Scheur in velg Mavic Ksyrium SL
Ik ben overgegaan naar een hand gespaakte set, die is misschien 100 gram zwaarder maar je hebt er dit soort gezeik niet meer mee. En als je nog eens problemen heb zijn vervangingsonderdelen veel goedkoper.
Ff een tip; ik had mijn set op marktplaats gezet en heb er toch nog 120 euro voor gevangen. Op zich heeft diegene er ook geen slechte koop aan, voor een euro of 250-300 heeft hij dan ook een wielset die nieuw 700 kost.
Hoe dan ook is het vanuit Mavic gesproken een enorme aanfluiting!! En ze zouden veel coulanter moeten zijn met schade, het is in mijn ogen uiteindelijk toch een ontwerp fout! Ik vind het wel vreemd dat ze je garantie beperken nadat er een reparatie is uitgevoerd...
Ff een tip; ik had mijn set op marktplaats gezet en heb er toch nog 120 euro voor gevangen. Op zich heeft diegene er ook geen slechte koop aan, voor een euro of 250-300 heeft hij dan ook een wielset die nieuw 700 kost.
Hoe dan ook is het vanuit Mavic gesproken een enorme aanfluiting!! En ze zouden veel coulanter moeten zijn met schade, het is in mijn ogen uiteindelijk toch een ontwerp fout! Ik vind het wel vreemd dat ze je garantie beperken nadat er een reparatie is uitgevoerd...
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb ook hand gespaakt, zeker nu zijn er zoveel mogelijkheden. Ik zeg altijd een hand gespaakt setje is of goedkoper of lichter omdat je het op je eigen eisen kan afstellen.onno1990 schreef:Ik ben overgegaan naar een hand gespaakte set, die is misschien 100 gram zwaarder maar je hebt er dit soort gezeik niet meer mee. En als je nog eens problemen heb zijn vervangingsonderdelen veel goedkoper.
Ff een tip; ik had mijn set op marktplaats gezet en heb er toch nog 120 euro voor gevangen. Op zich heeft diegene er ook geen slechte koop aan, voor een euro of 250-300 heeft hij dan ook een wielset die nieuw 700 kost.
Hoe dan ook is het vanuit Mavic gesproken een enorme aanfluiting!! En ze zouden veel coulanter moeten zijn met schade, het is in mijn ogen uiteindelijk toch een ontwerp fout! Ik vind het wel vreemd dat ze je garantie beperken nadat er een reparatie is uitgevoerd...
Een hand gespaakt setje hoeft niet zwaarder te zijn, sterker nog ik ken weinig setjes die aan het gewicht van mijn hand gespaakt setje komen 1280 gram incl velglint en "slechts" 800 euro.
En als je dat allemaal niet zo belangrijk vind en gewoon een goed redelijk licht setje wilt koop je toch gewoon een fulcrum 3, 1 of 0 en campa variant......
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
snap niet dat men zo dol is op systeem wielen
De fabrieks lagers zijn na 10000 km meestal aan vevanging toe omdat dit industrie lagers zijn en de afdichting slecht is.
De spaken zit een grof soort schroefdraad op waardoor spaak spanning minder secuur is af te stellen.
Bij hand gespaakt zit er meestal mooie fijne schroefdraad op en kun je als je een velg kapot rijdt een nieuwe laten monteren en dit is vaak bij systeem wielen een probleem
De fabrieks lagers zijn na 10000 km meestal aan vevanging toe omdat dit industrie lagers zijn en de afdichting slecht is.
De spaken zit een grof soort schroefdraad op waardoor spaak spanning minder secuur is af te stellen.
Bij hand gespaakt zit er meestal mooie fijne schroefdraad op en kun je als je een velg kapot rijdt een nieuwe laten monteren en dit is vaak bij systeem wielen een probleem
Bingo! Precies 1 jaar na vervanging opnieuw scheurtjes in de velg waargenomen.vincent75 schreef:Zelfde verhaal hier met equip's. Na 1.5jaar scheurtjes in a-wiel. Netjes via garantie geregeld, maar wel schandalig lange afhandelingstermijn. Volgende set wordt geen Mavic meer voor mij.
