DAG 6 middag – Solo L’Eroica
Na het bezoek aan Siena ben ik in de buurt van Pianella op de fiets gestapt. M'n meiden reden met de auto over de gewone weg naar de camping om de middag aan het zwembad door te brengen.
Ik ben vervolgens het parcours van L’Eroica gaan volgen.
Het is met name dit deel geweest waar ik bij mijn eerste deelname in 2008 volledig maar dan ook volledig gesloopt ben. Naar de kloten was! Stuk, kapot, verrot.
Ik wist niet wat er nog zou komen maar ging er vanuit dat na Radda er geen beklimmingen meer zouden komen. Dit was overigens een misser maar dat bleek later pas.
Ik heb op de fiets zitten janken van vermoeidheid en was als de dood dat ik niet op tijd binnen zou komen.
Nu – en dan fris en op een moderne fiets – realiseer ik nog meer hoe trots is mag zijn op die prestatie uit 2008.
Toch wel lekker om zo’n strook eens een stuk frisser te rijden en kunnen beschikken over een ruim palet aan versnellingen.
Na Radda verliet ik het parcours en ging in via de Valico di Morellino terug naar de camping. Een zeer gemene pas met een passage van 2,5 kilometer aan 15%. Worstelen tussen de wijngaarden want die zijn hier tot aan de horizon.
Een beklimming die er zijn mag en ik was ook blij toen ik aan het bier zat en ik heb die nacht prima geslapen.
Twee kleine blikjes bier en een pizza waren genoeg om me definitief uit te schakelen. De wijn heb ik niet eens meer aangeraakt…….