Pagina 3 van 6

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 04 feb 2013 14:59
door bonnick
Ja het zijn inderdaad stickers op de velgen die je er zo af kan halen. Heb de wielen zelf ook pas aangeschaft, en denk er ook over om de duitse vlaggetjes er af te halen. Dat kan toch ook eigenlijk nie éh, met die vlaggetjes rondrijden....

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 12 feb 2013 10:30
door Mysterial
Zondag voor de eerste keer met deze wielen gereden en moet zeggen dak ik tevreden ben... Vergelijken kan ik enkel met campa vento's en comic elite maar voor mij bolden ze verrassend goed. Had indruk dat de naven heel licht liepen en uitzicht is natuurlijk heel mooi...

Met dit weer, serieuze wind, was het toch ook stuur goed vasthouden wanneer de wind van de zijkant kwam...

Voor mij is ieder geval een winner!!!

Afbeelding

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 14 feb 2013 08:06
door Cannondale Koen
Iemand ervaring met Veltec Speed Li wielset?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Li (lage velg) en AL (hoge velg).

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 14 feb 2013 10:58
door sharkman113
volgens mij kun je beter elders kijken aangezien deze wielen in elk geval niet onder deze naam geleverd blijven worden (en reserveondelen lastig kunnen worden)

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 14 feb 2013 11:54
door lvgh
Zal wel loslopen denk ik. Zijn gewoon J-bend Sapim spaken, standaard industrielagers en de velgen lijken wel erg op H plus son SL42 (AL) en Kinlins (Li).

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 19 nov 2013 20:28
door Devoronian
Zou iemand wat info kunnen geven over de gewichten?
Verschilt namelijk per site, maar als ze volgens sommige sites 1730gram wegen, zou dit heel gaaf zijn

Dan zijn ze zeer interessant

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 05 dec 2013 18:27
door Devoronian
Niemand de wielen gewogen?

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 06 dec 2013 08:22
door vincent75
1730Gram? Sommige sites vermelden ook dat ze boven de 2 kilo zitten. Dit lijkt me reëler voor een Aluminium 42 hoge velgen set.

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 09 jan 2014 10:56
door maranello
In Duitse Tour-magazin nr. 10 van 2013 komt men uit op 1.978 gram incl. snelspanners en op 1.875 gram zonder.
Voor de twijfelaars over deze wielset: ze zijn goed getest (duurtest 6.750 kilometer, 40 km p/uur, belasting 65 kilogram) volgens DIN-, EN- en ISO-normen :D

Enkele bevindingen uit genoemde test:
- voor aluminum zeer hoge aero-velgen, waardoor relatief zwaar
- bij hoge snelheden lopen de wielen zeer soepel (hoge concentriciteit)
- geschikt als instapklasse voor tijdrijders en triathleten
- met goede stijfheidswaardes (voor en achterwiel: 47 en 44 N/mm)
- in duurtest zonder problemen

Ja, ik heb ze (uiteraard) ook en ben zeer tevreden over deze wielset: goede looks, naven lopen super en prima prijs/kwaliteitverhouding. Er zijn versies met witte spaken (Limited), maar ook met gewone spaken met zwarte en ook witte naven. Enige kleine minpuntje voor velen is dat de zwarte remrand van de velgen na verloop van tijd blanker wordt. Ik vind het zelf niet bezwaarlijk :|

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 09 jan 2014 12:16
door Jo O.
Volgens diezelfde tour moet je het wel niet doen voor de aero-eigenschappen:

Niet beter dan lage velg Alu.

tour 6/2010



Aerodynamik 1) b. 30/40/50 km/h

Mavic Aksium
7,2/17,2/33,5 Watt

Veltec Typhus
6,3/15,0/29,4 Watt

Campagnolo Zonda
6,4/15,1/29,5 Watt

Conclusie:
Koop ze omdat je ze mooi en/of goedkoop vindt.
Maar budget aerowielen zijn het helaas niet.

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 09 jan 2014 12:38
door jackbrown
Er zijn van deze set wielen twee versies: een versie van 24 spaken voorwiel, 28 spaken achterwiel. En een versie met 20 spaken voor, 24 spaken achter. Welke werd getest in 2010? En welke in 2013? Ik kan het me voorstellen dat de twee versies verschillende waardes geven voor aerodynamica, stijfheid en sterkte.

Re: Veltec Speed AL

Geplaatst: 09 jan 2014 15:21
door PieterB82
Rijd nu sinds 6 maanden op de Speed AL, aangeschaft bij Salden.

Helaas is het achterwiel weer retour gestuurd, aangezien er veel speling op de lagers zit. Er is 6000 km mee gereden en aangezien het industrielagers zijn, valt er niets aan bij te stellen.

Verder wel fijne wielen, er zit nog geen slagje in en ook met de stormen van de afgelopen weken was het geen probleem om op de fiets te blijven.