Ben benieuwd waar Codagex mee gaat komen, of hoe mijn FM dit gaat oplossen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Aan allen: Houd wel rekening met het feit dat Mavic heel veel verkocht wordt. Er zijn ook veel merken die ze als fabriekaf wielset verkopen. De aantallen die stuk gaan moet je hier ook tegen aan houden. Bij andere merken is er ook wel eens wat loos, al heb ik bijvoorbeeld het idee dat je het bij Shimano minder hoord dan bij Ffwd en Fulcrum om maar wat te noemen...
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Je hebt hier wel een punt, echter zien systeemwielen er vaak wel gelikter uit wat consumenten over de streep trekt...ridley orion schreef:snap niet dat men zo dol is op systeem wielen
De fabrieks lagers zijn na 10000 km meestal aan vevanging toe omdat dit industrie lagers zijn en de afdichting slecht is.
De spaken zit een grof soort schroefdraad op waardoor spaak spanning minder secuur is af te stellen.
Bij hand gespaakt zit er meestal mooie fijne schroefdraad op en kun je als je een velg kapot rijdt een nieuwe laten monteren en dit is vaak bij systeem wielen een probleem
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Niet alle systeemwielen over 1 kam scheren: mijn DT Swiss tricon 1450's zijn echt bombproof, blijven recht en stijf. Met Mavic heel andere ervaring....ridley orion schreef:snap niet dat men zo dol is op systeem wielen
De fabrieks lagers zijn na 10000 km meestal aan vevanging toe omdat dit industrie lagers zijn en de afdichting slecht is.
De spaken zit een grof soort schroefdraad op waardoor spaak spanning minder secuur is af te stellen.
Bij hand gespaakt zit er meestal mooie fijne schroefdraad op en kun je als je een velg kapot rijdt een nieuwe laten monteren en dit is vaak bij systeem wielen een probleem
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mei 2014 20:45
Heb ook scheurtjes op twee plaatsen in de velg van het achterwiel. Wielen zijn net twee jaar oud dus : weg garantie! Heb er zelden mee op kasseien gereden en weeg slechts 69 kg. Ben niet van plan om ze te laten herstellen als ik zo de reacties lees. Overweeg de nieuwe Shimano RS 81 C35 wielset te kopen. Slechts 499 euro bij Mantel.
Mijn ksyrium elite achterwiel heeft ook zomaar de geest gegeven. Ik had op de CX de remrand mooi hol geslepen. Daarna ben ik op een stronk gereden en heb ik de velgrand krom gereden. Toen ik hem terug boog brak hij. Na 4 jaar intensief gebruik vind ik dat absurd.Stuntman Mike schreef:Aan allen: Houd wel rekening met het feit dat Mavic heel veel verkocht wordt. Er zijn ook veel merken die ze als fabriekaf wielset verkopen. De aantallen die stuk gaan moet je hier ook tegen aan houden. Bij andere merken is er ook wel eens wat loos, al heb ik bijvoorbeeld het idee dat je het bij Shimano minder hoord dan bij Ffwd en Fulcrum om maar wat te noemen...
Breekt bij mijn SLR wiel een speciale spaak ga ik naar een willekeurige fietsenboer liggen ze daar gewoon. Een shimano Dura-ace wiel moest wel een paar maanden wachten voordat de juiste spaak gevonden was.
Ja je hoort vaak dat de spullen kapot gaan maar er word ook veel op gereden. Als een wielset enkele jaren en verschillende 10K Km-ers is het toch goed. Niets heeft een eindeloos leven. Ik ben nu bijzonder blij met een Fulcrum Racing sport van 100 euro. Ik stuiter over elk knolle pad dat ik tegenkom. Mocht er iets groots kapot gaan over een jaar knip ik hem in stukken en gooi ik hem weg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Algemeen gezien is het wel zo dat een setje Aksium / Racing 7 / RS501 / Vento lang mee gaat, stijf is en vooral niet veel kost. Alleen willen de meeste ook een fancy wielsetje... waaronder ikzelf :p)