Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het wordt frisjes, kleding?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 20 sep 2012 22:12

scepticus schreef:
Bij 25 graden in het lang fietsen is juist ultiem pro! :idea:
Hahaha, niet als ik het doe hoor. Ik val onmiddellijk door de mand met die archeologische bodemvondst die mijn fiets moet voorstellen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Bikemonkey
Forum-lid

Bikemonkey 20 sep 2012 22:56

Blijven die beenstukken een beetje goed zitten? En die doe je dan aan de bovenkant net onder je korte wielerbroek?
En is een lange koersbroek niet min of meer hetzelfde? Of is die toch wel duidelijk warmer dan losse beenstukken?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 sep 2012 09:04

Bikemonkey schreef:Blijven die beenstukken een beetje goed zitten? En die doe je dan aan de bovenkant net onder je korte wielerbroek?
Ja en ja.
En is een lange koersbroek niet min of meer hetzelfde? Of is die toch wel duidelijk warmer dan losse beenstukken?
Lange koersbroek is warmer maar minder flexibel.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 21 sep 2012 09:21

Bikemonkey schreef:Blijven die beenstukken een beetje goed zitten? En die doe je dan aan de bovenkant net onder je korte wielerbroek?
Onder de wielerbroek, anders zakken ze af.
Dat hangt af van de korte broek, de beenstukken en de lange broek. Die heb je allemaal in verschillende diktes/materiaal. Mijn lange broeken zijn van Roubaix-materiaal, wat een stuk warmere is dan een gewone korte broek. Maar dan heb je ook weer korte broeken van Roubaix, die wel even warm zullen zijn. Ik zie daar alleen het nut niet van in NL, want extreme temperatuurverschillen kom je hier niet tegen gedurende een dag.

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 21 sep 2012 09:27

Dat hangt af van de korte broek, de beenstukken en de lange broek. Die heb je allemaal in verschillende diktes/materiaal. Mijn lange broeken zijn van Roubaix-materiaal, wat een stuk warmere is dan een gewone korte broek. Maar dan heb je ook weer korte broeken van Roubaix, die wel even warm zullen zijn. Ik zie daar alleen het nut niet van in NL, want extreme temperatuurverschillen kom je hier niet tegen gedurende een dag.
Je hebt van Assos een blackvolga S7 beenwarmer met vlap voor over de bil, deze is incombinatie met de 607 bib short zeker zo warm als de de 607 langebroek is mijn ervaring.

Ik gebruik ze in dit weer waarbij het s'ochtens te koud is voor een korte broek maar s'middags te warm voor een langebroek. Met een knie warmer erbij heb je nog meer keuze, min punt is alleen het kosten plaatje van 200 plus afhankelijk van waar je het koopt.
enjoy the ride

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2012 19:16

Ik denk alleen niet dat de TS overweegt om een complete Assos kledingkast aan te schaffen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

KNJ
Forum-lid

KNJ 24 sep 2012 19:59

inzake windbreaker zonder mouwen, iemand suggesties qua merk

Assos heeft er een nieuwe uit (falkenzahn) maar een prijskaartje van meer dan 200 EUR vind ik er toch wat over ..,
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 24 sep 2012 21:29

Gore Bike Wear, die van mij gaat al 11 jaar mee.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 25 sep 2012 13:54

Ik heb nu zo een helgele van Sportful (de hotpack zonder mouwen). 60 euro (wat nog te veel is voor iets dat de functionaliteit heeft van een vuilniszak met gaten) en ik ben gezien in het (half)duister.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie