Omdat de inspanning niet zo heel erg groot was heb ik weinig lopen zweten. Bij een zwaardere inspanning bij warm weer heb ik ook altijd een laagje zout rond mijn gezicht zitten na de training. Voor twee jaar heb ik bij LBL ongeveer hetzelfde gedronken (ik geloof zelfs nog een bidon meer). Daar heb ik me wel echt moeten inspannen en hoefde ik niet zo vaak te plassen. Ik zal in de toekomst bij de inname wat meer rekening moeten houden met de omstandigheden.
Ik heb in elke bidon ongeveer een halve tot één gram zout gedaan. Hoewel vaak hogere concentraties worden genoemd voor sportdrank wordt in het algemeen gewaarschuwd voor het innemen van veel zout. Aan mijn normale voeding voeg ik daarom nagenoeg geen zout toe. Zou ik toch wat meer zout moeten toevoegen aan mijn sportdrank?
Ik heb gezien dat wordt geadviseerd tot 50 mmol/l natrium in te nemen. Met hoeveel gram keukenzout bereik je dit? 3 gram?
Hoeveel moet ik drinken?
- distortion
- Forum-lid
Daarvoor moet ik even mijn binas pakken..... Wikipedia werkt ook.vw schreef: Ik heb gezien dat wordt geadviseerd tot 50 mmol/l natrium in te nemen. Met hoeveel gram keukenzout bereik je dit? 3 gram?
soortelijk gewicht Na= 22.98976928 / Cl=35.453 1 mol keukenzout=NaCl=23+35,5=58,5 gram (58,5/1000)*50=2,925 gram per liter vocht. 3 Gram reken ik goed, This time I see it through the fingers.
Simpelweg omdat het zo is!
- plantagenet
- Forum-lid
Daar is niets op aan te merken! En voor de aanvulling, een afgestreken theelepel fijn zout is ca. 2-3 gram zout, afhankelijk van een kleine of iets grotere theelepel.distortion schreef:
soortelijk gewicht Na= 22.98976928 / Cl=35.453 1 mol keukenzout=NaCl=23+35,5=58,5 gram (58,5/1000)*50=2,925 gram per liter vocht. 3 Gram reken ik goed, This time I see it through the fingers.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- doefiets.nl
- Forum-lid
- Contact
0,7 liter per uur is normaalgesproken niet te veel, dus ben ik het met distortion eens dat er meer zout in je drankje moet.
Het recept op basis van Fantomal vind ik zelf helemaal top: http://www.voedingsadvies.info/gezond%2 ... age51.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het recept op basis van Fantomal vind ik zelf helemaal top: http://www.voedingsadvies.info/gezond%2 ... age51.html" onclick="window.open(this.href);return false;