Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Opzetstuur ...... welk basis stuur?

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 03 aug 2012 21:11

bikeslave schreef:Beste Daniel jij remt zeker ook er erg veel.
Niet heel sympathiek, bikeslave, die opmerking. Veel remmen en wegblijven bij idioten in het peloton staan compleet los van elkaar..

Als je in je eentje rijdt, kan het goed om met je armen los op het stuur te rijden, maar in een peloton cq groep is het not done. Hoe ervaren je ook bent, je blijft gewoon minder stabiel. En het is echt niet relaxed als degene voor je door een windvlaag ineens 15 cm opschuift omdat ie z'n handen niet aan z'n stuur heeft, zeker niet als je strak in z'n wiel zit.

bikeslave
Forum-lid

bikeslave 03 aug 2012 21:17

Peter1379 schreef:Op zich niks mis mee als je dat zo lang vol kunt houden. Het lijkt mij niet erg prettig liggen maar als je er geen problemen mee hebt gewoon doen. Het enige is dat je op deze manier geen extra kracht kunt zetten naar mijn mening en dat kan dan weer wel als je een ligstuur monteerd. Als ik moet klimmen op de macht dan kan de extra kracht die ik kan zetten op het ligstuur vaak voldoende zijn om boven te komen (geldt overigens niet voor de Alpe d'Huez hoor!!!)
Peter je hebt volkomen gelijk wat betreft het klimmen. Maar dan ga ik meestal zoveel mogelijk staan. Maar ik heb ook ooit eens een ligstuur omhoog getrokken. Ik vindt als je met een ligstuur gaat klimmen je rug erg veel belast. Het steunen met onderarm op het racestuur heb ik me aan geleerd en het stuur bovenop wel iets dikker gemaakt. Voor de rest moet je net zo goed opletten als met een ligstuur. Het voordeel is voor mij dat het een racefiets blijft

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 aug 2012 21:18

Laat ik hopen dat "bikeslave" met een bordje "pas op, gevaar op de weg" rondrijdt om andere fietsers te waarschuwen. Hij doet mij denken aan al die automobilisten die ongelukken veroorzaken terwijl ze van zichzelf toch zeker menen te weten dat ze buitengewoon goede bestuurders zijn en dus best wat harder mogen rijden c.q. wat meer risico's mogen nemen dan anderen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bikeslave
Forum-lid

bikeslave 03 aug 2012 21:27

joeptimmermans schreef:
Niet heel sympathiek, bikeslave, die opmerking. Veel remmen en wegblijven bij idioten in het peloton staan compleet los van elkaar..

Als je in je eentje rijdt, kan het goed om met je armen los op het stuur te rijden, maar in een peloton cq groep is het not done. Hoe ervaren je ook bent, je blijft gewoon minder stabiel. En het is echt niet relaxed als degene voor je door een windvlaag ineens 15 cm opschuift omdat ie z'n handen niet aan z'n stuur heeft, zeker niet als je strak in z'n wiel zit.
Beste Joep er werd ook gereageerd "over dat soort mensen" en dat lijkt me ook niet heel erg sympathiek deze opmerking. En als je het niet vertrouwd om achter deze "soort" mensen te zitten moet je ook niet in zijn wiel kruipen.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 aug 2012 22:16

bikeslave schreef: En als je het niet vertrouwd om achter deze "soort" mensen te zitten moet je ook niet in zijn wiel kruipen.

Als je in het wild zo iemand tegenkomt ga je er ook niet achter zitten, maar als je een club rijdt doe je dat om juist wel achter elkaar te rijden. Dus rare houdingen, in een peloton met losse handjes rijden, je materiaal niet in orde hebben, geen helm dragen etc zijn imo ernstig not done...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bve
Forum-lid

bve 03 aug 2012 22:16

bikeslave schreef:
joeptimmermans schreef:

Beste Joep er werd ook gereageerd "over dat soort mensen" en dat lijkt me ook niet heel erg sympathiek deze opmerking. En als je het niet vertrouwd om achter deze "soort" mensen te zitten moet je ook niet in zijn wiel kruipen.
Ik rij heel vaak met mn armen op het stuur, op mooie rechte wegen in opperste concentratie. Zelfs met een groep, maar dan alleen tijdens een lange kopbeurt.
bikeslave, met een opzetstuur kan je veel beter kracht zetten vanuit je rug en je zit gewoon stabieler. De keuze tijdens een TT lijkt me snel gemaakt. Dat je fiets er dan niet uit ziet kan mij persoonlijk niks schelen.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 aug 2012 22:18

Maar terug on topic, met een opzetstuur loop je altijd kans je stuur fijn te knijpen, dus ik zou gewoon een lekker goedkoop alu stuur nemen met een breed 31,8mm gedeelte, bv de Pro XLT OS.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2012 22:22

@Bikeslave. Ik weet niet waar jij rijdt, maar met je polsen op 't stuur rijden wordt toch nergens gewaardeerd. Je houdt in een peleton gewoon je klauwen aan 't stuur en daarmee is dit een volledige non-discussie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 03 aug 2012 22:27

amclassic-fan schreef:@Bikeslave. Ik weet niet waar jij rijdt, maar met je polsen op 't stuur rijden wordt toch nergens gewaardeerd. Je houdt in een peleton gewoon je klauwen aan 't stuur en daarmee is dit een volledige non-discussie.
En als je nou Cinelli Spinaci's gebruikt... :D :o Houdt je ook je stuur gewoon vast :geek: :roll: :lol:
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

bikeslave
Forum-lid

bikeslave 04 aug 2012 17:18

amclassic-fan schreef:@Bikeslave. Ik weet niet waar jij rijdt, maar met je polsen op 't stuur rijden wordt toch nergens gewaardeerd. Je houdt in een peleton gewoon je klauwen aan 't stuur en daarmee is dit een volledige non-discussie.
En probeer jij nou eens niet de bijdehante lieve heer uit te hangen. Ik denk dat je best heel veel weet, maar laat dat niet zo blijken.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 aug 2012 18:00

"bikeslave", bedoel je dat hij gelijk heeft maar het niet mag zeggen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 04 aug 2012 20:26

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie