trois ballons 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
http://www.sportcommunication.info/web2 ... arte22.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Eigenlijk is het maar 1 Ballon, want met deze route kom je net niet tot de top van de de Ballon d'Alsace. Als ze met deze route ook de Servance er in hadden willen leggen, dan was het weer iets van 10 km langer geworden en ik denk dat ze dat wat te gek vonden.
Als ik dat parcours zo zie dan zitten er aardig wat kuitenbijtertjes nog in. De Col de Chevreres is bijv de laatste 2 km meer dan 10% gemiddeld vanaf deze kant. De Grand Ballon wordt ook vanaf de lastige kant genomen. Qua hoogte profiel lijkt het dan daarna niet meer veel voor te stellen, voor de Col d'Oderen klopt dat ook wel. Maar het laatste stukje zitten nog een paar muurtjes in volgens mij.
Als ik dat parcours zo zie dan zitten er aardig wat kuitenbijtertjes nog in. De Col de Chevreres is bijv de laatste 2 km meer dan 10% gemiddeld vanaf deze kant. De Grand Ballon wordt ook vanaf de lastige kant genomen. Qua hoogte profiel lijkt het dan daarna niet meer veel voor te stellen, voor de Col d'Oderen klopt dat ook wel. Maar het laatste stukje zitten nog een paar muurtjes in volgens mij.
Bijgewerkte route: klik (Google Earth kmz bestand). Volgens de organisatie is de route 213km en 4300hm.
De derde ballon is de Col de Chevrères: deze wordt ook wel de Ballon de Belfahy genoemd.
Het route lijkt me eigenlijk wel mooi en minstens net zo zwaar als de oude route. De beklimmingen van de Grand Ballon, Ballon d'Alsace en Col d'Oderen zijn van deze kant mooier. Die steile stukken aan het einde zullen dan tussen Servance en Esmouilères zitten. De laatste kilometers vlak en over de grote weg, dat is wel jammer.
De derde ballon is de Col de Chevrères: deze wordt ook wel de Ballon de Belfahy genoemd.
Het route lijkt me eigenlijk wel mooi en minstens net zo zwaar als de oude route. De beklimmingen van de Grand Ballon, Ballon d'Alsace en Col d'Oderen zijn van deze kant mooier. Die steile stukken aan het einde zullen dan tussen Servance en Esmouilères zitten. De laatste kilometers vlak en over de grote weg, dat is wel jammer.
Gevonden op internet de profielen van de klimmen in Les3B:
Om de rit even 'stravistisch' weer te geven:
Na 14 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/641524" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 28 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/2967479" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 62 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/677341" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 93 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/2206860" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 109 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/714625" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 148 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/820143" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 161 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/1415306" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 174 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/893193" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 186 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/1541474" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 190 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/1831997" onclick="window.open(this.href);return false;
Om de rit even 'stravistisch' weer te geven:
Na 14 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/641524" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 28 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/2967479" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 62 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/677341" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 93 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/2206860" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 109 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/714625" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 148 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/820143" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 161 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/1415306" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 174 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/893193" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 186 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/1541474" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 190 km begin je aan: http://app.strava.com/segments/1831997" onclick="window.open(this.href);return false;
prj
Ik heb me weer ingeschreven maar baal wel een beetje van de parcours wijziging. Vorig jaar voor het eerst gereden en dacht nu voordeel te kunnen gaan hebben van wat parcours kennis. Helaas... Ik denk wel dat ie in totaal qua zwaarte wel vergelijkbaar is met vorig jaar, lijkt alleen dat er wat meer klimmetjes inzitten, die korter zijn. We zullen wel zien.
grtz
grtz
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
De kogel is door de kerk. Bij niet al te slecht weer zal ik dit jaar mijn eerste cyclo rijden, L3B, samen met een paar andere forumleden. Ik begrijp dat het parcours is gewijzigd ten opzichte van eerdere jaren en dat het er zeker niet gemakkelijker op is geworden. Ik ben benieuwd! Nu eerst maar flink wat polderkm's draaien, en vanaf maart/april de heuvels in Duitsland (T'burg/Eiffel) en Belgie opzoeken.
Even omhoog schoppen.
Zojuist ingeschreven! Zal deze rit samen met Csteenbe, Magoo en DaPoker gaan rijden.
Zojuist ingeschreven! Zal deze rit samen met Csteenbe, Magoo en DaPoker gaan rijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
en waar ga je overnachten?
Less is bore
Hotel Les Vendanges de Bourgogne in Vesoul, km of 35 van de start.
Het wordt voor ons een "hit and run". Vrijdag reisdag (misschien nog een heel klein rondje), zaterdag koers en zondag weer naar huis.
Het wordt voor ons een "hit and run". Vrijdag reisdag (misschien nog een heel klein rondje), zaterdag koers en zondag weer naar huis.