Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

In het wiel

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 22 aug 2012 15:43

Soms zit je gewoon een beetje in jezelf gekeerd je gedachten de vrije loop te laten gaan en heb je het niet door dat je niet meer alleen bent. Ik schrok me laatst het apenlazerus toen ik omkeek bij een oversteek en er plotseling iemand in mijn wiel bleek te zitten...dan is het idd wel fijn als iemand even een seintje geeft. Maar ja, hoe dan? En overnemen hoeft van mij dan echt niet hoor, laat mij maar op kop rijden, was ik in m'n eentje toch ook al van plan :D Als ik zoiets doe ga ik altijd even 'in iemands spiegels rijden' zodat ik gezien ben. Het is natuurlijk wel leuk las je met twee bent en er sluiten er nog eens twee aan, dan is een afspraak zo gemaakt en kun je even een paar dorpjes lang lekker draaien. Komt bij mij in de buurt vaak genoeg voor, mag best van mij.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

PaulvdVen
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 mar 2012 22:06

PaulvdVen 23 aug 2012 22:53

elwoot schreef:Totaal wat anders, maar toch gerelateerd: ik had laatst een skeeleraar (juiste benaming?) in mijn wiel zitten. Met een gangetje van 40 per uur bleef hij verrassend goed bij! Na een aantal kilometers gingen we elk een andere weg, en werden van weerszijden duimen omhoog gestoken. Hij blij, ik blij. Erg leuk!
'
Ik ben ook zo'n "rolschaatser" maar kan je vertellen dat de meeste wielrenners het niet leuk vinden om een skeeleraar achter zich te hebben en niet vanwege het remmen. Daarom ga ik er meestal voor rijden :D

Ben uiteraard ook fietser en vind het eigenlijk wel leuk als mensen in je wiel gaan zitten. Heb het gevoel dat ik ze toch een beetje help. Het komt eigenlijk niet voor dat je dat niet in de gaten hebt. Ik geef ook obstakels aan in zo'n geval. Er gebeurt eigenlijk nooit iets. Storm in een glas water dus!

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 24 aug 2012 08:09

Ik heb altijd muziek in dus ik merk vaak niet eens dat er iemand anders me zit. Kan er niet zo mee zitten dus.

Maar gisteren had ik er 1 die het wel heel bont maakte. Eerst kilometers lang langs het kanaal richting Hellevoetsluis in mn wiel zitten. Vervolgens een beetje schuin naast mij komen rijden en stuurs voor zich uit blijven kijken terwijl ik hem groet. Niet eens een knikje terug. En dan 30 meter op kop rijden om vervolgens links af te slaan.

Dus: Reed jij gisteren op een zilveren Colnago achter een witte Giant: Van dit soort geintjes ben ik niet gediend.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 24 aug 2012 10:57

Ik heb nog nooit iemand in mijn wiel gehad zonder dat ik het door had. Zelfs met dopjes in. Kwestie van zelf opletten. En als ik zelf aansluit groet ik altijd eerst even. In de meeste vallen komt er een vraag waar hij/zij naar toe gaat. Een typisch geval van: communiceren kun je leren. Werkt voor beide partijen goed.

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 24 aug 2012 11:05

Ik heb geen behoefte om een praatclubje te starten op de fiets en het interesseert me ook werkelijk waar niet waar de ander heen gaat, maar als je in mn wiel zit kan je toch op zn minst even terug groeten.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 24 aug 2012 11:57

Panic schreef:Ik heb geen behoefte om een praatclubje te starten op de fiets en het interesseert me ook werkelijk waar niet waar de ander heen gaat, maar als je in mn wiel zit kan je toch op zn minst even terug groeten.
Ik groet altijd even bij het overnemen, en dan meteen checken of die persoon zichzelf kapot aan het rijden is of niet, en daar dus de snelheid op aanpassen als ik zelf op kop ga, wel zo sociaal.

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 24 aug 2012 16:32

Zelf houd ik er niet van als iemand in mijn wiel zit. Ik rijd ook niet bij een ander in het wiel. Ik wil lekker mijn eigen ritje/training rijden. Vooral als iemand achter me gaat rijden, zonder zich even netjes te melden, vind ik hinderlijk. Meestal versnel ik dan, neem een afslag of zeg gewoon dat ik het niet leuk vind dat ie in mijn wiel rijdt. Maak het gelukkig maar zelden mee dat er iemand achter plakt.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

joe63
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2011 21:41

joe63 25 aug 2012 21:42

Geen enkel probleem als iemand in het wiel komt hangen mits hij/zij een beetje zuiver in mijn zog gaat rijden, want dan krijg je als koprijder ook nog een merkbaar snelheidsvoordeel van 1-2 km (bij >38 km/u) omdat de hanger een deel van de turbulentie/remparachute achter de koprijder opheft. Maar er zijn grenzen....met name die meneer op zijn herenrijwiel die in lighouding met virtueel ligstuur achter mij ging hangen. Op zich al een enorme prestatie om zo naar racesnelheden te gaan, maar toen ik hem erop wees dat hij in die houding nooit op tijd bij zijn trommelremmen zou kunnen komen, just in case, was hij beledigd. Voor de veiligheid maar een sprintje getrokken...

diederikvp
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2012 21:55
Locatie: Utrecht

diederikvp 26 aug 2012 13:23

Maar wat is nou een nette manier om te laten weten dat je in het wiel zit? Heel hard "HALLOOO" roepen? Even naast iemand gaan rijden en groeten lijkt me niet altijd een optie.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 26 aug 2012 14:20

Ik ga er juist wel vaak even (schuin) naast rijden om te melden dat ik er ben en wat degene daarvan vindt.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 26 aug 2012 19:29

Ik word vaak uitgenodigd om aan te sluiten, of is dat het voordeel van vrouw zijn? :-)
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 27 aug 2012 12:30

Bij vrouwen ga ik meestal in het wiel zitten :p. Als iemand bij mij in het wiel zit maakt mij dat niks uit merk ik vanzelf. Als ik bij iemand in het wiel zit merlt hij dat ook wel ga ik niet nog gekke toeren uithalen om dat te melden.

Plaats reactie