Jij hebt het nu over de standaard wielen die Notubes zelf aanbied.
Hier hebben we het over een Notubes Alpha velg die je laat opbouwen naar eigen keuze.
De pro's zijn volgens mij zelfs 16 voor 20 achter, dat lijkt me inderdaad geen goed plan. Ik rijd met 80kg op 24 voor 28 achter, voor zou 20 ook nog wel kunnen is stijf zat.
Achter zou ik geen aanpassingen doen
de lichtste clincher wielset voor max E700
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is gek. Vliegtuigen zitten vol met superlichte onderdelen die duurzaam zijn. En en beetje vliegtuig maakt in een jaar meer bedrijfsuren dan het gemiddelde fietsonderdeel in zijn hele leven.havana schreef:LOLRey953 schreef:(..) met Extralite naven. (..) duurzaam.
Het eerste superlichte fietsonderdeel dat duurzaam is moet ik nog tegenkomen.
Aluminium fietsen zijn lichter en duurzamer dan stalen fietsen (hoewel een enkele liefhebber van staal het tegendeel beweerd, maar ook superlicht staal wordt onder de vermoeiingsgrens geconstrueerd)
Een hoogwaardige stalen spaak is lichter dan een miderhoogwaardige en gaat langer mee.
Volgens mij bedoel je: "Het eerste superlichte fietsonderdeel dat duurzaam is en betaalbaar moet ik nog tegenkomen.
Want daar zit de crux. Superlicht construeren bij dezelfde duurzaamheid is duurder niet niet superlicht.