om met meer dan 2 mensen in t buitenland te gaan fietsen dus wellicht dan eens kijken of er 3 fietsen + 3 man + bagage voor een week in passen om een auto "uit te sparen....". Als t lukt laat ik t zeker weten.

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 16 apr 2012 21:06
door amclassic-fan
Dat moet toch makkelijk passen. Gewoon de wielen uit de fietsen halen, frames netjes opstapelen met doeken er tussen of evt tegen de achterbank aan zetten. Dan moeten 3 sporttassen er toch ook zonder probleem bij kunnen, de beaty cases moeten misschien wel thuis gelaten worden ;)

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 16 apr 2012 21:45
door havana
Ben een keer naar Bourg gereden met 3 fietsen incl. wielen en ieder een sporttas en een slaapzak in een Fiat Stilo hatchback. Beetje passen en meten maar ging wel, we hadden zelfs het brede deel van de achterbank nog omhoog.

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 21 apr 2012 11:24
door rvw78
Wat vinden jullie dan van een fietsendrager op het dak? Ik ben aan het kijken naar die van Thule met voorvork-bevestiging. http://www.service-on-top.nl/thule-outride-561.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Twijfel een beetje of ik mijn madone 5.5 hierop goed kan vervoeren zonder schade....

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 21 apr 2012 11:36
door havana
Prima dingen. Je hebt ze ook van Velomann (zie Rose.de), die zijn een stuk goedkoper.

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 21 apr 2012 12:31
door Gera
Ik heb nog 2 oudere dakdragers van Tacx met voorvork bevestiging liggen .
ooit eens gebruikt maar nu leg ik de fiets gewoon in de outo zonder wiel.

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 24 apr 2012 09:52
door jiwitri
havana schreef:Prima dingen. Je hebt ze ook van Velomann (zie Rose.de), die zijn een stuk goedkoper.
Had ik ooit niet eens gelezen dat je balhoofd snel stuk gaat/speling krijgt als je je fiets op een dakdrager vervoerd? Dit ivm windvang?

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 24 apr 2012 09:57
door perik
Nee joh, als je zelf fietst krijgt je balhoofd wel wat meer te verduren dan als ie op het dak staat. Ik gebruik dat soort dragers al jaren, en naar volle tevredenheid.

Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?

Geplaatst: 24 apr 2012 09:57
door amclassic-fan
Broodje aap verhaal. De belasting van het balhoofd is zoveel groter als je op de fiets gaat zitten in een afdaling ipv de fiets op de auto zonder gewicht op het balhoofd.