Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Nieuwe manier van trainen: de super Tacx in Amerongen

remkko
Forum-lid

remkko 14 mei 2012 09:53

voor de liefhebber!!
http://www.twc-hoogland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; heeft er nog een paar weken eentje staan.
Voor 50 euro, die naar het KWF gaat kun je de Alpe d'Huez oprijden.

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 14 mei 2012 10:59

4kids schreef:Vandaag ging ik tijdens mijn gebruikelijk rondje even langs bij Dallacollina in Amerongen. Er moest even iets gerepareerd worden.
Normaal gesproken al een fijne winkel (met bijzondere spullen zoals kleding van Pissei, Gios en leuke tijdschriften/boeken. Alles Italiaans!) waar je in een gezellige sfeer door Frank en Kirsten wordt geholpen.
Bovendien een van de weinige fietsenwinkels die ook op zondagochtend open is waardoor de zondagrit ook een leuke dimensie krijgt. Maar nu bleek hij toch iets heel bijzonders te hebben: 1 van de wereldwijd slechts 5 super Tacxen.
Een soort van lopende band die, net als een loopband, omhoog gaat bij een stijging. Op deze wijze kan je een echte klimtraining volgen. Een uitgebreide demonstratie volgde van een trotse Frank en ik moet zeggen: ik was onder de indruk van het apparaat!

Frank heeft een "wedstrijd" georganiseerd waarmee je een racefiets kan winnen en een bijdrage levert aan (uiteraard) het goede doel maar ik begreep vandaag dat je dit ding ook kan reserveren om, in de winkel, een training te doen.
Het weer wordt natuurlijk al beter maar een ieder die voor Alpe d'Huzes nog eens echt wil trainen misschien een goede mogelijkheid om zichzelf te testen. En anders kan je dit in de winter natuurlijk in je achterhoofd houden. Het is weer eens iets anders en er zijn er maar 5 van in de wereld!

Kijk maar eens naar het filmpje op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=AsC7uzUY3f0

Wat vinden jullie?
Dat ding stond ook in Doetinchem bij de pedaleur, ik heb er al op gefietst. Echt een leuke ervaring en ook wel een beetje eng. laat die reling maar eens los haha! Ongeveer een half uur op gezeten maar het rijd echt fantastisch! Ik heb de aamster gold race gereden. De sensoren werken echt top (naar voren zorgt ervoor dat de band sneller gaat, naar achter zorgt er voor dat je langzamer gaat.)

Top machine
Specialized Tarmac Elite Compact

yoda
Forum-lid

yoda 14 mei 2012 11:14

Het ding stond idd al 2 jaar geleden op de bikemotion. Afgelopen jaar stond ie er weer maar dan met de naam Tacx erop. Kost volgens mij rond de 11 a 12 duizend euro. Als je er 2 bestelde was er wel iets met de prijs te doen :-)
Tis wel een super mooi ding..
Do or Do not.. There is no try

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 mei 2012 11:21

juulh schreef:De sensoren werken echt top (naar voren zorgt ervoor dat de band sneller gaat, naar achter zorgt er voor dat je langzamer gaat.)
Dat vind ik dan weer slap :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

4kids
Forum-lid

4kids 14 mei 2012 17:20

Gelukkig dat we allemaal weer 'on-topic' zijn. Maar toch voel ik de noodzaak even te reageren op de ontwikkeling van dit topic.

Met verbazing heb ik de reacties op mijn eerste startpost gelezen: Joseba5 trekt conclusies over mij die werkelijk nergens op slaan. En dat Alpdhuez53:15 denkt dat ik een commerciele achtergrond heb en dagelijks commerciele stukjes schrijf, is ook al verkeerd.
Ik ben sinds mijn deelname aan Alpe d'Huzes 2009 enthousiast fietser geworden. Sinds 1 maart 2009 (DTC Ontwakingstocht, ik vergeet dat nooit) fiets ik. Ik ben er trots op dat ik 3 maanden later 4 keer de Alpe d'Huez opgeweest ben. Maar nog trotser ben ik op het feit dat we toen 90.000,- hebben opgehaald. En dat met het bedrijf van 90 mensen waar ik werk en waar een medewerker van mij door kanker overleed.

Wat ik doe? Gewoon mensen huisvesten die het wat minder hebben, oftewel ik werk bij een woningcorporatie. Niks commercieels dus maar echt met de poten in de klei/samenleving.
Slechts 48 lentes jong, veel levenservaring, gelukkig getrouwd en trotse vader van 4 kinderen (vandaar mijn "naam").
Ik woon in Zeist en heb daar twee goede fietsenmakers (waarvan ik de naam maar niet zal noemen.....) En inderdaad dus een enthousiast iemand die eens een keer iets opmerkt in de wereld (zijnde Amerongen) en jullie daar deelgenoot van wilde maken. Misschien past mijn schrijfstijl niet bij een 'forum'' maar dat is dan maar zo. Ik wilde gewoon eens weten wat jullie van dit apparaat vinden. En daar heb ik een inleiding bij geschreven waarin ik ook mijn respect voor ondernemers tot uitdrukking breng die eens iets anders doen (bijzondere kleding etc.) dan internetwinkels zoals Roseversand.

Dat jullie je twijfels hebben bij lagazettadellosport snap ik maar laat iedereen in zijn/haar waarde en oordeel niet te snel. In plaats daarvan: geef je commentaar op het topic. Ik lees meer topics waar ik het nut niet van inzie, bijvoorbeeld "wat heb jij vandaag gekocht/gefietst". Maar ik vind het leuk om te lezen/zien dat mensen plezier beleven aan hun hobby en dit met anderen willen delen. Laat dat de boodschap zijn zodat ik niet na mijn eerste TS besluit om dit nooit meer te doen. En verder blijft bij mij staan: wat vinden jullie van dat ding? Top of flop?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 14 mei 2012 17:26

4kids schreef:Ik woon in Zeist en heb daar twee goede fietsenmakers (waarvan ik de naam maar niet zal noemen.....)
Er is maar EEN de beste FM :D in Zeist!
What makes the boat go faster?

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 14 mei 2012 20:14

4kids schreef: En verder blijft bij mij staan: wat vinden jullie van dat ding? Top of flop?
Tja.... Hoewel ik het etablissement van F. v.d. H. te A. (voorheen te M.) weleens bezoek (prima zaak overigens!!), heb ik de Super Tacx nog niet geprobeerd. Privé is zo'n ding niet echt rendabel te noemen. Lijkt me wel iets voor wielerverenigingen of sportscholen maar ik heb niet het beeld dat er al veel zijn die 'm al hebben staan.

Met een vrouw in de paardensport was dit idee een paar jaar geleden overigens ook bij mij al boven komen borrelen (http://www.youtube.com/watch?v=byG6mnvM32g" onclick="window.open(this.href);return false;) maar ik ben blij dat ik niet teveel werk van hebt gemaakt :)

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 15 mei 2012 11:31

Ok, on topic: zo'n ding lijkt me best grappig om een keer te proberen (leuker dan een Tacx) maar of het al te praktisch is.... En voor de topicstarter: als je al wat jaartjes meedraait op het forum dan vallen bepaalde berichten gewoon op. Vandaar mijn cynische reactie. Ik begrijp nu dat het puur uit enthousiasme komt.

yoda
Forum-lid

yoda 15 mei 2012 12:23

Dat ding heet trouwnes een Tacx Alpinista en was voorheen een Furiio Alpinista

http://www.i-c-c.nl/index.php?option=co ... &Itemid=96" onclick="window.open(this.href);return false;
Do or Do not.. There is no try

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 04 jun 2012 16:33

Heb deze trainer afgelopen winter 6 maanden in de zaak gehad en er met veel plezier op gefietst.
Prijs is te veel voor hetgeen je krijgt en het is te onhandig plaatsen en het is te zwaar en te log.
Trainer die ik had staat nu in Belgie bij een renner die er bergtrainingen op afhaspeld en zo een betere renner hoopt te worden die vooral sterker is.
Ik heb er zelf heel veel op getest en de maximale percentages om nog veilig op deze trainer te fietsen is een procent of 12.
Zie wel dat ze bij Tacx zover zijn gegaan dat ze in ieder geval de software aangepast hebben en een scherm hebben geplaatst en dat had ik niet op de trainer die mij stond.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Plaats reactie