Kuddegedrag, schijnt bij voetbalsupporters ook nog wel eens voor te komen. Tijd dat er wielerstewards tijdens toertochten meerijden. Indien er een overtreding gemaakt een meldingsplicht bij het plaatselijke politiebureau in stellen, om 10.30uur tijdens de eerst volgende toertocht.havana schreef:Ik heb enkele van die bordjes gezien en er klopte inderdaad heel weinig van, zowel van de lengte niet als van de percentages.
Zich misdragende wielertoeristen is helaas schering en inslag. Zet een paar idioten bij elkaar in een groep en alles is ineens geoorloofd. Gedrag dat bij scholieren nog wel te snappen valt, maar bij volwassen mannen....
25e Tecklenburg Rundfahrt op 19 mei 2012
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
@ Havanna: Wel gehoor/gezien geloof ik, maar heb nog een paar rijders gehoord die mijn naam riepen. zwart/geel valt blijkbaar op.........
Tja, de percentages klopt idd niet veel van, op papier staat het leuk en verkoopt misschien beter. De Lärchenweg misschien net richting de 15%, maar dan houdt het ook echt op.
Los daarvan: Complimenten voor de organisatie !!!
Tja, de percentages klopt idd niet veel van, op papier staat het leuk en verkoopt misschien beter. De Lärchenweg misschien net richting de 15%, maar dan houdt het ook echt op.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Ook ik heb genoten van de tocht! Het was heerlijk weer en doordat wij relatief laat zijn gestart was het ook lekker rustig op de route. Nadeel was dat koffie en taart op waren bij de tweede stop en dat wij de laatste drie cola pakten; goed voor de handelaar daar. Bij de derde (?) stop, de Forellenkotten in Hagen, was de verzorging weer prima in orde.
De route was over het algemeen goed aangegeven, een paar keer was ik blij dat mijn GPS de weg ook kende.
Erg goed geregeld allemaal met waarschuwingborden op gevaarlijke punten en soms zelfs waarschuwende mensen met vlaggen.
Ik had het idee dat we rondjes Ibbenburen reden de eerste uren maar dat bleek toch anders te zijn. Het is eerst een grote lus naar het Westen en dan Oostwaarts en terug.
Na twee keer op rij ben ik van plan volgend jaar weer terug te komen.
het viel me op (vorig jaar ook al) dat er behoorlijk wat pechgevallen langs de weg stonden. Veel lekke banden en afgelopen kettingen maar ook erger malheur. Gebroken spaak van een Ksyrium-wiel en iemand met een losse achterderailleur waren opvallend. Zelf geen probleem, gewoon lekker de hele dag gefietst.
De route was over het algemeen goed aangegeven, een paar keer was ik blij dat mijn GPS de weg ook kende.
Erg goed geregeld allemaal met waarschuwingborden op gevaarlijke punten en soms zelfs waarschuwende mensen met vlaggen.
Ik had het idee dat we rondjes Ibbenburen reden de eerste uren maar dat bleek toch anders te zijn. Het is eerst een grote lus naar het Westen en dan Oostwaarts en terug.
Na twee keer op rij ben ik van plan volgend jaar weer terug te komen.
het viel me op (vorig jaar ook al) dat er behoorlijk wat pechgevallen langs de weg stonden. Veel lekke banden en afgelopen kettingen maar ook erger malheur. Gebroken spaak van een Ksyrium-wiel en iemand met een losse achterderailleur waren opvallend. Zelf geen probleem, gewoon lekker de hele dag gefietst.
Voor de 5de keer deze tocht gereden en voor het eerst de lange route. De organisatie was weer prima geregeld en het weer was heerlijk fietsweer!
Gevaarlijke punten waren goed aangegeven, maar het veelvuldig oversteken van provinciale wegen leidde soms tot gevaarlijke situaties
Om 9 uur gestart en iets voor de klok van 5 uur terug. Tot de eerste routesplitsing was het erg druk, daarna was het rustig.
Tot 120 km ging het lekker, daarna werd het afzien. De laatste klimmetjes werden harken.
Op het steile stuk van de Steinstrasse lekker kunnen doortrekken. Al met al een prima fietsdag gehad!
Gevaarlijke punten waren goed aangegeven, maar het veelvuldig oversteken van provinciale wegen leidde soms tot gevaarlijke situaties
Om 9 uur gestart en iets voor de klok van 5 uur terug. Tot de eerste routesplitsing was het erg druk, daarna was het rustig.
Tot 120 km ging het lekker, daarna werd het afzien. De laatste klimmetjes werden harken.
Op het steile stuk van de Steinstrasse lekker kunnen doortrekken. Al met al een prima fietsdag gehad!
Ik denk dat je er naast zit Fredfredmtb-sport schreef:@ Havanna: Wel gehoor/gezien geloof ik, maar heb nog een paar rijders gehoord die mijn naam riepen. zwart/geel valt blijkbaar op.........
http://www.youtube.com/watch?v=hTnNbakFR4E
-
- Forum-lid
Misschien moeten we deze 25 % nog eens checken met een goede hoogtemeter dan...
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Bordje van 25% zegt niet veel als evenals het filmpje. Is best pittige klim, maar e.e.a. over de zwaarte wordt nogal aangedikt naar mijn mening.pinarello schreef:Ik denk dat je er naast zit Fred
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Tja jouw posting over 15% zegt net zo weinigfredmtb-sport schreef:Bordje van 25% zegt niet veel als evenals het filmpje. Is best pittige klim, maar e.e.a. over de zwaarte wordt nogal aangedikt naar mijn mening.pinarello schreef:Ik denk dat je er naast zit Fred
Waarschijnlijk ben je zo'n goede klimmer dat je het verschil tussen 15 en 25% niet merkt
Ook de 130 km zaterdag gefietst, inderdaad de bordjes gaven niet altijd de werkelijkheid weer.
Mooie tocht, in een bijzondere omgeving, vleugje Zuid Limburg, Voerstreek en af en toe een stukje Utrechtse Heuvelrug.
Die Larchenweg geloof ik wel dat deze ergens 25 % is, maar omdat het zo'n kort stukje is en bovendien vooraan (na ± 10 a 11 km) in de tocht zit,
lijkt de klim makkelijker (misschien dus ook minder steil) dan dat hij is. Gooi deze bult maar eens voor je wielen na 120 km of zo, dan wordt het een heel ander verhaal.
Net voor die Larchenweg was ik (en meerdere) rechtdoor gefietst waar je eigenlijk rechtsaf moest, daardoor een extra klimmetje gehad van ook minstens 15 %
Ik vond die klim in dat bos, net voor de 2de pauze erg lastig, daar waar om het hoekje de klim nog een stukje verder door liep en waar je af moest stappen vanwege werkzaamheden.
Het verloop van die klim leek wel een soort van Eyserbosweg, maar dan nog een stukje verlengd, ook daar diverse afstappers.
Iemand enig idee hoeveel hoogtemeters de 130 km had?
Mooie tocht, in een bijzondere omgeving, vleugje Zuid Limburg, Voerstreek en af en toe een stukje Utrechtse Heuvelrug.
Die Larchenweg geloof ik wel dat deze ergens 25 % is, maar omdat het zo'n kort stukje is en bovendien vooraan (na ± 10 a 11 km) in de tocht zit,
lijkt de klim makkelijker (misschien dus ook minder steil) dan dat hij is. Gooi deze bult maar eens voor je wielen na 120 km of zo, dan wordt het een heel ander verhaal.
Net voor die Larchenweg was ik (en meerdere) rechtdoor gefietst waar je eigenlijk rechtsaf moest, daardoor een extra klimmetje gehad van ook minstens 15 %
Ik vond die klim in dat bos, net voor de 2de pauze erg lastig, daar waar om het hoekje de klim nog een stukje verder door liep en waar je af moest stappen vanwege werkzaamheden.
Het verloop van die klim leek wel een soort van Eyserbosweg, maar dan nog een stukje verlengd, ook daar diverse afstappers.
Iemand enig idee hoeveel hoogtemeters de 130 km had?
Bikers are not alone
Dat zat de Steinstrasse geweest zijn. Die is 20% aan het einde (zelf meerdere keren gemeten). Persoonlijk vind ik vooral de aanloop door het bos heel fraai.Het verloop van die klim leek wel een soort van Eyserbosweg, maar dan nog een stukje verlengd, ook daar diverse afstappers.