Ervaringen met SwissStop Black Prince remblokken
-
- Forum-lid
Ik heb er nu een koers mee gereden.
Het was in droge weersomstandigheden en naar mijn idee stoppen deze blokken minder goed dan de yellow kings.
Na de wedstrijd hing er ook een hoopje restmateriaal aan van de remblok, net alsof er al 1mm is afgeremt.
Nu heb ik dit weekend nog een wedstrijd gereden in de regen, met de yellow kings, en de zelfde wielen, en ik beschikte naar mijn gevoel over even veel remkracht.
Voor mij is de yellow king een betere remblok
Het was in droge weersomstandigheden en naar mijn idee stoppen deze blokken minder goed dan de yellow kings.
Na de wedstrijd hing er ook een hoopje restmateriaal aan van de remblok, net alsof er al 1mm is afgeremt.
Nu heb ik dit weekend nog een wedstrijd gereden in de regen, met de yellow kings, en de zelfde wielen, en ik beschikte naar mijn gevoel over even veel remkracht.
Voor mij is de yellow king een betere remblok
-
- Forum-lid
Ik heb er nu al 500km mee gereden, en er blijft restmateriaal aan de remblokken hangen, dus lang gaan ze denk ik niet meegaan, en stoppen is ook niet echt geweldig, yellow king is beter vindt ik.
Toch zijn er ook positieve ervaringen ... of verkooppraatjes
http://www.mantel-bikeparts.nl/blog/swi ... ck-prince/
http://www.mantel-bikeparts.nl/blog/swi ... ck-prince/
Cervélo S3 - Cervélo RS - Genesis Croix de Fer
-
- Forum-lid HC
Heb ze gebruikt en ze zijn niet slecht (zelfde als de swisstop for lightweight volgens mij).
Zeer vriendelijk voor de velgen, remmen zeerg gelijkmatig zonder je velg te vernielen en geen gele strepen. Nadeel ze zijn zacht en totaal niet geschikt voor rijders die niet met carbon kunnen remmen (remt anders, veel korter/heftiger en niet slepend remmen). rem je zoals op alu dan oververhitten en smelten ze als sneeuw voor de zon.
Heb zelf betere ervaringen met de Reynolds blokken (blauw) die ook nog eens de helft kosten.
Zeer vriendelijk voor de velgen, remmen zeerg gelijkmatig zonder je velg te vernielen en geen gele strepen. Nadeel ze zijn zacht en totaal niet geschikt voor rijders die niet met carbon kunnen remmen (remt anders, veel korter/heftiger en niet slepend remmen). rem je zoals op alu dan oververhitten en smelten ze als sneeuw voor de zon.
Heb zelf betere ervaringen met de Reynolds blokken (blauw) die ook nog eens de helft kosten.
-
- Forum-lid
Ik heb nu dit seizoen afwisselend met de zwarte en gele van swissstop gereden, beide goed, maar ik neig toch meer naar de gele blokjes. Ik heb het idee dat de velgen hiermee minder afzien. Kan natuurlijk ook maar een idee zijn. Bij de Black Prince heb je natuurlijk wel geen gele streep of schijn op je velgen. Maar voor mij toch liever de gele.
Geven de Reynolds blokken af op het Carbon ? Ik heb nu een jaartje met de black prince gereden en ben het met je stelling helemaal eens. Als ze op zijn ga ik mogelijk de Reynolds eens proberen.sharkman113 schreef:Heb ze gebruikt en ze zijn niet slecht (zelfde als de swisstop for lightweight volgens mij).
- arnoudrace
- Forum-lid
Ik gebruik ze ook al weer dik 3000km en overmatig snelle slijtage valt mij niet op. Je ziet idd wat residu, maar dat is maar weinig materiaal. Remgedrag is erg goed, zelfs progressief en daarom voorzichtig remmen in de groep of met hoge snelheden op parkoers. Zou zo weer voor een setje gaan.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- arnoudrace
- Forum-lid
Excuus, swissstops BP gaat het om (topictitel). Groet
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF