Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke wielbouwer kan dit spaakpatroon nog spaken?

jiwitri
Forum-lid

Gebruikersavatar jiwitri 07 jun 2012 09:46

Rey953 schreef: De discussie of dit spaakpatroon sterk is wil ik even vermijden,
Wat zijn de kwalificaties om moderator te worden? Niet kunnen lezen of overal altijd je eigen mening over doordrukken?
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 jun 2012 10:34

Rey953 schreef:Ik heb de wielen vorige week opgehaald en er vrijdag nog even snel een ritje op gemaakt. Het eindresultaat ziet er erg mooi uit.

De keuze voor de velg (H Plus Son Archetype 23mm) heb ik eerlijk gezegd gemaakt vanwege het uiterlijk, maar de de 23mm heeft ongelofelijk veel invloed op het comfort. Niet eerder heb ik zo'n vooruitgang gemerkt in comfort door het vervangen van een onderdeel op een fiets.

Zodra ik de mogelijkheid heb, zal ik wat foto's van de wielen posten.
Heb je de velgen direct bij H Plus Son vandaan? Veel adressen waar ze voorradig zijn zijn er nog niet.. Heb je het comfort vergeleken met dezelfde banden en bandenspanning?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jun 2012 13:45

jiwitri schreef:
Rey953 schreef: De discussie of dit spaakpatroon sterk is wil ik even vermijden,
Wat zijn de kwalificaties om moderator te worden? Niet kunnen lezen of overal altijd je eigen mening over doordrukken?
Er waren nog een stuk meer eisen zoals arrogant en egocentrisch.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 07 jun 2012 13:47

amclassic-fan schreef:
jiwitri schreef:
Er waren nog een stuk meer eisen zoals arrogant en egocentrisch.
:lol: :lol:

Waar gaat dit in godsnaam over?

Rey953
Forum-lid

Rey953 07 jun 2012 16:59

Het heeft even geduurd, maar hier dan toch een aantal foto's van de wielen.

@lvgh: ik heb het comfort vergeleken met exact dezelfde banden en op dezelfde spanning. Ik had inderdaad ook het probleem dat de Archetype velg nog bijna nergens voorradig was. Daarom heb ik ze direct bij H Plus Son besteld via hun webshop. Binnen een week waren ze al binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jansen01
Forum-lid

jansen01 07 jun 2012 17:03

@ Rey: denk dat dit beter staat dan de houten wielset, nu gaat de aandacht meer naar het frame. Daar is het tenslotte mee begonnen ;) Hoe is het met de houten wielset afgelopen: kliko of nieuw leven?
Addict R1

Rey953
Forum-lid

Rey953 07 jun 2012 17:08

Ik heb wel even moeten wennen aan de nieuwe look, maar ik moet zeggen dat ik de nieuwe velgen erg mooi vind staan. Met het leren zadel gemonteerd zag het er nog iets mooier uit, maar voor Tilff-Bastogne-Tilff (248km) heb ik toch maar weer even m'n oude vertrouwde Arione gemonteerd. De houten velgen worden momenteel 'gerestaureerd' bij Cerchi Ghisallo. Ik ben er nog niet over uit wat ik met de velgen ga doen als ze weer terug in NL zijn.

Plaats reactie