marsman schreef:
Weet je waar ik als prijsbewuste fietser (naast een goede prijs) echter ook behoefte aan heb? Een goede FM die mijn fiets tot in de puntjes verzorgd. Dat kan geen enkele internetboer leveren, maar ook de Vossen, Salden en Hopmans etc niet. Een praatje, goed advies, bakkie etc. Die van mij vindt het prima als ik zelf onderdelen aanlever, hij zet ze tegen een prima uurtarief met liefde en zorg op mijn fiets. Voor alle andere klanten levert hij zijn onderdelen tegen adviesprijs en pakt zijn marge. Soms als klanten wat geduld hebben, koopt hij zelf ook goedkoop in op internet en zet de onderdelen dan op de fiets. Dat is een service waarvoor ik hem nooit meer ga verlaten.Ik voel verschrikkelijk mee met de mensen met een eigen zaak die hun brood zien verdwijnen, maar zonder een andere instelling ga je het niet halen.
Wat een mooi verhaal, ik voelde echt de waterlanders komen........
Wij gaan 't niet halen maar is dat erg? Nee hoor, mijn tijd zal 't wel duren, en anders ga ik toch lekker de ww in? Die kunnen jullie dan mooi gaan financieeren
.
Het vergelijk van Ernie C. vond ik wel heel treffend: Net zoals er geen plek meer is voor dat leuke groenteboertje met zijn goeie adviezen en recepten is er ook geen plek meer voor dat leuke fietsenwinkeltje met z'n unieke service. Want met repareren en 't monteren van meegebrachte onderdeeltjes kan je geen zaak draaien, tenzij je geen personeel hebt en 't pand waar je inzit al jaaaaaaren familie bezit is en al eeuwen is afbetaald.
Tel je zegeningen Marsman, breng die beste man op ouwejaar een knappe fles jenever en een doos sigaren.
Zit ik alleen een beetje met je laatste opmerking, over die andere instelling. Kan je me dat uitleggen?