Zero vs 3
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
lijkt me inderdaad beter om deze discussie niet voort te zetten en je mag vinden wat je wilt. Denk persoonlijk niet dat ik zever. Welke wielen rij jij eigenlijk. Vast geen dure wielen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Scepsis over het menselijk brein is goed maar Aksiums kun je echt niet met droge ogen gelijkstellen aan Racing Zero's. Ik durf de blinde test wel aan. (Er is toch niemand die hem organiseert )
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ho, ho, het ging mij bv om het gevoel van stijfheid. Waarbij je in zo'n grafiek al ziet dat goedkopere modellen stijver zijn dan de duurdere. En dan nog. Vertel dan eens waar die vermeende veeeeeel hogere stijfheid door veroorzaakt moet gaan worden? Is de naafflens veel hoger? Staan die flenzen verder uit elkaar? Meer spaken? O, nee, vaak minder... Veel meer doorsnede in de spaken? Zeg het maar... Nonsens, dus.
En dan nog kwalificaties als sneller op snelheid (lekker lichte wielen) en het lekker op snelheid houden (lekker zware wielen, huh, ze waren toch licht...?).
Dat soort zaken bedoel ik...
En dan nog kwalificaties als sneller op snelheid (lekker lichte wielen) en het lekker op snelheid houden (lekker zware wielen, huh, ze waren toch licht...?).
Dat soort zaken bedoel ik...
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Toch is het niet geheel juist wat je zegt. Het aantal spaken zegt niet alles over stijfheid. Ook de flenshoogte is van belang en de hoogte van de velg. Wat dacht je van de naaf. Een carbonnaaf is erg stijf hoor! Kortom; een wiel met weinig spaken, een hoge flens, dikkere carbon spaken en carbon naven en een 25mm hoge velg is heel erg stijf en erg licht voor een alu clincher. Het kan wel zo zijn dat zwaardere wielen stijver zijn, maar ze rijden vaak ook minder fijn. Je zoekt altijd naar een compromis tussen stijfheid, gewicht, prijs, degelijkheid enz, en dan komt een shamal er gewoon heel goed uit.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 19 sep 2012 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ik dacht altijd dat ik gelukkiger werd van mijn race 1. ik zie aan al die argumenten en grafieken dat het niet zo is
Do kin der mar druk mei weze
Ik verwacht vanavond een hoop wielsets in de te koop sectie van het forum.materialist schreef:Ik dacht altijd dat ik gelukkiger werd van mijn race 1. ik zie aan al die argumenten en grafieken dat het niet zo is
Lekkere toonzetting hier van sommigen, pffft.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Je vraag was wat ga ik ervan merken, ik ben bang heel weinig. Stop die 500 euro(iets meer) in een week training op majorca en je komt met een enorme motor in je benen terug
Do kin der mar druk mei weze
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
koop mooie carbon wielen en ga een week trainen op Majorca
Hoewel je mijn lijst met wielen al hebt gezien is jouw vraag niet zo maar te beantwoorden.
Je moet eerst de volgende zaken weten:
1: budget
2: full carbon of niet (voor en nadelen er van)
3: merk
4: garantie
5: uiterlijk
6: passen de wielen bij wat je er mee wilt doen.
7: passen de wielen bij mijn gewicht.
Je kan heel veel vinden met de zoekfunctie.
tip full carbon: Reynolds assault, Chinese carbon wielen.
tip bijna full carbon: Mavic Cosmic Carbone SL/SLR, Fulcrum Red Wind.
tip geld speelt geen of niet zo'n grote rol: Lightweight Standard III C, Zipp firecrest 404, Fulcrum Racing Speed XLR, Campa Bora ultra II
Hoewel je mijn lijst met wielen al hebt gezien is jouw vraag niet zo maar te beantwoorden.
Je moet eerst de volgende zaken weten:
1: budget
2: full carbon of niet (voor en nadelen er van)
3: merk
4: garantie
5: uiterlijk
6: passen de wielen bij wat je er mee wilt doen.
7: passen de wielen bij mijn gewicht.
Je kan heel veel vinden met de zoekfunctie.
tip full carbon: Reynolds assault, Chinese carbon wielen.
tip bijna full carbon: Mavic Cosmic Carbone SL/SLR, Fulcrum Red Wind.
tip geld speelt geen of niet zo'n grote rol: Lightweight Standard III C, Zipp firecrest 404, Fulcrum Racing Speed XLR, Campa Bora ultra II
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 19 sep 2012 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29