Hij komt eraan: Garmin Edge 810
20% marge is niks. Bij veel artikelen is 50% marge standaard. Bekende uitschieters zijn luiers (500%), bronwater (2000%) en muziek CD's in de oude tijd (2000%).
[edit]
Daniël was me net voor.
Afijn mijn wishlist
- minimaal 2x zo plat
- nieuw design à la iPhone 4
- hogere resolutie
- betere batterij c.q. lager energieverbruik
Volgens mij gaat GEEN ENKELE van de bovenstaande eisen ingewilligd worden.
[edit]
Daniël was me net voor.
Afijn mijn wishlist
- minimaal 2x zo plat
- nieuw design à la iPhone 4
- hogere resolutie
- betere batterij c.q. lager energieverbruik
Volgens mij gaat GEEN ENKELE van de bovenstaande eisen ingewilligd worden.
Laatst gewijzigd door havana op 02 jan 2013 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zijn inderdaad belangrijke verbeterpunten. Als je bedenkt wat er in een telefoon gepropt wordt in een verpakking die vele malen dunner en efficienter (verhouding scherm vs buitenkant) is..
Klopt en als je dan ziet wat een niet-Apple smartphone moet kosten vergeleken met een Edge 800....
SIM kaart in je fietscomputer....LOL
moet niet gekker worden, straks een fietser met de fiets aan zijn oor om te bellen???
social media, een verrijking ? , straks kun je dus ook al in een fietsgroepje niet meer met elkaar praten, net als bij mij thuis , waar de kinderen op de bank zitten met elk hun eigen mobieltje.
En inderdaad is 20% winstmarge erg weinig . Maar wat boeit mij de winstmarge van het bedrijf. Een bedrijf bestaat nu eenmaal omdat het winst maakt. Belangrijker is dat er een eindproduct komt wat aan de eisen voldoet, zowel qua prestaties als prijs. Je kunt nu eenmaal niet van alles eisen qua prestaties voor een habbekrats. En als je het te duur vind , dan koop je het toch niet, je kunt ook fietsen zonder een Garmin toch ?
moet niet gekker worden, straks een fietser met de fiets aan zijn oor om te bellen???
social media, een verrijking ? , straks kun je dus ook al in een fietsgroepje niet meer met elkaar praten, net als bij mij thuis , waar de kinderen op de bank zitten met elk hun eigen mobieltje.
En inderdaad is 20% winstmarge erg weinig . Maar wat boeit mij de winstmarge van het bedrijf. Een bedrijf bestaat nu eenmaal omdat het winst maakt. Belangrijker is dat er een eindproduct komt wat aan de eisen voldoet, zowel qua prestaties als prijs. Je kunt nu eenmaal niet van alles eisen qua prestaties voor een habbekrats. En als je het te duur vind , dan koop je het toch niet, je kunt ook fietsen zonder een Garmin toch ?
Link doet het helaas niet meer, maar een sim-kaart in een fietscomputer? Waarom dan niet gewoon een smartphone mee? Het komt mij voor dat de smartphone onderhand de top-fietscomputers overtreft qua mogelijkheden en al helemaal qua prijs. Het wachten is nu op een slimme fabrikant die de sensoren geschikt maakt voor Bluetooth zodat ze met elke smartphone kunnen communiceren (is er al wel voor iPhone in ANT+ vorm, nog niet in stabiele vorm voor Android bij mijn weten). Alles wat je nodig hebt is een waterdichte hoes en je hebt meer dat Garmin ooit kan bieden voor een acceptabele prijs! Ik denk dat Garmin (en ook Polar, Suunto, etc.) die strijd helemaal niet aan wil want het enige voordeel dat ze kunnen bieden is waterdichtheid.
Ik denk zelf dat er nog wel een markt is voor simpeler fietscomputers tegen een lagere prijs. Voor de high-tech fietscomputer markt zie ik het somber in. Andere sportcomputers zoals voor hardlopen zijn weer een ander verhaal. Ik zie mezelf nog niet hardlopen met een relatief zware smartphone op zak.
Ik denk zelf dat er nog wel een markt is voor simpeler fietscomputers tegen een lagere prijs. Voor de high-tech fietscomputer markt zie ik het somber in. Andere sportcomputers zoals voor hardlopen zijn weer een ander verhaal. Ik zie mezelf nog niet hardlopen met een relatief zware smartphone op zak.
Het is juist die (te) kleine winstmarge die er voor zorgt dat fabrikanten producten op de markt proberen te brengen die net goed genoeg zijn voor de klant zonder dat er te veel aan ontwikkelings- en productiekosten worden gemaakt. Dat "net" goed genoeg is in dit geval het probleem. Het is juist Garmin dat min of meer als premium product is neergezet, daar hoort m.i. ook een dito uiterlijk en functionaliteit bij.Arno357 schreef:SIM kaart in je fietscomputer....LOL
moet niet gekker worden, straks een fietser met de fiets aan zijn oor om te bellen???
social media, een verrijking ? , straks kun je dus ook al in een fietsgroepje niet meer met elkaar praten, net als bij mij thuis , waar de kinderen op de bank zitten met elk hun eigen mobieltje.
En inderdaad is 20% winstmarge erg weinig . Maar wat boeit mij de winstmarge van het bedrijf. Een bedrijf bestaat nu eenmaal omdat het winst maakt. Belangrijker is dat er een eindproduct komt wat aan de eisen voldoet, zowel qua prestaties als prijs. Je kunt nu eenmaal niet van alles eisen qua prestaties voor een habbekrats. En als je het te duur vind , dan koop je het toch niet, je kunt ook fietsen zonder een Garmin toch ?
Of dat je ook zonder Garmin o.i.d. kunt fietsen? Hoeveel mensen kunnen er nog zonder navigatie de weg vinden met de auto?
Ik denk dat er geen klant is waaraan je zoveel nutteloze, dure speeltjes kunt verkopen als de wielrenner.ajhoff schreef: Ik denk zelf dat er nog wel een markt is voor simpeler fietscomputers tegen een lagere prijs. Voor de high-tech fietscomputer markt zie ik het somber in. Andere sportcomputers zoals voor hardlopen zijn weer een ander verhaal. Ik zie mezelf nog niet hardlopen met een relatief zware smartphone op zak.
Campagnolo Ultra Dork
Lijkt me zeer waarschijnlijk dat een dedicated fietscomputer als die van Garmin van de markt gaat verdwijnen. Ga maar na: ze hebben het formaat van een smartphone en kunnen eigenlijk nauwelijks meer. GPS chip is nog wel van mindere kwaliteit, maar dat gaat ook niet lang meer duren. Binnenkort heeft elke smartphone Bluetooth 4.0, dat ANT zal gaan vervangen. Schermpjes van smartphones worden steeds beter af te lezen in de zon (nu nog wel een probleem) en er bestaan al waterdichte exemplaren. Het wachten is op de eerste "outdoor phones", en vanaf dat moment kan Garmin zich 100% op de software gaan richten
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat lijkt mij ook handig.rbr schreef:Eerlijk gezegd zou ik er wel een SIM kaart in willen hebben met de functionaliteit dat je in geval van nood kunt bellen. Dit bespaart de ellende van een telefoon meenemen.
Maargoed ik vind mijn 705 nog prima voldoen. Ik zou al niet weten waarom ik de 705 zou vervangen voor een 800.
Met de juiste software versie en een niet te grote image file probleemloos.
De accu houd het bij mij altijd prima een zomerweekje uit met 10 uurtjes fietsen ook na 4 jaar, nog niet zo slecht vind ik.
Dat verglijk met een smartphone klinkt leuk, maar dan moet er echt een goed stuk software komen om te navigeren, want dat is er gewoon niet.
Daarnaast houden de telefoon accu,s het helemaal amper uit bij een lange fietsrit.
Zo slecht doet garmin het niet, zelfs de 705 is nog lang niet overtroffen dor andere, dus feitelijk liggen ze minimaal 5 jaar voor
Als je iets beter moet krijgen dan zou shimano iets moeten gaan doen met een electronica concern. Di2 accutje hebben we dan al....... etc.
Een mobieltje heeft als nadelen dat er een capacitief scherm op zit, niet handig met handschoenen, een veel te korte standbye tijd, zeker als het scherm de hele tijd aan staat en slechte afleesbaarheid in de zon. Er bestaan mobieltjes met ant+ (Sony Ericsson), maar ik ken geen fietsers die dat als serieus alternatief gebruiken. Ik zie het voordeel van een mobieltje op een fiets ook niet, het voordeel van een mobiel is dat het een alles in één apparaat is, maar als ik iets specifieks ga doen, pak ik toch liever een apparaat, wat daar dan ook specifiek geschikt voor is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Als je een telefoon op vliegtuig zet (dus GSM/3G uit) dan is de accucapaciteit vergelijkbaar met Garmin, en dat met een veel beter scherm. Er zijn tegenwoordig ook smartphones die met handschoenen te bedienen zijn, bijvoorbeeld de nieuwe Nokia Lumia. Dus ook dat probleem is opgelost.
Ik zou persoonlijk graag een iets kleiner apparaat op m'n fiets hebben. Een 705 is echt een gedrocht, de 800 is stukken beter maar nog altijd te groot IMHO.
Ik zou persoonlijk graag een iets kleiner apparaat op m'n fiets hebben. Een 705 is echt een gedrocht, de 800 is stukken beter maar nog altijd te groot IMHO.