Gebruikerservaringen Vittoria Open Corsa Evo SC
Bij Salden zie ik ook een CX-versie staan, wat is het verschil met de SC-versie afgezien van de kleur van de wangen? En ik neem aan dat CX niet slaat op cyclocross? Prijsverschil is 5 euro per band.
Zijn ze net zo gevaarlijk op natte wegen als de CX?timo2.0 schreef:En een andere profiel. Ik gebruik ze nu een paar weken en ca. 600 kilometer. Prima band (maar ik ben sowieso wel tevreden over Vittoria, voorheen ook met de CX en de KS en heb de tubeversie ook voor m'n andere wielen). Met een warm sopje en een schuursponsje blijven de flanken prima schoon. Met de andere Vittoria banden weinig lekgereden en met de SC ook nog niet dus dat vertrouwen heb ik wel in de SC.loos schreef:'s Zomers rijd ik op de Vittoria EVO CX (bijna hetzelfde als de SC op de zijrand na).
Iemand toevallig ervaring met Challenge Criterium op natte wegen? Die heb ik ook nog liggen maar ik weet niet om welke wielen ik ze moet doen
De CX versie heeft in het midden een diamant profiel terwijl de SC versie streepjes heeft in de rij richting. Voor de rest zijn ze het zelfde , althans ik heb verder geen verscillen kunnen ontdekken. Mijn zoon rijdt met de CX , ik zelf met de SC.havana schreef:Bij Salden zie ik ook een CX-versie staan, wat is het verschil met de SC-versie afgezien van de kleur van de wangen? En ik neem aan dat CX niet slaat op cyclocross? Prijsverschil is 5 euro per band.
Voor wat betreft de kleur ... De Veloflex Master heeft ook beige zijwangen , is lichter en nog iets soepeler dan de Vittoria. Ook is de prijs beter met € 29,95 , zo goedkoop heb ik de Vittoria Evo Sc versie nog niet gezien.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
[quote="lvgh"
Zijn ze net zo gevaarlijk op natte wegen als de CX?
[/quote]
Ik ben met de CX de Stelvio en de Mortirolo in de stromende regen afgedaald.
Met een bar minder druk (op advies van Wouter Mol).
En dat werkt boven verwachting goed, ik voelde me heel zeker in de afdaling ( en ik ben een mietje met dalen)
Wel is het dus zo dat ze in de regen eerder steentjes oppikken.
Zijn ze net zo gevaarlijk op natte wegen als de CX?
[/quote]
Ik ben met de CX de Stelvio en de Mortirolo in de stromende regen afgedaald.
Met een bar minder druk (op advies van Wouter Mol).
En dat werkt boven verwachting goed, ik voelde me heel zeker in de afdaling ( en ik ben een mietje met dalen)
Wel is het dus zo dat ze in de regen eerder steentjes oppikken.
Off-topic, maar ik vind graffiti met "88" meestal op z'n zachtst gezegd een beetje dubieus (neonazi's) maar ik kan de rest van de graffiti niet zien dus wellicht is het iets onschuldigs. de fiets is daarentegen nog steeds om spontaan van te gaan kwijlen zo mooi.jansen01 schreef:En zo staan ze, aardige afleiding van al dat zwart.
(ik weet het, banden staan beter i.c.m. een wielset met een klassiek spaakpatroon --> wishlist nr.1)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
@ Rene: http://www.youtube.com/watch?v=eBpYgpF1bqQ" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Timo: reed er gister langs en is niks bijzonders verder
Goed, nog eens een poging: waarom zou ik juist met deze band voor de latex binnenbanden gaan; waar is het voordeel (en welk voordeel) dan te behalen?
@ Timo: reed er gister langs en is niks bijzonders verder
Goed, nog eens een poging: waarom zou ik juist met deze band voor de latex binnenbanden gaan; waar is het voordeel (en welk voordeel) dan te behalen?
Addict R1
Hoe vind je ze rijden tot nu toe?
Persoonlijk heb ik nooit verschil kunnen merken met latex en butyl (ook niet met "soepele" banden zoals Veloflex Black).
Persoonlijk heb ik nooit verschil kunnen merken met latex en butyl (ook niet met "soepele" banden zoals Veloflex Black).
Havana: ze rijden wel lekker, heb er sinds zaterdag (aankoopdag) 100km mee gereden. Daarentegen was het loopoppervlak (ribbeltjes) al snel bevriend met steentjes (kan aan nieuwigheid liggen). Als ik een samenvatting moet geven dan kan ik niet anders stellen dan dat ze heerlijk rijden, echter is een gebruikservaring op basis van 100km niet bepaald gedegen om een bijdrage te leveren aan een kwalitatieve onderbouwing Eveneens speelt de vraag wat er gebeurt als het profiel afneemt mbt het bochtenwerk/stuurgedrag.
Het 'latex-verhaal' ontgaat mij even: vandaar de vraag. Er wordt veel geroepen maar ik mis de 'echte' onderbouwing..
