Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2012/2013

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 11 nov 2012 16:04

Nijs pakt de overwinning in Hamme-Zogge, Albert 2 en Van der Haar 3.

Knap van Nijs na de modder gisteren in Niel. Dit was een racebaan vergeleken met gisteren.

Mooie wedstrijd!

benvdv
Forum-lid

benvdv 11 nov 2012 19:51

Heerlijk dat Wauwels niet gewonnen heeft vandaag na gister te hebben overgeslagen en bijzonder hoe Albert zowel gister als vandaag juist zoveel kan winnen bij het loopgedeelte
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 12 nov 2012 19:24

Wauwels? Wie is dâh?

pizzi
Forum-lid

pizzi 12 nov 2012 20:52

Wauwels loopt een beetje te wauwelen met z'n vorm.

Focus2010
Forum-lid

Focus2010 21 nov 2012 12:51

Leuk YouTube kanaal met wedstrijden: https://www.youtube.com/user/cyclocrossable" onclick="window.open(this.href);return false;
Race - Focus Cayo Expert Athena - Prorace Elara Centaur
Slecht weer / Woon Werk - Checker Pig CPX R07 Mirage
Slechte weg / Cyclocross Haibike Noon RC Apex
MTB - Cube LTD Team XT

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 21 nov 2012 14:16

Dat is erg handig ja; hopelijk blijft hij een tijdje bestaan (want natuurlijk illegaal...).

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 nov 2012 16:07

Kan iemand mij even een pb sturen als een buitenlander (dat wil zeggen geen Vlaming) een koers weet te winnen? Tot die tijd is het veldrijden voor mij namelijk te saai voor woorden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

campasuper
Forum-lid

campasuper 21 nov 2012 17:20

timo2.0 schreef:Kan iemand mij even een pb sturen als een buitenlander (dat wil zeggen geen Vlaming) een koers weet te winnen? Tot die tijd is het veldrijden voor mij namelijk te saai voor woorden.
Een ideetje: ga bij het NK kijken, weet je zeker dat er geen Belg wint.

Ik zou inzetten op van der Haar of Boom.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 nov 2012 17:40

campasuper schreef:
timo2.0 schreef:Kan iemand mij even een pb sturen als een buitenlander (dat wil zeggen geen Vlaming) een koers weet te winnen? Tot die tijd is het veldrijden voor mij namelijk te saai voor woorden.
Een ideetje: ga bij het NK kijken, weet je zeker dat er geen Belg wint.

Ik zou inzetten op van der Haar of Boom.
Waarom zou een strijd onder "belgen" en eigenlijk zijn het dan nog vlamingen ( maar in deze tijden wat is een nationaliteit nog waard? de meeste nationale voetbalploegen spelen met de helft genaturaliseerden) niet spannend kunnen zijn?
't is natuurlijk leuker geweest hadden jullie nog een Boom in de cross gehad maar het is en blijft een aantrekkelijke discipline om naar te kijken.
Wie regelmatig in het bos of veld rijdt weet dat dit "uurtje" aan je maximum rijden topsport is, de technische kant ( materiaal + behendigheid) daar dan nog buiten gelaten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 nov 2012 18:04

Ik zeg niet dat een strijd met enkel Belgen niet spannend kan zijn, en al helemaal niet dat het geen topsport is, en ik zeg ook niet dat het pas boeit als er Nederlanders winnen. Probleem is dat veldrijden een sport in de marge is geworden, alleen groot in Vlaanderen door Vlaamse coureurs, Vlaamse koersen, Vlaamse ploegen, Vlaamse sponsors en te zien op de Vlaamse televisie. De Nederlandse televisie zendt het nog sporadisch uit en daarbuiten boeit het al helemaal niemand meer (los van het Amerikaanse wedstrijdcircuit, maar dat staat los van Europa). Wat het voor mij zo saai maakt is dat veldrijden een afvalrace is waardoor elke wedstrijd door dezelfde toppers wordt betwist. Na 1 of 2 ronden zie je altijd weer dezelfde namen, de rest is veldvulling maar verder kansloos.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 nov 2012 19:52

je hebt natuurlijk Nys die zowat de Eddy Merckx van de cyclocross is en al 15 jaar heerst ( in de zeventiger jaren domineerden de belgen aangevoerd door Merckx ook het hele weggebeuren). Maar neem Nys weg, laat Boom en Stybar terug koersen, laat Van der Haar nog wat rijpen en met de coming-jeugd Vanderpoel o.a. en de Vlaamse overheersing is buiten Albert zo goed als voorbij.
Je zou natuurlijk ook 20 WK's per seizoen kunnen organiseren, dan ben je zeker dat NYS er geen enkele van wint :-)
Wschlk is hij indertijd een paar keer bestolen ( op voorwaarde dat Nys clean rijdt natuurlijk), telkens op het WK waren het dezelfde renners die plots twee weken vlogen en dan terug een niveautje lager acteerden.
Er is nu toch terug een zwitser ( taramarcaz) en een fransman ( duval) die , voorlopig nog, top 5 en in een goede dag top 3 kunnen rijden.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 21 nov 2012 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 nov 2012 20:08

fiedoo schreef:Maar neem Nys weg, laat Boom en Stybar terug koersen, laat Van der Haar nog wat rijpen en met de coming-jeugd Vanderpoel o.a. en de Vlaamse overheersing is buiten Albert zo goed als voorbij.
Ongetwijfeld, maar daarom zeg ik: stuur mij tegen die tijd even een pb dan hoef ik tot die tijd niet telkens naar een tegenvallende wedstrijd te kijken.

Plaats reactie