Ik plak altijd een stukje van 10 cm velglint bij het ventielgat.japie916 schreef: Ook maak je het gat bij het ventiel wat minder scherp.
3e klapband fulcrum Red Wind H50
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Bij mijn Mavic wielen deed ik dat ook altijd, maar mijn Bullets zijn zichtbaar beter afgewerkt bij het ventielgat. Er zitten daar geen scherpe onafgewerkte randjes die Mavic wel heeft. Daarom had ik geen plaklintje gebruikt. Maar zoals gezegd, na al ervaringen met de deze wielen ga ik toch kijken of een lintje verbetering geeft.
Mijn vriending overweegt ook de Red Wind te kopen. Uiteraard voor de looks. Daarom ben ik benieuwd of voornoemde problemen bij meer gebruikers voorkomen en of de problemen bij de huidige gebruikers zijn opgelost? Om elke keer naast haar te staan kijken hoe ze er een nieuw bandje inlegt...... (ja, dat wil ze zelf doen. Kan ze ook heel goed. Dus hierop liever geen commentaar. Niet op het forum en niet langs de openbare weg).
Het verbaast me trouwens dat de banden er zo makkelijk omgaan. Dat ben ik bij Campa en conti 4000s niet gewend. Is dat dan bij Fulcrum anders? Het lijkt trouwens de laatste tijd makkelijker te gaan.
Bij gebruik van een velglint zouden de banden er nog makkelijker om kunnen gaan. Is dat dan wel een goede oplossing tegen eventuele klapbanden?
Het verbaast me trouwens dat de banden er zo makkelijk omgaan. Dat ben ik bij Campa en conti 4000s niet gewend. Is dat dan bij Fulcrum anders? Het lijkt trouwens de laatste tijd makkelijker te gaan.
Bij gebruik van een velglint zouden de banden er nog makkelijker om kunnen gaan. Is dat dan wel een goede oplossing tegen eventuele klapbanden?
Bedoel je minder moeilijk of niet? In dat laatste geval, waarom laat je die Velox plaklintjes er dan in zitten?japie916 schreef:Ik heb er bij mij nu van die ouderwetse Velox plaklintjes inzitten en de banden (Michelin ProRace 4) gaan er nu beduidend minder makkelijk om.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hier in huis meerdere campasets, maar bij alles "hoger" dan Zonda gaat het vrij makkelijk hoor. En altijd met gp40000s. De lagere modellen lijken wel een andere diameter te hebben, dat is een bekend drama met bandjes omleggen.Humpie schreef:.
Het verbaast me trouwens dat de banden er zo makkelijk omgaan. Dat ben ik bij Campa en conti 4000s niet gewend. Is dat dan bij Fulcrum anders? Het lijkt trouwens de laatste tijd makkelijker te gaan.
?
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
- Locatie: Calgary, AB, Canada
Tijdens het vervangen van buitenbanden bleek ik een nieuwe biba nodig te hebben. In mijn voorraad met gebruikte banden trof ik 2 stuks aan, de historie van beiden was ik vergeten. Ik dacht slim te zijn door beide biba's dan maar even onder druk te zetten (met weinig druk, niet gemonteerd-gewoon los)en zo na een uurtje terug te komen om te kijken of ze dicht waren.
Bij het oppompen van de 2e biba, met zeer weinig druk: een klapband: Merk: conti; scheur van 10 cm op de naad vlakbij het ventiel......
Bij het oppompen van de 2e biba, met zeer weinig druk: een klapband: Merk: conti; scheur van 10 cm op de naad vlakbij het ventiel......
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 jul 2012 23:22
Ik heb hetzelfde gehad met dezelfde band, na zo'n 500km een klapband op een vlakke weg zonder aanwijsbare oorzaak. Ik rij met FF6R, nu al 1500km op vredestijn tricomp geen enkel probleem. Het lijkt me toch aan de banden te liggen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wel toevallig dat je nu allemaal aanbieding ziet met conti binnenbanden 3 voor een tientje.........
Schwalbe biba's zijn het beste de sv14 voor race en sv11 voor de MTB dacht ik uit mijn hoofd, beide laten amper lucht los, met conti moet ik echt elk ritje banden oppompen, met schwalbe slecht 1 keer per week a twee weken.
Schwalbe biba's zijn het beste de sv14 voor race en sv11 voor de MTB dacht ik uit mijn hoofd, beide laten amper lucht los, met conti moet ik echt elk ritje banden oppompen, met schwalbe slecht 1 keer per week a twee weken.