Edit: zeker gezien mijn FM alleen latex biba's had à 12 euri p/s en de fietsspullenkast voorzien is van een voorraad normale biba's
Muggenziften-modus aan: zag net trouwens op de band de opdruk: made in thailand designed in italy. Die ontwerpers/designers slaan tegenwoordig een beetje door. Bij ieder fietsonderdeel wat ik koop, moet ik denken aan een pak melk met alle ingrediënten/voedingswaarde op de achterkant. Laat dit gewoon achterwege, wat is daarvan de toegevoegde waarde?
Het 'latex-verhaal' ontgaat mij even: vandaar de vraag. Er wordt veel geroepen maar ik mis de 'echte' onderbouwing..
Edit: zeker gezien mijn FM alleen latex biba's had à 12 euri p/s en de fietsspullenkast voorzien is van een voorraad normale biba's
Muggenziften-modus aan: zag net trouwens op de band de opdruk: made in thailand designed in italy. Die ontwerpers/designers slaan tegenwoordig een beetje door. Bij ieder fietsonderdeel wat ik koop, moet ik denken aan een pak melk met alle ingrediënten/voedingswaarde op de achterkant. Laat dit gewoon achterwege, wat is daarvan de toegevoegde waarde?
Laatst gewijzigd door jansen01 op 26 jun 2012 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Addict R1
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
voordelen latex: ongelofelijk soepel, vervormd zonder moeite mee met de (best ook soepele) buitenband. Gevolg: zeer zachte rit, voor sommigen voelt het aan alsof je lek staat. Latex zou ook iets lekbestendiger moeten zijn
nadelen latex: iets duurder per binnenband (ongeveer 2-3 dubbele), verliest sneller lucht (dus iedere dag rijden = dag pompen).
Ik rijd al een paar jaar op de CX, en mijn oudere exemplaren (die eigenlijk helemaal versleten zijn) zijn een stukje droger. De 'nieuwere' (laatst gekochte/omgelegde) zijn wat plakkeriger. Daar blijven dus meer steentjes aanhangen. Ik zou ze dus niet direct monteren en volop gebruiken na aankoop, maar leg ze rond je mooiweer wielen en rij er niet teveel mee (mag geen probleem zijn met dit weer).
De SC heeft een bruine wang en iets ander profiel, maar dat boeit niet (dat profiel is altijd fijner dan het zachtste asfalt, dus heeft dat geen effect, rubberkwaliteit echter wel en die is gelijk voor beide).
nadelen latex: iets duurder per binnenband (ongeveer 2-3 dubbele), verliest sneller lucht (dus iedere dag rijden = dag pompen).
Ik rijd al een paar jaar op de CX, en mijn oudere exemplaren (die eigenlijk helemaal versleten zijn) zijn een stukje droger. De 'nieuwere' (laatst gekochte/omgelegde) zijn wat plakkeriger. Daar blijven dus meer steentjes aanhangen. Ik zou ze dus niet direct monteren en volop gebruiken na aankoop, maar leg ze rond je mooiweer wielen en rij er niet teveel mee (mag geen probleem zijn met dit weer).
De SC heeft een bruine wang en iets ander profiel, maar dat boeit niet (dat profiel is altijd fijner dan het zachtste asfalt, dus heeft dat geen effect, rubberkwaliteit echter wel en die is gelijk voor beide).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Om te zien geile bandjes
Om te rijden HEERLIJK
In slecht weer: snel lek en vies
Met klimmen zie je ze slijten
Met latex super combi MITS goed gemonteerd met een beetje talkpoeder want de binnenkant van de buitenband is best sticky
Om te rijden HEERLIJK
In slecht weer: snel lek en vies
Met klimmen zie je ze slijten
Met latex super combi MITS goed gemonteerd met een beetje talkpoeder want de binnenkant van de buitenband is best sticky
Goed: de banden bevallen uitstekend na 200 km dus een aanrader. Maar ik heb de hulp van mijn forumvriendjes nodig
Is een hoge wielset in combinatie met de open corsa evo sc HOT or NOT? (ter indicatie velghoogte op foto, afgezien van aparte spaakpatroon, kleur en andere band) Heb besloten om de Reynolds Assault aan te schaffen; echter moet het een en ander wel staan. De Reynolds zijn full carbon, mat carbon en hebben een normaal en zwart spaakpatroon. Denk dat 5cm zwart wat teveel van het goede wordt
Is een hoge wielset in combinatie met de open corsa evo sc HOT or NOT? (ter indicatie velghoogte op foto, afgezien van aparte spaakpatroon, kleur en andere band) Heb besloten om de Reynolds Assault aan te schaffen; echter moet het een en ander wel staan. De Reynolds zijn full carbon, mat carbon en hebben een normaal en zwart spaakpatroon. Denk dat 5cm zwart wat teveel van het goede wordt
Addict R1