Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Hulp met frame schade - verzekering

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 06 jun 2012 11:19

Nu heb je toch al genoeg argumenten om de tegenpartij (verzekering) voor het blok te zetten:

1. De fabrikant geeft aan dat de schade niet te repareren valt, en dat de garantie vervalt.

Alle alternatieven (reparatie e.d.) zijn daarmee irrelevant. Geeft dat aan in aangetekend schrijven.

2. Indien geen bevredigende reactie, geef aan dat je een expert zal inschakelen, en desnoods rechtszaak, en dat de kosten daarvan op de tegenpartij zullen verhaald worden. Nog beter is om deze brief door een (bevriende) advocaat te laten schrijven. Kost 10 minuten werk maar maakt indruk (dan zien ze dat je al een advocaat hebt gecontacteerd).

veel succes, en ik ben benieuwd hoe het nu afloopt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

faxe
Forum-lid

faxe 06 jun 2012 11:31

De kosten van dat aangetekend versturen kun je beter in de portemonnee houden. Zelf zou ik gewoon met de verzekeraar van de tegenpartij bellen om te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Misschien kun je vragen of ze de expert contact willen laten opnemen met de fabrikant van het frame.

giostam
Forum-lid

giostam 06 jun 2012 17:08

Rey953 schreef:Ik zou overigens het frame ook even laten beoordelen door een expert in carbonreparatie. Die kan beoordelen/bevestigen door middel van röntgen of/dat het carbon beschadigd is.
Hallo

Dank allemaal voor de hulp.
Ik heb contact met http://www.newconceptbiking.nl" onclick="window.open(this.href);return false; opgenomen.
Ik ga morgen het frame naar ze toe sturen.

Wanneer ik de resultaten van de rontgen fotos heb daan neem nog een keer contact met de tegenpartij!

Ik laat jullie weten hoe gaat het aflopen!

groeten,
Giorgos

giostam
Forum-lid

giostam 20 jul 2012 12:50

de zwarten schreef: veel succes, en ik ben benieuwd hoe het nu afloopt.
Ik heb de aantword van de verzekering ( Interpolis ) van de tegenpartij gekrijgen.

Daarin staat dat over een sport- en spelsituatie gaat.
Binnen een dergelijke situatie gedragingen leiden minder snel tot aansprakelijkheid.
En dus zijn klant is niet aansprakelijk voor de schade!!!

Omdat alle twee betrokkenen lid van KNWU zijn, Ik heb een licentie en de jonge een basislidmaatschap.
En de training was een wedstrijdtraining georganiseerd door ons wielervereniging.
Ik heb de aansprakelijkverzekering van de KNWU probeerd te gebruiken.
Volgens de KNWU aansprakelijkverzekering http://www.knwu.nl/verzekeringen/aanspr ... kheid.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie zijn er verzekerd?
d. Houder van een licentie van de KNWU;
e. De leden (natuurlijke personen) van de KNWU;
Wanneer bent u verzekerd?
U bent verzekerd gedurende de tijd dat u aan een evenement deelneemt of een evenement organiseert. Tevens geldt de verzekering tijdens het gaan naar en komen van een evenement. Voor dagkaarthouders is de verzekering uitsluitend van kracht tijdens de wedstrijd.
Wat wordt onder een evenement verstaan?
Onder een evenement wordt verstaan wielerwedstrijden, mountainbikewedstrijden, veldritten, veld- en/of zaaltrainingen, vergaderingen, cursussen, opleidingen en soortgelijke activiteiten ver de gehele wereld voor zover deze worden georganiseerd door de KNWU of UCI

Dekt de aansprakelijkheidsverzekering: De schade die leden van een bij de KNWU aangesloten vereniging / houders van een licentie of ledenkaart van de KNWU tijdens een clubtraining veroorzaken aan personen die geen lid zijn van de vereniging of aan zaken van personen die geen lid zijn van de vereniging?

Ja, schade aan derden is meeverzekerd.
.

Dus de KNWU aansprakelijkverzekering dekt wel de sport- en spelsituatie!!!
Maar, (altijd is een maar) de verzekeringmaatschapij is Interpolis die heb all besloten dat geen sprake is van ansprakelijkheid!!!

Op de internet site van KNWU staat:

Dekt de aansprakelijkheidsverzekering: De schade die leden van een bij de KNWU aangesloten vereniging / houders van een licentie of ledenkaart van de KNWU veroorzaken aan andere houders van een licentie of ledenkaart van de KNWU of aan zaken van andere houders?
Ja, onderlinge aansprakelijkheid is meeverzekerd.

Maar, (ook alweer die maar) Interpolis beslist of er sprake van aansprakelijkheid is!!!

Dus mijn schade aan mijn fiets wordt niet vergoed!

En van wat ik heb begrijpen, onderlinge aansprakelijkheid van de KNWU is NIET meeverzekerd tijdens de officieel trainingen en wedstrijden!

Ik weet het niet of iets heb verkeerd begrijpen maar een ding is zeker, mijn schade wordt niet vergoed!

faxe
Forum-lid

faxe 20 jul 2012 13:00

Het feit dat in beide gevallen Interpolis de verzekeraar is wil niet zeggen dat ze in beide gevallen de schade niet willen vergoeden. Denk het goed mogelijk is om de schade via de KNWU verzekering vergoed te krijgen. Dit stukje op de site van de KNWU lijkt me in dit geval van toepassing: http://www.knwu.nl/verzekeringen/aanspr ... eid.html#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens betekent het feit dat een verzekeraar niet wil betalen niet dat je de schade niet kunt verhalen op de aansprakelijke partij.
Laatst gewijzigd door faxe op 20 jul 2012 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 20 jul 2012 14:30

giostam schreef:Ik weet het niet of iets heb verkeerd begrijpen maar een ding is zeker, mijn schade wordt niet vergoed!
Ben het eens met faxe. Als ik het zo lees zijn de voorwaarden die de KNWU hanteert anders dan die Interpolis hanteert. In dit geval kun je dan ook het beste de KNWU benaderen om je schade vergoed te krijgen. Dat Interpolis de verzekeraar is is hun pech, het gaat om de voorwaarden die de KNWU heeft opgesteld om te bepalen of je recht hebt op schadevergoeding.

In ieder geval succes gewenst.

Plaats reactie